کد خبر: ۹۸۳۹۲
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۰ - ۲۵ مهر ۱۳۹۵
فرماندار نی ریز:

آموزش فنی حرفه ای در واقع محور اصلی توسعه است

جلسه کارگروه اشتغال با حضور محمدرضا امیری فرماندار شهرستان نی ریز، کوشکی مدیر کل آموزش و فنی حرفه ای فارس و جمعی از مسئولین در محل سالن اجتماعات فرمانداری برگزار گردید.

به گزارش شیرازه به نقل از نبض نی ریز؛ جلسه کارگروه اشتغال با حضور محمدرضا امیری فرماندار شهرستان نی ریز، کوشکی مدیر کل آموزش و فنی حرفه ای فارس و جمعی از مسئولین در محل سالن اجتماعات فرمانداری برگزار گردید.


امیری فرماندار با بیان اینکه مهارت یکی از بحث های اساسی در تامین نیروی انسانی است گفت: آموزش فنی حرفه ای در کشور های توسعه یافته یک مبنای اصلی و در واقع محور اصلی توسعه است.


وی ادامه داد :اکثر افراد بیکار فاقد یک مهارت خاص هستند و یا بعضا برخی از تحصیل کرده های دانشگاهی در رشته های نظری با مدارک عالی فاقد مهارت لازم می باشندکه با برنامه ریزی  می بایست نسبت به افزایش توان بهره وری و کارایی با انجام آموزشهای مهارتی ، نیروهای انسانی توانمندی را جهت بکارگیری در مشاغل مختلف آماده نمود.


امیری با اشاره به اینکه : سیاستهای مختلفی در خصوص نیاز سنجی وامکان سنجی در کشور صورت گرفته است گفت: در جلسات شورای اشتغال قبلی نیز اعلام نموده ایم که با توجه به احداث کارخانجات فولاد و سیمان خاکستری در شهرستان ونیاز سنجی نیروی متخصص باید طوری برنامه ریزی نماییم که در رشته های مورد نیاز اموزش های لازم به نیروها داده شود

در ادامه مدیر کل فنی وحرفه ای استان فارس نیز در زمینه آموزش رشته های فنی و حرفه ای ،استراتژی سفارش محوری و تقاضا محوری به جای عرضه محوری ،توجه به اموزش های لازم در کارخانجات و ایمنی برای کارگران ساختمانی و آموزش های مهارتی دانشجویان و فارغ التحصیلان توضیحاتی را ارائه نمودند.


گفتنی است دراین جلسه مقرر گردید سازمان فنی حرفه ای شهرستان نسبت به شناسایی مهارت های لازم جهت مشاغل مختلف در سطح شهرستان اقدام ونسبت به برگزاری جلسات آموزشی در جهت رفع کمبود نیروی کارخانجات شهرستان  پیگیری نماید.


همچنین مقرر شد کارخانجات فولاد و سیمان خاکستری نسبت به اعلام صنایع وابسته که در اینده ایجاد خواهد شد جهت پیش بینی آموزش های مورد نیاز و آمادگی نیروی انسانی اقدام نمایند.




برچسب ها: فنی حرفه ای ، اشتغال
نظرات بینندگان