کد خبر: ۹۸۳۸۲
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۳ - ۲۵ مهر ۱۳۹۵

انجمن فرهنگ و سیاست دانشگاه شیراز مروج افراطی گری

انجمن فرهنگ و سیاست دانشگاه شیراز در ابتدا فعالیت های خود را در سایه انجمن اسلامی دانشگاه شیراز آغاز کرد. اما درست در سال 88 و در حالی که برخی اعضای این انجمن در ستاد میر حسین موسوی از سران فتنه در فارس فعال شدند و اقدامات خود را در هم سویی با فتنه گران و ایجاد تشنج های سیاسی اجتماعی ادامه دادند.

به گزارش شیرازه، استان فارس و به خصوص شهر شیراز از جمله شهرهایی است که منشاء و مبداء بسیاری از تحولات اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و رخدادهای ملی در همیشه تاریخ کشور بوده است. از جمله کنش گران حوزه های سیاسی و اجتماعی در بعد از انقلاب تشکل های دانشجویی در دانشگاه شیراز و علوم پزشکی بوده اند که برخی در اعتلای فرهنگی اجتماعی و سیاسی و رشد مطالبات مردمی نقش بسیار ارزنده و موثری داشته اند و حتی از همین تشکل ها شهدایی تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی نموده و بعدها بسیاری از مدیران متعهد و انقلابی در جامعه و در عرصه های مختلف فعالیت می کنند برخی تشکل ها نیز در دولت های مختلف با همراهی و پشتیبانی مراکز قدرت از بیرون دانشگاه، بعنوان حامیان دولتی، نقش هایی بر عهده گرفته اند و گاه در مسیر تحولات راه به خطا رفته به گونه ای که، حتی بعضی از این تشکل ها به جای عمل به موقع و صحیح و مطالبه گری و بصیرت سیاسی و انقلابی پای در جای پای عناصر ضد انقلاب و فتنه گر گذاشته و نقش بسزایی را در گسترش شعله ی فتنه بر عهده داشته اند.

شیرازه در همین راستا تلاش خواهد نمود، برخی از تشکل ها و انجمن های دانشجویی که در سالهای اخیر ایجاد گردیده است را همراه با خلاصه ای از اقدامات اینگونه انجمن ها معرفی نماید. در این بخش گذری کوتاه بر معرفی انجمن فرهنگ و سیاست دانشگاه شیراز خواهیم داشت.( با توجه به محدودیت های قانونی از بیان نامها و اسامی دبیران و فعالان این تشکل و برخی اقدامات هنجار شکنانه آنها خودداری می گردد.)

از ابتدای شکل گیری انجمن، دبیران و اعضای موثر مرتبا با محافل سیاسی اصلاح طلب در خارج از دانشگاه و از جمله خانم مشهور و فعال اصلاحاتی فارس ارتباط نزدیک خود را حفظ نموده و تحت تاثیر القائات وی قرار داشته اند.

با بررسی عملکرد تشکل دانشجویی فرهنگ و سیاست سال 89 ویژگی های خاصی به این تعداد از فعالان دانشجویی داده است. از جمله این که یکی از اعضای انجمن در مصاحبه با صدای آمریکا یک چهره ی خاص از خود نشان داد و از این به بعد بعنوان تنها تشکل افراطی اصلاح طلب شیراز به فعالیت های خود ادامه داد و مورد حمایت تعدادی از افراد، از جمله یکی از دستگیرشدگان جریان فتنه سال 88 در شیراز قرار گرفت و کماکان این حامی فتنه که پس از چرخش مدیریت ها هم اکنون نیز نقش موثری در هدایت سیاسی و پشتیبانی مالی تشکل را دارد بعنوان مرد پشت پرده انجمن شناخته می شود.

در ادامه بررسی تاریخچه انجمن فرهنگ و سیاست دانشگاه شیراز می توان به انشعاب درون تشکیلاتی این تشکل اشاره نمود به نحوی که پس از درگیری های درون تشکیلاتی، انجمنی نو ظهور به نام وفاق و توسعه از تشکل جدا گردید.

در پایان این بخش باید گفت هم اکنون نیز انجمن فرهنگ و سیاست با پشتیبانی دستگیر شده فتنه 88 در دانشگاه شیراز و همچنین با هدایت زن پشت پرده اصلاحات فارس برنامه هایی را برای انتخابات آتی دنبال می نماید.

ادامه دارد ...


نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
میر حسین موسوی
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۵
0
ما با پدیده‌ای روبرو هستیم که در دوربین زُل می زند و به مردم دروغ می گوید
ساوجبلاغی
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۵
0
سلام این مستند هم در مورد همین تشکل و همفکراشون در سال 88 است ببنید .
http://www.mostazafin.tv/article/4187