کد خبر: ۹۸۶۶۰
تاریخ انتشار: ۱۴:۵۳ - ۲۸ مهر ۱۳۹۵

شبنم محبت بر گلبرگ های ایمان مردم فارس/ درختانِ احساس باغ عاطفه مردم فارس شکوفه کردند

مردم متدین و دیندار استان فارس از دیر باز در کارهای خیر و کمک به همنوع پیشتاز بوده اند، هرزمان که ازآنان خواسته شد به یاری نیازمندان و فقرا بیایند، آستین همت بالا زدند و با حضور خود باعث تسکین بخشی از آلام و دردهای نیازمندان شدند.
شبنم محبت بر گلبرگ های ایمان مردم فارس/ درختانِ احساس باغ عاطفه مردم فارس شکوفه کردند

به گزارش شیرازه، مردم استان فارس امسال نیز با حضور خود در جشن عاطفه ها به یاری دانش آموزان نیازمند و بی بضاعت آمدند که در همین راستا  محمد بذرافشان مدیر کل کمیته امداد استان فارس، در گفتگو با خبرنگار شیرازه گفت: جشن عاطفه های امسال به صورت متمرکز و در دو مرحله در استان برگزار شد که در مرحله اول  مردم بیش از 34 میلیارد ریال کمک کردند.

وی ادامه داد: در مرحله دوم نیز 37 میلیارد ریال توسط مدارس جمع آوری و بوسیله مدیران مدارس در بین دانش آموزان نیازمند تحت حمایت یا غیر تحت حمایت نیازمند توزیع شد.

مدیر کل کمیته امداد استان فارس، هدف از برگزاری این جشن ملی، اشاعه فرهنگ احسان و نوع دوستی و نهادینه کردن فرهنگ انفاق در حمایت از دانش آموزان نیازمند بیان کرد.
 
بذرافشان به شهرستان های پیشتاز در کمک های مردمی جشن عاطفه ها اشاره کرد و افزود: در مرحله اول کمیته امداد منطقه 2 شیراز و شهرستانهای لارستان و مرودشت و در مرحله دوم مناطق 1و2و3و4و5 شیراز ، فسا و سپیدان به ترتیب بیشترین کمک ها را به جشن عاطفه ها داشته اند.

 وی با بیان اینکه رویکرد کمیته امداد در شیوه‌ مشارکت ها تغییر کرده است، خاطر نشان کرد: اجرای جشن عاطفه ها برای نخستین بدون برپا شدن  چادرهای سطح شهر  برگزار شد و تنها چند پایگاه ویژه کمک های مردم را دریافت کردند.

مدیر کل کمیته امداد استان فارس تصریح کرد: در جشن عاطفه های امسال کمک های نقدی مردم نیکوکار با استفاده از روش‌های الکترونیکی  بر اساس کد #۸۸۷۷* : ussd فراهم شد.

بذرافشان گفت: کمک های مرحله اول که توسط کمیته امداد جمع آوری شد بین نیازمندان تحت حمایت توزیع شد و کمک های مرحله دوم که توسط مدارس جمع آوری شد به دانش آموزان نیازمند همان مدرسه اهدا شد و مدارس برخوردار نیز به مدارس کم برخوردار کمک کردند.

وی در پایان از همه مردم استان، سازمان آموزش و پرورش ، سازمان بسیج مستضعفان و رسانه ها در خصوص همکاری با جشن عاطفه ها تقدیر و تشکر کرد.

نظرات بینندگان