کد خبر: ۹۸۶۲۰
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۳ - ۲۸ مهر ۱۳۹۵

سهل انگاری پزشکی باعث از دست دادن لاله گوش یک بیمار شد

موضوعی که شاید هر چند مدتی با آن مواجه شویم مسئله اشتباه از سوی برخی از پزشکان است که باعث فروریختن دیوار اعتماد بین پزشکان و مردم می‌شود.
به گزارش شیرازه به نقل از خاورستان، یکی از اقشاری که همواره مورد اعتماد مردم در سطح جامعه بوده‌اند پزشکان هستند. قشری که مردم برای درمان دردهایشان بعد از خدا به آنها اطمینان کرده تا مداوا شوند.

اما موضوعی که شاید هر چند مدتی با آن مواجه شویم مسئله اشتباه از سوی برخی از پزشکان است که باعث بروز بی اعتمادی بین پزشکان و مردم می‌شود.

آقای م. ا از جمله افرادی است که طی چند ماهه گذشته به دلیل یک اشتباه پزشکی مجبور به از دست دادن لاله گوش خود شده است.

وی در گفتگو با خبرنگار خاورستان، اظهار کرد: چند ماه پیش پشت لاله گوشم غده ی کوچکی بود که برای معالجه به پزشک مراجعه کردم که طی عمل جراحی کیست پشت گوشم خالی شد.

سهل انگاری پزشکی باعث از دست دادن لاله گوش یک بیمار شد

م. ا افزود: در بیمارستان بستری بودم اما به علت شلوغی بیمارستان من را زودتر از زمانی که باید در بیمارستان می ماندم مرخص کردند و حتی پانسمان گوشم را عوض نکردند.

وی ادامه داد: برای تعویض پانسمان به مطب دکتر مراجعه کردم و دکتر نیز گفت که دو سه روز دیگر مراجعه داشته باشید و بعد از دو روز که پانسمان باز شد گوشم سیاه شده بود.

این بیمار تصریح کرد: دکتر گفت که پانسمان گوشتان خیلی محکم بوده و تا چند روز دیگر بهتر می‌شود اما از بهتر شدن خبری نبود و من به چهار پزشک دیگر مراجعه کردم و متوجه شدم که در اتاق عمل آمپولی که مربوط به بی حسی درد دندان  بوده است برای من استفاده شده و این باعث سیاه شدن گوشم شده است.

م.ا گفت: بالاخره پس از مراجعات زیاد مجبور به عمل دوباره شدم و لاله گوشم به طور کامل برداشته شد که تنها دلیل آن سهل‌انگاری پزشکی بوده است.

وی افزود: به من گفتند که می‌توانم شکایت داشته باشم اما حتی با وجود شکایت گوشم مثل قبل نخواهد شد و اثری نخواهد داشت.

همه ما قدردان زحمات پزشکان هستیم اما با وجود این قدردانی انتظار داریم که در این حرفه خطایی وجود نداشته باشد چرا که خطا در این حرفه بازی با سلامت و جان مردم است.

نظرات بینندگان