کد خبر: ۹۷۹۶۱
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۳ - ۱۸ مهر ۱۳۹۵
مدیر ستاد اقامه نماز استان فارس:

در تمامی مساجد، حسینیه ها و تكایا نماز ظهر تاسوعا و عاشورا برگزار می شود

مدیر ستاد اقامه نماز فارس گفت: با اقتدا به مولا و سرور و سالار شهیدان حضرت ابی عبدالله(ع) در ظهر تاسوعای حسینی و عاشورا توسط روحانیون معزز در سراسر استان فارس به یاد بزرگ پرچمدار دین و سالار شهیدان، نماز اول وقت و به جماعت برگزار می گردد.

به گزارش شیرازه به نقل ازروابط عمومی ستاد اقامه نماز استان فارس، سیدحسین ذوالانوار ضمن تاكید بر برگزاری نماز اول وقت در مساجد، حسینیه ها ، تكایا و پاتوق های عزاداری گفت: باشكوه ترین نماز در حرم مطهر حضرت احمدابن موسی(ع) كه خود حامی ولایت و امامت بود، برگزار می شود.

وی ضمن توصیه به هیئات عزاداری درخصوص همراه داشتن وسایل مورد نیاز برای برگزاری نماز اعم از آب برای وضو، موكت، فرش و مهر تصریح كرد: عزیزانی كه منازل آنها نزدیك به حرم های مطهر و محل های عزاداری است؛ برای وضو گرفتن عزاداران و كسب فیض عظمای نماز اول وقت امكانات اولیه را فراهم و حتی المقدور آب برای وضو درب منازل مهیا نمایند.

مدیر ستاد اقامه نماز استان فارس از موذنین خوش صدا دعوت نمود تا در هنگام اذان ظهر روزهای مذكور در هر كجا كه هستند، بانك اذان را به صورت حلقومی سر دهند و با حضرت علی اكبر امام حسین(علیهماالسلام) هم نوا شوند، زیرا یكی از نمادهای دین مبین اسلام اذان و كلید ورود به نماز است و نهایتا نماز نیز كلید ورود به بهشت و سبب تقرب به خداست.

همچینین حجت الاسلام والمسلمین علی سقاچی قائم مقام ستاد اقامه نماز استان فارس با اشاره به حدیثی از امام صادق(ع) ابراز داشت: یكی از علائم شیعه نماز اول وقت است كه فرمودند: " شیعیان ما را به نماز اول وقت بشناسید "

قائم مقام ستاد اقامه نماز استان فارس تصریح كرد: اگر كسی عاشق امام حسین(ع) باشدف باید با عمل ثابت كند كه آنچه را امام دوست می داشت، او نیز دوست دارد زیرا امام حسین() فرمود: " انی احب الصلاه" همانا من به نماز عشق می ورزم.

وی تاكید كرد: كسی كه عاشق حسینی است اول باید عاشق نماز باشد و در تمام كارهای او نماز اول وقت ساری و جاری باشد.


نظرات بینندگان