کد خبر: ۹۷۹۸۱
تاریخ انتشار: ۰۸:۰۸ - ۱۹ مهر ۱۳۹۵

تجمع بزرگ تاسوعای حسینی در سپیدان برگزار می شود

تجمع بزرگ تاسوعای حسینی برای دومین سال متوالی و با حضور باشکوه و گسترده عزاداران و دستجات مردم وعزادار سپیدان در مقابل بقعه امامزاده سلطان سیدنورالدین غازی(ع) برگزارمی شود.

به گزارش شیرازه به نقل از مارگون  حجت الاسلام  موسوی انورامام جمعه شهرستان سپیدان در نشست هماهنگی تجمع بزرگ تاسوعای حسینی اظهار کرد: برای دومین سال متوالی است که ویژه برنامه های روز تاسوعا در شهرستان سپیدان برگزار می شود و همزمان با تاسوعای حسینیو محل آن هم در مقابل بقعه امامزاده سلطان سیدنورالدین غازی(ع) معین شده است.

امام جمعه شهرستان سپیدان افزود: همزمان با این تجمع ها هم نماز ظهر تاسوعا با حضور عزاداران حسینی برگزار می شود و برای برگزاری این تجمع در شهرستان سپیدان هم تمهیدات لازم در محل امامزاده سلطان سیدنورالدین غازی(ع) انجام شده است.

وی شروع برنامه های هیات های مذهبی در روز تاسوعا را ساعت 10 اعلام و خاطرنشان کرد: هرچند که این تجمع برای دومین سال متوالی است که به این شکل در شهرستان برگزار می شود ولی تمام سعی ما بر این است تا این مراسم امسال و در سال های بعد با شکوه بیشتر برگزار کنیم.

موسوی انور ادامه داد: در ایام عزاداری با نظارت های مختلفی که بر نحوه برگزاری عزاداری و مداحی انجام شده مشکلاتی در نحوه خواندن نوحه و نحوه سینه زنی مشاهده شده با تذکر و تبیین آسیب های آن، مشکلات هم به خوبی حل و فصل شده است.

وی با بیان اینکه این برنامه فرصت مناسبی برای معرفی و شناساندن فرهنگ عزاداری و عشق و علاقه مردم به اهل بیت (ع) محسوب می‌شود، افزود: تمهیدات و برنامه‌ریزی لازم برای حضور گسترده دستههای عزاداری و هیات‌های مذهبی از نقاط مختلف شهرستان سپیدان در این مراسم صورت گرفته است.

امام جمعه شهرستان سپیدان در پایان اظهار کرد: سه‌شنبه 20 مهرماه راس ساعت 10 عصر با حضور مردم ولایتمدار شهرستان سپیدان تجمع بزرگ تاسوعای حسینی آغاز در مقابل بقعه امامزاده سلطان سیدنورالدین غازی(ع) برگزارمی شود.


نظرات بینندگان