کد خبر: ۹۸۲۸۴
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۷ - ۲۴ مهر ۱۳۹۵
به مناسب روز جهانی نابینایان؛

دانشجوی دکتری، نویسنده کتاب و استاد دانشگاه را در یک قاب روشن ببینید

حسین زهرایی (خارستانی) اگرچه یک روشن دل است اما نابینایی مانع تلاش و موفقیتش نشد و او امروز تحصیلات خود را تا مقطع دکتری ادامه داده و نویسنده چندین کتاب است.

به گزارش شیرازه به نقل از صدای خرامه، از سال 1964 میلادی، روز 15 اکتبر یا 23 مهرماه به عنوان روز نابینایان و عصای سفید نامگذاری شده، روزی که برای اهمیت دادن هر چه بیشتر به روشن دلان و ﺗﻮﺟﻪ ﺑﯿﺸﺘﺮ ﺑﻪ ﻣﺸﮑﻼت آﻧﻬﺎ و اﯾﺠﺎد ﻣﺤﯿﻂ ﻫﺎی ﻣﻨﺎﺳﺐ ﺑﺮای اﺳﺘﻔﺎده ﮐﻨﻨﺪﮔﺎن از ﻋﺼﺎی ﺳﻔﯿﺪ انتخاب شده است.

اگر برای یک لحظه خودمان را به جای یک فرد نابینا قرار دهیم متوجه خواهیم شد که پایان زندگی ما فرا رسیده چونکه توانایی هیچ کاری را نداریم و دائما به یک حامی نیازمندیم اما عده ای از این گونه افراد هستند که علی رغم همه این مشکلات، لحظه ای از تلاش دست برنداشته اند و حتی از دیگران نیز دستگیری و حمایت می نمایند.

حسین زهرایی (خارستانی) متولد 1354 در روستای خارستان شهرستان خرامه، اگرچه یک روشن دل است اما نابینایی مانع تلاش و موفقیتش نشد و او امروز تحصیلات خود را تا مقطع دکتری ادامه داده و نویسنده چندین کتاب است. 

http://sedaykherameh.ir/files/images/95-Mehr/21%20amir/24%20mehr%20%D8%AD%D8%B3%DB%8C%D9%86%20%D8%B2%D9%87%D8%B1%D8%A7%DB%8C%DB%8C%201.jpg

زهرایی، تحصیلات خود را تا مقطع متوسطه در خرامه گذراند اما تحلیل بینایی که بصورت مادرزادی بود او را از خواندن و نوشتن جدا کرد و به ناچار به مدرسه نابینایان شوریده شیرازی رفت و پس از گذذراندن دو سال از دوره دبیرستان، دوباره به خرامه بازگشت و دیپلم خود را اخذ نمود.

او در سال 89 مدرک کارشناسی خود را در رشته علوم قضایی از دانشگاه آباده دریافت کرد و بلافاصله در رشته حقوق عمومی مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه سیرجان پذیرفته شد و پس از پایان دوره کارشناسی ارشد همچنان دست از ادامه تحصیل برنداشت.

وی که هم اکنون دانشجوی مقطع دکتری در رشته حقوق عمومی است نویسنده کتاب های مختلفی همچون کتاب مرجع حقوق معلولین، کتاب قانون اساسی ایران و کتاب بررسی تطبیقی حمایت از اشتغال معلولین در نظام حقوقی ایران و اسناد بین المللی است که برخی از آنها چاپ شده و برخی در دست چاپ می باشد.

زهرایی علاوه بر تدریس در دانشگاه های آزاد، علمی کاربردی و پیام نور استان فارس، مسئولیت های مختلفی در شورای حل اختلاف شیراز، مجموعه های خیریه، مشاوره حقوقی موسسات و شرکت ها و راه اندازی مجمع اسلامی محبین حضرت زهرا (س) خرامه را در کارنامه خود دارد.

وی در گفتگو با خبرنگار صدای خرامه گفت: من تحصیل را دوست دارم چرا که اعتقادم بر این است هنوز توانایی برای کامل شدن در من وجود دارد و تا آنجا که خداوند مرا یاری کند قطعا این راه را ادامه خواهم داد.

این استاد دانشگاه ادامه داد: الماس از تراش و انسان از تلاش می درخشد، اگر یک انسان پس از معلولیت، دست روی دست بگذارد و هیچ تلاشی برای پیشرفت نداشته باشد، زنده نخواهد ماند و رو به زوال خواهد رفت.

زهرایی در پایان با بیان این جمله که خواستن توانستن است گفت: هر کاری که با عشق و توکل به خدا آغاز شود قطعا با موفقیت پایان می یابد، راهی که در آن، خانواده و مسئولین شهرستان و استان هم شما را همراهی خواهند کرد.

برچسب ها: خرامه ، نابینا ، روشن
نظرات بینندگان