کد خبر: ۹۷۸۳۵
تاریخ انتشار: ۱۶:۱۳ - ۱۶ مهر ۱۳۹۵
امام جمعه بوانات:

برخی سر سفره امام حسین(ع) اشک می ریزند اما برعکس امام حرکت می کنند

امام جمعه بوانات گفت: باید مراقب باشیم که در این زمان که روضه امام حسین رونق گرفته عده ای نان حسین را نخورند وبه مرام حسین خیانت کنند.

به گزارش شیرازه به نقل از حرف رسا، حجت الاسلام علی مدد زارع امام جمعه شهرستان بوانات در خطبه های نماز ضمن تسلیت ایام سوگواری آقا ابا عبدالله الحسین(ع) به هفته اول محرم بنام هفته امربه معروف و نهی ازمنکر اشاره کرد و گفت: عده ای فکر می کنند وقتی گفته می شود امر به معروف و نهی از منکر، این واجب مربوط می شود به بی حجابهای خیابان و چند نفری که علنا با پوشش نامناسب ارزشها را زیر پا گذاشته اند، بله کار آنها زشت است، اما امروز امر به معروف و نهی از منکر از برای همه هست از مسئولین گرفته تا بیاید پایین، اگر امروز مدیری، مسئولی خلافی کند آثار مخربش بیشتر است تا آن گناهان متعارف، در جامعه ای که اینجور خلافها زیاد شده دیگر سخنرانی هم اثر نمی کند. باید این واجب فراموش شده به یک تکلیف همگانی تبدیل شود، همه اولا مراقب خود بعد هم مراقب دیگران باشند، در مقابل همه خلافها باستند تا جامعه اصلاح شود.

امام جمعه بوانات افزود: اگر طالب رشد و کمال هستیم باید مراقب درآمدمان، مراقب لقمه های خود و فرزندانمان باشیم، باید جلو مفاسد اقتصادی را گرفت. یکی ازضروری ترین امور امروز کشور پیگیری مفاسد اقتصادی و اداری است و افکار عمومی از عدم برخورد مسئولین در سه قوه با صاحبان فیش‏های نجومی قانع نشده است. مطالبه مردم و رهبری و دلسوزان جامعه؛ برکناری متخلفین نه مماشات و صرفاً جابه‏جایی، این نوع مماشات زمینه مساعدی برای دیگران ایجاد می کند که به سمت حرام خواری بروند، تکلیف مسئولین در این مورد سنگین است.

خطیب جمعه بوانات در جای دیگری از سخنان خود به برخورد با فیش های حقوقی اشاره کرد و تصریح کرد: حداقل خواست مردم و رهبری و دلسوزان جامعه؛ محاکمه، مجازات و برکناری متخلفین فیش‏های حقوقی است. پس از گذشت ۵ ماه از افشای فیش‏های نجومی، آیا یک مدیر متخلف توسط محاکم دیوان محاسبات یا دولت عزل یا به تعبیر حقوقی، انفصال دائم از مناصب دولتی شده است؟ لزوم مبارزه با پدیده «حقوق‏های نجومی و غیرقانونی» بر کسی پوشیده نیست و همه بر این باوریم که باید به‏طور اصولی و ریشه‏ای و غیرشعاری با این پدیده شوم برخورد شود. باید مراقب باشیم که در این زمان که روضه امام حسین رونق گرفته عده ای نان حسین را نخورند وبه مرام حسین خیانت کنند

حجت الاسلام زارع امر به معروف و نهی از منکر را مهمترین رکن فراموش شده زندگی این روزها برشمرد و اضافه کرد: بعضی می بینند که همکارش، مدیرش، کارمندش اهل زد و بند است، تخلف می کند ولی به دلیل اینکه اگر نهی از منکرش کند ناراحت می شود برایش ضرر دارد سکوت می کند و شب می رود مجلس روضه و اشک می ریزد، حال این اشک ریختن چقدر می تواند ما را حسینی کند.

وی همچنین به روز جهانی حضرت علی اصغر اشاره کرد و گفت:  در بیش از 3800 نقطه از جهان نام علی اصغر امام حسین، این دردانه هستی امروز با صدای بلند برده شد، تا همه عالم بفهمند که نهضت حسین برای اقامه عدل حتی شش ماه را هم به میدان آورد. از همه دست اندرکاران برگزاری این همایش بزرگ تقدیر و تشکر می نمایم. همچنین این هفته بنام هفته ملی کودک نامگذاری شده، که یکی از اهداف این انتخاب توجه به حقوق کودک در خانواده است.

امام جمعه بوانات در ادامه سخنان خود شرکت در سرشماری را موجب بهتر شدن وضعیت جامعه و برنامه ریزی بهتر دانست و اظهار داشت: از سوم مهر تا 24 مهر فرصت سرشماری از طریق مراجعه به اینترنت و سایت سرشماری نفوس و مسکن است که لازم است عزیزان تا آنجا که ممکن اسن با توجه به اینکه همه ادارات و کافی نتها و مدارس این ثبت نام را رایگان انجام می دهند عزیزان مراجعه کنند و ثبتنام کنند، همچنین توصیه به همشهریان که موقتا از شهرستان مهاجرت کرده اند که این کار را انجام دهند چون آثار فراوانی برای آینده شهرستان دارد.


برچسب ها: حسین ، مسئولان
نظرات بینندگان