کد خبر: ۹۸۴۶۰
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۷ - ۲۶ مهر ۱۳۹۵
در بازدید معاون وزیر راه و شهرسازی از راههای شهرستان بوانات؛

آغاز عملیات دو مسیر سروستان - مزایجان و سوریان - جعفرآباد بزودی

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: سعی داریم طی چند روز آینده بیش از نیمی از مطالبات پیمانکار را پرداخت کنیم و پیمانکار هم قول داد که مسیر مزایجان و سوریان - جعفرآباد را شروع و تکمیل کند.

به گزارش شیرازه  به  نقل از   حرف رسا، به دعوت  زارع نماینده مردم بوانات، آباده و خرمبید در مجلس شورای اسلامی، امینی معاون وزیر راه و شهرسازی از راههای مواصلاتی حوزه نمایندگی  زارع بازدید و مسایل و مشکلات را بررسی کرد.

 امینی در بازدید از راههای شهرستان بوانات و بخصوص جاده سروستان - مزایجان و سوریان - جعفرآباد به خبرنگار ما گفت: امروز از راههای شهرستان بوانات از سمت قادرآباد وارد حوزه انتخابیه  زارع شدیم که در قادرآباد نیز 3 نقطه مشکل دار رصد شد و قول دادیم تا این مسیر ها که یکی پل وحدت و دیگری ورودی قادرآباد به بزرگراه شیراز اصفهان و روکش بلوار داخل شهری قاردآباد را طی چند ماه آینده تامین اعتبار شود و مشکلات آنها برطرف شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی در ادامه گفت: از مسیر قادرآباد در بخش سرچهان مسیر ارتباطی با آباده طشک و مسیر توجردی به سمت استان یزد را بازدید داشتیم که امیدواریم بتوانیم باقی مانده این دو مسیر را هم تکمیل کنیم.

 امینی مسیر سروستان - مزایجان را اولویت اول وزارت راه در شهرستان دانست و تصریح کرد: در مسیر برگشت به سمت بوانات مسیر سروستان - مزایجان را بازدید داشتیم که طول مسیر 10 کیلومتر است و پیمانکار در حال حاضر 5 کیلومتر آن را تقریبا آماده کرده و مطالباتی هم دارد که گویا 35 میلیارد ریال مطالبه دارد و قول دادیم 20 میلیارد از مطالبه پیمانکار را طی یک ماه آینده پرداخت کنیم.

وی افزود: در همین راستا پیمانکار نیز قول داد که کار روکش 5 کیلومتر مسیر مزایجان را شروع کند و همچنین 2700 متر مسیر سوریان - جعفرآباد را نیز مقرر شد همین پیمانکار کار کند تا بتوانیم در مسیر جدول بیست اعتبارات لازم را برای این دو مسیر که به گفته فرماندار شهرستان از مهمترین مسیر ها و مشکل دارترین هست را به انجام برسانیم.

 امینی در پاسخ سوال خبرنگار ما مبنی بر شروع بکار مسیر سوریان - صفاشهر بعنوان مسیر اصلی ترافیک و ترانزیت کالا از بندرعباس به سمت مرکز کشور از طرح های ملی نیز گفت: این طرح در دو مسیر سوریان - هرابرجان و سوریان - صفاشهر تعریف شده بود که قسمت اول آن از سال 1379 یعنی مسیر سوریان - توتک - هرابرجان در استان یزد شروع شد که چند سالی است افتتاح شده و مسیر خوبی هم شده و مسیر دوم یعنی سوریان - صفاشهر نیز تا کنون اعتباری برای آن دیده نشده اما در دستور کار داریم که مطالعات آن انجام شود و در قانون بودجه سال 96 آورده شود تا عملیات اجرایی آن هم شروع شود و ما نیز پیگیر این موضوع هستیم تا هر چه سریعتر بودجه ای برای آن در جدول بیست یا ردیف ملی ببینیم و کار را شروع کنیم.

 رحیم زارع نماینده مردم بوانات در مجلس شورای اسلامی نیز در این بازدید بر تکمیل هر چه سریعتر محور سورستان - مزایجان بعنوان راه اصلی مردم بخش مزایجان تاکید کرد و خواستار مجوز و تامین اعتبار برای راه معدنی معادن روستای گلپا در بخش سرچهان نیز شد.

محمد اسدالهی فرماندار شهرستان بوانات نیز با تاکید بر تکمیل دو طرح محورهای سروستان - مزایجان و سوریان - جعفرآباد خواستار شروع بکار دو مسیر جاده معدنی مجموعه معادن شایان مرمریت در منطقه دره به و میدان و جاده معدنی معدن مس در کنار شهر بوانات نیز شد.

در این بازدید  زارع نماینده مردم بوانات در مجلس شورای اسلامی، مدیر کل راه و شهرسازی استان فارس و معاونین، فرماندار شهرستان، امام جمعه بخش سرچهان و رئیس اداره راه و شهرسازی بوانات معاون وزیر را همراهی می کردند که دکتر امینی و همراهان پس از حضور در فرمانداری بوانات مسیر را به سمت شهرستان خرمبید ادامه دادند.


نظرات بینندگان