کد خبر: ۹۸۷۲۷
تاریخ انتشار: ۱۴:۰۸ - ۲۹ مهر ۱۳۹۵
مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان:

باشگاه مادران قصه گو تشکیل می شود

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با اشاره به اهمیت و نقش موثر قصه گویی در انتقال مفاهیم آموزشی و تربیتی به نسل جوان گفت: جشنواره قصه گویی به صورت همزمان در تمامی استان ها به منظور ترویج فرهنگ قصه گویی آغاز بکار کرد.

به گزارش شیرازه، زهرا افتخاری مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان فارس ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به شرکت نوجوانان برای نخستین بار در جشنواره کتابخوانی و قصه گویی، گفت: مخاطبین ما مربیان فرهنگی_هنری_ادبی، مربیان فراگیر، پدربزرگ ها و مادر بزرگ ها، بچه های نوجوان و همچنین بخش آزاد که شامل معلمین، دانشجویان و خانمهای خانه دار بودند.

وی افزود: حدود 90 نفر از مربیان ما، 70 نفر از اعضای نوجوان، 32 نفر آزاد و 17 نفر پدربزرگ ها و مادربزرگ ها در این جشنواره شرکت کردند.

افتخاری با اشاره به اهمیت و نقش موثر قصه گویی در انتقال مفاهیم آموزشی و تربیتی به نسل جوان گفت: این جشنواره به صورت همزمان در سطح کشور به منظور ترویج فرهنگ قصه گویی در سراسر کشور آغاز بکار کرد.

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فارس ارتقای کمی و کیفی فعالیت های مهم مراکز فرهنگی و هنری و تبادل تجربه مفید بین مربیان و قصه گوهای ایرانی و خارجی را از اهداف برگزاری این جشنواره بین المللی برشمرد.

وی افزود: در کنار این جشنواره بین المللی یک سری نشست های تخصصی با هدف ترویج سبک زندگی ایرانی اسلامی و انتقال نظرات و تجربیات مخاطبین و مربیان با قصه گویی نیز برگزار می شود.

افتخاری با بیان اینکه مراحل مقدماتی قصه گویی رو به اتمام است، اظهار داشت: تاکنون توانسته ایم نتیجه گیری خوبی در راستای بازنویسی قصه های قدیمی فراموش شده بر اساس مخاطبین سنی خود داشته باشیم.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فارس با عنوان اینکه آگاهی بخشی به خانواده ها توسط مراکز فرهنگی و هنری در قالب جلسات گوناگون صورت می گیرد، گفت: می توان از قصه گویی تجربه و خاطره متفاوتی بدست آورد.

وی اظهار داشت: نوجوانان برخلاف اینکه برای اولین بار در این جشنواره حضور داشتند و از نجربه کافی برخوردار نبودند توانستند خیلی خوب بدرخشند.

افتخاری با بیان اینکه در روزهای سوم الی پنجم آبانماه جشنواره استانی برگزار می شود و منتخبین با حضور مسئولان و اصحاب رسانه به قصه گویی می پردازند، افزود: مرحله سراسری این جشنواره بهمن ماه سال جاری در تهران برگزار می شود.

وی همچنین در ادامه گفت: در نشست های تخصصی که در این سه روز خواهیم داشت دکتر خسرونژاد رئیس مطالعات کودک و نوجوان به آموزش عناصر قصه گویی و نحوه قصه گفتن مناسب می پردازند.

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در بخش دیگری از سخنان خود نوید تشکیل باشگاه مادران قصه گو در استان را خبر داد و گفت: بعد از اتمام این جشنواره فراخوان جذب مادران برای آموزش نحوه قصه گویی صحیح را خواهیم داد.

نظرات بینندگان