کد خبر: ۹۷۸۲۱
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۸ - ۱۶ مهر ۱۳۹۵
مسئول بسیج مداحان شهرستان سپیدان:

دومین همایش مداحان سپیدانی برگزار شد

دومین همایش مداحان با حضور مسئول کانون مداحان فارس و مداحان اهل بیت(ع) سپیدانی در ایام محرم برگزار شد.

به گزارش شیرازه به نقل از مارگون حمزه صدیق، مسئول بسیج مداحان شهرستان سپیدان از برگزاری دومین همایش مداحان شهرستان سپیدان خبر داد و گفت: این برنامه با هدف وحدت و هم‌اندیشی بین مداحان جوان شهرستان و آماده شدن برای مدیریت عالمانه هیئت‌ها برگزار خواهد شد.

وی افزود: تزریق محتوای اصیل اعتقادی و فرهنگی مهم‌ترین کاری است که می‌توان به مربیان حلقه‌های ذاکران ارائه کرد، لذا، برگزاری  دومین همایش مداحان شهرستان را به نوعی می‌توان ارتباط‌گیری و ارائه محتوا و محصولات فرهنگی بین مداحان نامید.

صدیق گفت: مداحان جوان شهرستان، ظرفیت و ذخیره‌های مهمی برای آینده فرهنگی شهرستان واستان محسوب می‌شوند، لذا، این افراد باید از غنی‌ترین و اصیل‌ترین اعتقادات اسلامی و مدیریت عالی جلسات و همچنین روحیه‌ای با ضائقه‌های جوان‌پسند برخوردار باشند.

وی یادآور شد، این همایش با سخنرانی حجت‌الاسلام  ارودا، آموزش حاج کاظم محمدی  مسئول کانون مداحان فارس در سالن همایش اداره تبلیغات اسلامی شهرستان برگزار شد.

صدیق در مورد سرفصل‌های تدریسی این دوره، اظهار کرد: سرفصل تدریس آموزشی این دوره شامل مقتل‌خوانی، روضه‌خوانی کلاس عقاید، احکام، آموش قرآن، جلسات بصیرت‌افزایی و تاریخ اسلام است که این دوره با حضور اساتیدی از مداحان برتر استانی همچون حاج کاظم محمدی برگزار گردید.

مسئول بسیج مداحان شهرستان سپیدان در ادامه هم اندیشی با مداحان جوان پیرامون بحث عزادری محرم و ضرورت وحدت، شناخت و بررسی مقتل، بررسی و پاسخ به سئوالات، دغدغه های مقام معظم رهبری، بایدها و نبایدها در عزاداری و همچنین مبحث مادی نبودن مداحان و هیأت ها از اهداف این همایش بود.


برچسب ها: مداحان ، مهر ، بسیج ، صدیق
نظرات بینندگان