کد خبر: ۹۸۰۴۸
تاریخ انتشار: ۱۳:۴۱ - ۱۹ مهر ۱۳۹۵

پیش‌بینی حضور 100 هزار زائر اربعین از فارس

مدیر حج و زیارت استان فارس گفت: برآورد می‌شود 100 هزار زائر از استان فارس برای مراسم اربعین ثبت‌نام کنند.

 علیرضا زینلی مدیر حج و زیارت استان فارس: تاکنون از استان فارس 28 هزار نفر در قالب 7 هزار گروه برای شرکت در مراسم اربعین ثبت‌نام کرده‌اند و پیش‌بینی ما این است که این رقم به 100 هزار نفر برسد چراکه سال گذشته برای 64 هزار و 500 نفر ویزا صادر کردیم و با توجه به استقبال و روند فزاینده ثبت‌نام‌ها این رقم محتمل است.

وی 24 آبان ماه را آخرین فرصت ثبت‌نام ذکر کرد و افزود: تقاضای ما این است که مردم ثبت‌نام را به‌روزهای آخر موکول نکنند و همچنین هیچ‌گونه وجه نقد برای اخذ روادید به کسی پرداخت نکنند که همه امور مالی از طریق سیستم‌های الکترونیک انجام می‌شود و سایت سماح برای ثبت‌نام در نظر گرفته‌شده که باید در دفاتر و شرکت‌های مجاز نهایی شود.

زینلی ادامه داد: در تلاش هستیم برای تسهیل در صدور ویزا، نمایندگی کنسولگری عراق را در شیراز مستقر کنیم و البته در حال حاضر نیز مشکل خاصی نداریم و کار به روال انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: از مردم ولایتمدار فارس تقاضا داریم برای حفظ حقوق خود و ممانعت از آسیب‌های ناشی از اقدامات افراد سودجو که با استفاده از نیات پاک زائران اقدام به کلاهبرداری می‌کنند تنها از طریق دفاتر و شرکت‌های زیارتی مجاز در سطح استان ثبت‌نام کنند.

به گفته وی تا 24 آبان فرصت برای ثبت‌نام وجود دارد و زائرانی که در سامانه سماح حج و زیارت به آدرس https://samah.haj.ir ثبت‌نام کرده‌اند باید برای تکمیل مراحل ثبت‌نام به دفاتر و شرکت‌های زیارتی مجاز حج و زیارت که در زیر برگه ثبت‌نام اولیه آنان قیدشده مراجعه کنند.

انتهای پیام

نظرات بینندگان