کد خبر: ۹۷۹۷۳
تاریخ انتشار: ۱۶:۰۸ - ۱۸ مهر ۱۳۹۵
مدیرکل دامپزشکی استان فارس خبر داد:

آمادگی کشتارگاههای فارس جهت ذبح دامهای نذری عزاداران حسینی

مدیرکل دامپزشکی استان فارس ضمن تسلیت ایام عزاداری سرور و سالار شهیدان، حضرت اباعبدا...الحسین علیه السلام، به عزاداران توصیه کرد: از ذبح دام در معابر عمومی، تکایا و هیئت ها در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی پرهیز کنند.

به گزارش شیرازه به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان فارس، دکتر یعقوب مهندس اظهار داشت: در راستای ذبح دام از سوی برخی از هیئت های عزاداری و شهروندان در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی و انجام نذر و قربانی برای اطعام عزاداران در مساجد و تکایا و نیز بهمنظور حفظ بهداشت عمومی و پیشگیری از ابتلای احتمالی به بیماری‌های مشترک بین انسان و دام و نیز جلوگیری از آلودگی های زیست محیطی، مناسب است عزاداران از هرگونه کشتار دام در معابر عمومی خودداری نمایند.

وی ضمن تاکید بر مخاطره آمیز بودن کشتار دام در معابر، مساجد و تکایا،گفت: از خیران و متولیان هیئت‌های مذهبی نیز درخواست می شود تا گوشت مورد نیاز خود را قبل از تعطیلات تاسوعا و عاشورا از کشتارگاه‌ها و مراکز مجاز تحت نظارت دامپزشکی تهیه نموده و جهت انجام کشتار نذری فقط به کشتارگاه‌ها مراجعه کنند.

این مسئول اضافه کرد: بر اساس هماهنگی های بعمل آمده با این مراکز، کشیک فعال در کشتارگاه های دام استان جهت ذبح دام، آماده ارائه خدمات می باشد.

یعقوب مهندس با اشاره به پیش‌بینی تمهیدات لازم برای کنترل و نظارت شرعی بر کشتار دام در ایام مذکور، خاطرنشان کرد: طی روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی،تیم ‌های بهداشتی دامپزشکی در سطح تمامی ادارات دامپزشکی شهرستان‌ها به حالت آماده باش و فعال بوده و آماده پاسخ گویی به سئوالات ذبح شرعی و بهداشتی، ابهامات و رسیدگی به گزارش های مردمی می باشند و شهروندان می توانند در شیراز با شماره تلفن‌ 32233072 و در شهرستان‌ها با اداره دامپزشکی شهرستان تماس حاصل نمایند.



نظرات بینندگان