کد خبر: ۹۸۱۲۱
تاریخ انتشار: ۰۶:۵۵ - ۲۱ مهر ۱۳۹۵
امام جمعه شهرستان سپیدان گفت:

عشق به امام حسین(ع) ریشه در فرهنگ غنی تشیع دارد

امام جمعه شهرستان سپیدان گفت:عزاداری در ماه محرم و همبستگی و هم دل بودن مردم در این مراسم نشان دهنده محبت، عشق و علاقه آنان به امام حسین(ع) بوده که ریشه در فرهنگ غنی تشیع دارد.

به گزارش شیرازه  به نقل از مار گون براساس یک سنت دیرینه مذهبی همه ساله و همزمان با ایام محرم و روز تاسوعا، دسته های عزاداری از نقاط مختلف شهر به طرف حرم مطهر امامزاده سلطان سیدنورالدین غازی علوی حرکت کرده و پس از زیارت حرم مطهر به عزاداری در این مکان مقدس می پردازند.

امسال نیز در مراسم عزاداری سرور و سالار شهیدان دشت کربلا حضرت امام حسین (ع) و در روز تاسوعا، مردم شهرستان سپیدان به ویژه نوجوانان و جوانان با پوشیدن لباس های مشکی با شور و شوق وصف ناپذیری در غم شهادت سرور آزادگان جهان حضرت حسین بن علی (ع) به عزاداری پرداختند.

حجت الاسلام و المسلمین موسوی انور امام جمعه شهرستان سپیدان در این مراسم ضمن تسلیت به مناسبت فرارسیدن تاسوعا و عاشورای حسینی، دراین مراسم گفت: عزاداری در ماه محرم و همبستگی و هم دل بودن مردم در این مراسم نشان دهنده محبت، عشق و علاقه آنان به امام حسین(ع) بوده که ریشه در فرهنگ غنی تشیع دارد.

حجت الاسلام و المسلمین موسوی انور با اشاره به اینکه تاسوعای حسینی متعلق به علمدار دشت کربلا بوده، ادامه داد: این روز، مقدمه جانفشانی و عاشورا، سرفصل دلباختگی در محضر حسین (ع) است.

به گفته وی، اباعبدالله (ع) کعبه دل شیعیان و همه آزادگان جهان و عاشورای حسینی تجلی گاه همه فضایل متصور انسانی در جبهه حق و حقیقت از یک سو و نماد خباثت برخاسته از نفسانیت در اردوگاه شرک و بت پرستی از سوی دیگر است.

وی ادامه داد: هیات های مذهبی و عزاداران حسینی در اجتماعی بزرگ امروز با حضور در مراسم عزاداری روز تاسوعا که مانند سال گذشته در سپیدان برگزار شده، به سوگواری پرداختند.

حجت الاسلام موسوی انور با اشاره به اهداف برگزاری تجمع روز تاسوعا، یادآور شد: یکی از اهداف برگزاری این مراسم، پیروی از سیره و سنت ائمه اطهار بوده که تاکید و سفارش بر برپایی مجالس عزا برای اباعبدالحسین (ع) داشتند و این مجلس نیز در راستای عزاداری و سوگواری برای سیدالشهدا و یاران باوفای ایشان است.

وی افزود: این مراسم به عنوان نماد و الگوی نمونه از عزاداری صحیح، درست بوده که همه ساله شاهد استقبال تعداد بیشتری از مردم از آن هستیم زیرا در این مراسم حتی محتوای نوحه خوان ها و مداحی ها با برنامه ریزی و هماهنگی ها مورد توجه قرار گرفته و از اشعار و روضه های درست استفاده می شود.

امام جمعه شهرستان اضافه کرد: مردم شهرستان در روز تاسوعا با شعارهای لبیک یا حسین و هیات من الذله عشق و ارادت خود را به حضرت اباعبدالله الحسین (ع) نشان می دهند.
براساس این گزارش، ارادتمندان و عاشقان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) در روز تاسوعا با برپایی مجالس عزاداری در حسینیه ها، تکایا، مساجد و منازل خود و با راه اندازی آئین های سوگواری به عزاداری مشغول هستند.

در این اجتماع بزرگ که همزمان با تاسوعای حسینی و با حضور عاشقان خاندان عصمت و طهارت در امامزاده سیدنورالدین شهر اردکان برگزار شد، عزاداران در سوگ شهادت امام حسین (ع) و یاران باوفایش بر سر و سینه زده و اشک ماتم ریختند.

تمامی هیأت های مذهبی و عزاداری شهرستان در قالب دسته های سینه زنی در  صحن مطهر امامزاده سلطان سیدنورالدین غازی علوی تجمع کرده و به عزاداری پرداختند.

مداحان اهل بیت عصمت و طهارت نیز با حضور در جایگاه، در غم شهادت امام حسین (ع) به نوحه سرایی کرده و عزاداران حسینی نیز با شکوه خاصی به سوگواری پرداختند.

عزاداران شرکت کننده در این اجتماع بزرگ با در دست داشتن بیرق هایی مزین به نام امام حسین (ع) فریاد زدند که که پرچم دفاع از حریم ولایت فقیه هیچ گاه بر زمین نخواهد ماند.

برچسب ها: عشق ، غنی ، شهر ، عزاداری ، سپیدان ، نوجوان
نظرات بینندگان