کد خبر: ۹۸۰۱۹
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۵ - ۱۹ مهر ۱۳۹۵
حواشی تودیع و معارفه فرماندار جدید پاسارگاد؛

از تفسیر اصلاحاتی عاشورا توسط مجری تا اعتراض جوانان از بی ثباتی مدیریتی در پاسارگاد

مراسم تودیع ومعارفه فرماندار قدیم وجدید پاسارگاد هجدهم مهر ماه در سالن کانون شهید فهمیده شهرستان پاسارگاد برگزارشد که حواشی زیادی را با خود به همراه داشت.

به گزارش شیرازه به نقل از طنین پاسارگاد، بیست وهفتم مهر ماه سال گذشته(سال94)،مصادف با ششم یا هفتم محرم همان سال بود که موج تغییرات دولت تدبیر وامید به شهرسان پاسارگاد رسید وطاهر ایزدی یکی از نیروهای همسوی دولت جایگزین مرتضی وصالی از مدیران دولت سابق شد.


بعد از حدود یکسال این بار، باز هم سکانداری شهرستان پاسارگاد دستخوش تغییرات بود و بنا به دلایلی که گفته می شود بزرگترین آن مشکلات خانودگی طاهر ایزدی فرماندار سابق پاسارگاد بوده این تغییر وتحول والبته تعویض و جابجایی انجام شد و تراژدی جابجایی فرماندارن رستم و پاسارگاد رقم خورد و اسفندیار احمدی منش از سرزمین رستم به سرزمین کورش آمد.


در این مجال قصد پرداختن به عدم ثبات مدیریتی در شهرستان پاسارگاد را نداریم چرا که این شهرستان کوچک اما مستعد در یازده سالی که شهرستان شدنش می گذرد، روی هشت فرماندار  را به خود دیده که از این حیث هم رکوردار است!

مراسم تودیع ومعارفه فرماندار قدیم وجدید پاسارگاد از ساعت حدود 9/30 صبح روز هجدهم مهر ماه در سالن کانون شهید فهمیده شهرستان پاسارگاد برگزارشد.

مدعوین و مسولان استانی و شهرستان های همجوار و شهرستان رستم و جمعی از مردم، شوراها ودهیاران رفته رفته به سالن آمدند و مراسم رسمیت گرفت.

این مراسم با حضور پژوهش معاون سیاسی استانداری فارس،برومندی نماینده مردم پاسارگاد در مجلس، هاشمی مدیر کل سیاسی وانتخابات استانداری و اعضا شورای تامین واداری شهرستان پاسارگاد و همچنین فعالانی از طیف های اصلاح طلب و بعضا اصولگرا برگزار شد.

در ابتدا؛ مجری برنامه از طاهر ایزدی خواست تا به جایگاه بیاید و صحبت های خود را انجام بدهد که البته اولین حاشیه این مراسم هم قبل از آمدن ایزدی به جایگاه رقم خورد جایی که مجری برنامه در صحبت های خود از قیام عاشورا واصلاح طلبی صحبت هایی داشت و قیام عاشورا از طرف امام حسین را یک جور اصلاح طلبی خواند  که امام جمعه بخش پاسارگاد با این صحبت مخالف بود و خطاب به مجری گفت برادر تعبیر شما از قیام عاشورا درست نیست لطفا دقت کنید.

به هر ترتیب ایزدی به جایگاه آمد و از عملکرد خود در این یک سال گفت. از رفع مشکلات آب اشامیدنی تا از شرکت خودش در مراسمات مذهبی و مراسمات شادی و فضایی که برای جوانان و استفاده از نیروهای جوان در شهرستان مهیا کرده بود.

البته در بین صحبت های ایزدی تعدای هم که به وجد امده بودند، کف می زدند که توسط مجری برنامه تذکر داده شد که به مناسبت ایام فقط صلوات بفرستید.

سخنران دوم حجت الاسلام عزیزی اما جمعه شهر سعادت شهر بود که صحبت های خود را مختصر ارائه داد  و از تلاش فرماندار سابق پاسارگاد تشکر کرد و از تفکر روشن این فرماندار گفت واضافه کرد همانطور که آقای ایزدی تفکر روشن در زمینه خود داشت که این قابل توجه بود ما هم دارای تفکر روشن در زمینه خود هستیم.

وی سپس بایک مزاح گفت: اقای ایزدی دارای محاسنی بود که البته محاسن نه به معنای ریش چرا که وی اصلا ریش نداشت.

امام جمعه سعادت شهر سپس خطاب به احمدی منش فرماندار جدید پاسارگاد ضمن خیر مقدم گفت: در شهرستان پاساگاد بنده به لحاظ جایگاه خودم عرض می کنم که تلاش کرده ام از شیوه و سیره مقام معظم رهبری استفاده کنم تا کمترین مسایل ومشکلاتی پیش نیاید و بتوانیم خدمت بهتری به مردم ارائه بدهیم.

وی گفت سه چیز برای ما خط قرمز است، اولین آن ولایت و رهبری است که باید مورد توجه واحترام قرار داشته باشد، دوم خانواده های معظم شهدا و ایثارگران هستند که بسیار توجه به آنها مهم است و سوم نیروهای نظامی وانتظامی بویژه سپاه پاسداران است که باید این خط قرمزها رعایت شود.

سخنران بعدی برومندی نماینده مردم پاسارگاد در مجلس بود که وی به اقدامات انجام شده در زمینه های مختلف برای شهرستان پاسارگاد اشاره کرد و در قسمتی از صحبت های خود نیز با برداشتن قران و قسم یاد کردن از قران گفت: همانطور که در مجلس هم قسم یاد کرده ام هیچ فرقی بین حوزه های انتخابیه خود نمی گذارم و تلاشم را برای مردمان این سه شهرستان انجام می دهم.

وی از ساخت سالن های ورزشی و تجهیز بیمارستان پاسارگاد به یک دستگاه اکو گفت تا بودجه و اعتبار برای باغ قوام و اسفالت خیابان امامزاده شهر سعادت شهر و روستاهای بخش پاسارگاد و دیگر اقدامات انجام شده.


در پایان صحبت های برومندی، عبدالله سعیدی عضو هیئت مدیره مسکن مهر کارگری با در آوردن اسنادی از تلاش های بی فایده خود برای حل مسائل و مشکلات مسکن مهر کارگری گفت و درخواست مردم و امضا کردن طوماری برای جمعیت بیش از حد افاغنه در شهرستان.

برومندی هم در مورد مسائل و مشکلات مسکن مهر کشور گفت و از کج سلیقگی مسئولان وقت شهرستان پاسارگاد در جانمایی مسکن مهر این شهرستان.

هادی پژوهش سخنران بعدی مراسم بود که ضمن معرفی فرماندار جدید پاسارگاد از زحمات ایزدی فرماندار سابق تقدیر کرد و انتقاد را از مسائل مهم و نیاز مسولان کشور و ابزار پیشرفت دانست و گفت: متاسفانه در کشور ما عده ای منتظرند تا هر اتفاقی می افتد دست به تخریب دولت بزنند و بعضی مواقع طوری رفتار می کنند که انگار آقای روحانی از کشورهای خارجی آمده و رییس جمهور این کشور شده است،آقای روحانی خود یک طلبه است و سالهای زیادی از عمرش را در حوزه های علمیه گذرانده است.

در این بین جمعی از جوانان شهرستان پاسارگاد با گرفتن دست نوشته خطاب به استاندار فارس از عدم ثبات مدیریتی در شهرستان پاسارگاد گلایه مند بودند و بدین طریق اعتراض خودرا نشان دادند.

نوبت به مراسم اصلی تودیع ومعارفه رسید و از فرماندار سابق با اهدا لوح، تقدیر و حکم مسولیت احمدی منش به وی داده شد.

قبل از صحبت های سخنران اخر مراسم یعنی احمدی منش فرماندار جدید، طاهر ایزدی فرماندار سابق پاسارگاد میکروفن را گرفت و مزاح در مورد محاسن نداشتن خود را اینچنین گفت که بنده از همان دوران جوانی محاسن خود را می تراشیدم و البته خیلی ها هم تلاش کردن از طریق مختلف و با ارسال کتاب هایی من را ریش دار بکنند که این اتاق نیفتاد و البته اعتقاد دارم آنهایی که ریش دارند،نباید با ریش خود ریشه بزنند.

بالاخره اسفندیار احمدی منش به عنوان آخرین سخنران صحبت های خود را مختصر اعلام کرد و ضمن خیر مقدم به همه حاضرین چه اصلاح طلب و چه اصولگرا از تلاشش برای پیشرفت شهرستان پاسارگاد گفت.

مراسم تودیع ومعارفه حدود ساعت دوازده ظهر به اتمام رسید. حالا باید دید اسفندیار احمدی منش، هشتمین فرماندار پاسارگاد چه برنامه ای برای توسعه وپیشرفت این شهرستان دارد.


نظرات بینندگان