کد خبر: ۹۸۵۵۰
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۶ - ۲۷ مهر ۱۳۹۵
مدیرکل بهزیستی استان فارس:

معلولین از مسئولین کمک نمی خواهند، مسئولین سنگ اندازی نکنند

مدیرکل بهزیستی استان فارس با بیان این که اگر مسئولین به معلولین کمک نمی کنند،برای رفع مشکلات آنها نیز سنگ اندازی نکنند، گفت: در شیراز تنها 20 درصد اماکن برای معلولین مناسب سازی شده اند.
به گزارش شیرازه، سید مرتضی موسوی در یکصد و هشتاد و سومین جلسه شورای اسلامی شهر شیراز، اظهار داشت: بر اساس قانون جامع جمایت از معلولین که در سال 83 به تصویب رسد، مقرر شد هر سال 30 درصد اماکن برای معلولین مناسب سازی شود که این امر محقق نشده است.
وی با اشاره به این که استانداردهای لازم در ساخت اماکن در نظر گرفته نشده است، تصریح کرد: ساخت این اماکن فقط هزینه بوده و هیچ مشکلی از معلولین را حل نکرده است.
مدیرکل بهزیستی استان فارس با بیان این که از 103 هزار معلولی که در استان فارس زندگی می کنند، 40 هزار نفر از آنان ساکن شیراز هستند، خواستار مناسب سازی اتوبوس ها و تاکسی های شیراز برای معلولین شد.
موسوی ادامه داد: سال گذشته نیز در همین شورا مصوب شد 50 دستگاه اتوبوس شهری برای معلولین مناسب سازی  و وارد ناوگان حمل و نقل عمومی شیراز شود که تاکنون این امر عملی نشده است.
وی همچنین به تاکسی های نامناسب برای معلولین اشاره کرد و گفت: همین تاکسی های نامناسب باعث می شوند که نابینایان مورد سوء استفاده قرار بگیرند که این امر باعث دوری آنها از جامعه و گوشه نشینی می شود.
مدیر کل بهزیستی استان فارس در بخش دیگری سخنانش، ابراز داشت: در حال حاضر معلولین با مشکلاتی از قبیل نداشتن شغل  ومسکن رو به رو هستند و سازمان بهزیستی بدون کمک سایر دستگاه ها نمی تواند جوابگوی مشکلات معلولین باشد هر چند این سازمان یک نهاد دولتی با امکانات محدود است که متولی مسکن و اشتغال نیست بلکه یک سازمان هدایت گر و مطالبه گر است.
موسوی با بیان این که اگر مسئولان به مسئولیت های خودشان عمل می کردند، مشکلات بهزیستی کمتر می شد، گفت: در حالی که در فرهنگ اسلامی بر توجه به همنوع تاکید ویژه ای شده است اما متاسفانه نگاه جامعه به معلولین نگاه مثبتی نیست.
وی در پایان تاکید کرد: اگر حوزه های بهداشت و درمان، راه و ترابری، فرهنگ،آموزش و تربیتی کارهای مفید انجام شود مشکلات کمتر می شود اما متاسفانه بهزیستی با کم کاری سایر دستگاه ها سرکار دارد.
نظرات بینندگان