کد خبر: ۹۸۶۵۰
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۳ - ۲۸ مهر ۱۳۹۵
مدیر عامل اتحادیه تعاون روستایی شهرستان نی ریز خبرداد:

قراردادن بذر اصلاح و ضد عفونی شده در اختیار کشاورزان نی ریزی

مدیر عامل اتحادیه تعاون روستایی شهرستان نی ریز از آماده تحویل بودن 60 تن بذر اصلاح و ضد عفونی شده به کشاورزان این شهرستان خبرداد.

به گزارش شیرازه  به نقل از نبض نی ریز ؛ مدیر عامل اتحادیه تعاون روستایی شهرستان نی ریز با اشاره به آغاز کشت پاییزه گندم و جو در این شهرستان گفت: هم اینک 60 تن بذر اصلاح و ضد عفونی شده تحویل شرکت های تعاونی روستایی نی ریز شده تا در اختیار کشاورزان این شهرستان قرار گیرد.


محمد نگهداری مدیر عامل اتحادیه تعاون روستایی با بیان اینکه بیش از 30 تن بذر جو از نوع ریحانه آماده تحویل به کشاورزان شهرستان است افزود: با هدف تشویق و ترغیب کشاورزان به استفاده از ارقام پر محصول، مقاوم و همچنین بذور اصلاح و ضد عفونی شده گندم و جو، اتحادیه تعاون روستایی شهرستان نی ریز با عقد قرارداد با شرکت های تولید کننده بذر گندم و جو در استان فارس نمود.


وی بیان داشت: اتحادیه تعاون روستایی شهرستان نی ریز در قالب این قرارداد با معرفی مدیریت جهاد کشاورزی این شهرستان اقدام به خرید بیش از 210 تن بذر اصلاح و ضد عفونی گندم از انواع پیشتاز ، بهرنگ ، سیروان، چمران  شده کرد که از این میزان 60 تن در اختیار شرکت های تابعه قرار گرفته است.


نگهداری اظهار کرد: همچنین با توجه به زمان کشت پاییزه گندم و جو، شرکت های تعاونی روستایی و تولید این شهرستان دیگر نهاده های کشاورزی مورد نیاز کشاورزان را نیز در اختیار دارد.


گفتنی است  همه ساله بیشترین سطح زیر کشت گندم در بخش آباده طشک وجود دارد.

برچسب ها: بذر ، نی ریز ، کشاورزان ، گندم
نظرات بینندگان