کد خبر: ۹۸۷۴۸
تاریخ انتشار: ۱۳:۲۰ - ۳۰ مهر ۱۳۹۵
معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی:

به کشاورزانی که در طرح تجمیع اراضی شرکت نمایند تا ۸۵ درصد یارانه پرداخت می شود

معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی گفت: استفاده از تکنیک های جدید، اصلاح باغات و استفاده از ارقام جدید و پرمحصول در دستور کار معاونت باغبانی قرار دارد.

به کشاورزانی که در طرح تجمیع اراضی شرکت نمایند تا ۸۵ درصد یارانه پرداخت می شود.به گزارش شیرازه، نخستین جشنواره مردمی انار و گردشگری فاروق با حضور طهماسبی معاون وزیر در امور باغبانی، اورنگی رییس سازمان امور اراضی کشور، برومندی نماینده مردم شهرستان های مرودشت، ارسنجان و پاسارگاد در مجلس شورای اسلامی، خادم نماینده مردم سپیدان در مجلس شورای اسلامی، قاسمی رییس سازمان جهاد کشاورزی فارس و سایر مسئولین استانی و شهرستانی برگزار شد.

محمد مهدی برومندی نماینده مردم شهرستان های مرودشت، ارسنجان و پاسارگاد در مجلس شورای اسلامی، در این جشنواره گفت: تمام فکر و تلاش دولت، مجلس شورای اسلامی و نظام در تصویب برنامه ششم، توجه به اقتصاد می باشد.

وی با بیان این مطلب که یکی از اهداف بسیار مهم دولت و مجلس شورای اسلامی توجه ویژه به مساله توسعه روستاها می باشد. افزود : بایستی تلاش کنیم که کشاورزی را از حالت معیشتی به کشاورزی اقتصادی تغییر دهیم و برای رسیدن به این مهم بایستی ضریب مکانیزاسیون، درصد ماده آلی خاک، توسعه گلخانه ها، افزایش تواید در واحد سطح و استفاده از بذور گواهی شده در دستور کار قرار گیرد.

وی اظهار داشت: مهمترین تهدید آینده کشور ما مسئله آب می باشد و بایستی در این خصوص بهره وری آب در بخش کشاورزی بالا ببریم.

برومندی بیان داشت: سطح زیر کشت زراعت کشور 6 میلیون هکتار می باشد که از این سطح 1.5 میلیون هکتار به سامانه های نوین آبیاری مجهز شده است که بایستی ما بقی سطوح نیز در جهت بهره وری آب به این سامانه ها مجهز شوند.

وی با بیان این مطلب که من از مسئولین وزارت جهاد کشاورزی می خواهم که با توجه به نیاز وتولید محصولات کشاورزی برنامه ریزی محصولات مازاد را انجام دهند.تصریح نمود: با توجه به اهمیت موضوع آب ، برای اولین بار در کشور کمیته امنیت آب در مجلس شورای اسلامی تشکیل شد.

وی اظهار داشت : من از جناب آقای مهندس حجتی وزیر جهاد کشاورزی و همکارانشان به نوبه خود تشکر می کنم که علیرغم مشکلات موجود تحولات زیادی را در بخش مکانیزاسیون کشاورزی ایجاد کرده اند.

برومندی در پایان سخنان خود گفت: اگر به دنبال توسعه کشور هستیم بایستی به کشاورزی توجه ویژه ای داشته باشیم لذا که کشورهای پیشرفته با توجه به مساله کشاورزی به پیشرفت دست یافتند.

محمد مهدی قاسمی رییس سازمان جهاد کشاورزی فارس در نخستین جشنواره مردمی انار و گردشگری فاروق گفت: اولین هدف از برگزاری اینگونه جشنواره ها این است که شکر گذار نعمت های الهی باشیم و بقیه را نیز در این مراسم شریک نماییم.

وی افزود: استان فارس به دلیل دارا بودن اقلیم های متنوع و تنوع بسیار بالای در تولید محصولات کشاورزی دارد به نحوی که این استان به ویترین باغبانی کشور تبدیل نموده است و این استان همچنین انبار غله کشور بوده است که به دلیل چالش آب در زمینه زراعت دچار مشکل شده است که با استفاده از روش های نوین آبیاری بتوانیم براین مشکلات فایق گردیم.

این مقام مسئول افزود: امسال از سوی مقام معظم رهبری سال اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل نامگذاری شده است که یکی از رکن های اقتصاد مقاومتی درون زا بودن آن می باشد و نگاه به تولید در داخل منطقه و استفاده از ظرفیت های طبیعی خدادادی و پتانسیل های موجود نمونه بارز تحقق شعار سال می باشد.

وی بیان داشت: در عرصه کشاورزی به دنبال تولید به صورت زنجیره ای هستیم یعنی از ابتدا تا انتهای تولید و مصرف یک محصول را کنار هم ببینیم و با کاهش قیمت تمام شده محصولات هم رضایت مصرف کننده و هم از سوی دیگر اقتصاد کشاورز را بهبود ببخشیم.

قاسمی اظهار داشت: به جد دنبال تشکیل زنجیره تولید انار هستیم که امیدوارم به عنوان نخستین زنجیره تولید محصولات کشاورزی در استان فارس مد نظر قرار گیرد.

وی در پایان سخنان خود گفت: این سازمان به جد پی گیر دریافت اعتبار جهت 12 قنات موجود در این منطقه می باشد.

در ادامه حجت الا سلام احمدی امام جمعه شهرستان مرودشت با اشاره به آیات و احادیث در مورد انار و مزایای مصرف آن از دیدگاه اسلام سخنانس را ایراد نمود.

در ادامه این جشنواره خادم نماینده مردم شهرستان سپیدان در مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس تخصصی و علمی به بخش کشاورزی نگاه می کند و تمام تلاش خود را جهت کم کردن مشکل کشاورزان در دستور کار خود قرار داده است.

در ادامه طهماسبی معاون وزیردر امور تولیدات باغی گفت: وزارت جهاد کشاورزی به کشاورزانی که در طرح تجمیع اراضی شرکت نمایند تا 85 در صد یارانه پرداخت می نماید که این فرصت بسیار خوبی برای کشاورزان در جهت تجمیع اراضی خود می باشد.

طهماسبی با بیان این مطلب که برای بعضی از محصولات برند خود پی گیر دریافت نشان ثبت جغرافیایی باشید. افزود: استفاده از تکنیک های جدید، اصلاح باغات، استفاده از ارقام جدید و پر محصول و ..... را در دستور کاری خود در معاونت باغبانی قرار داده ایم.

در پایان این جشنواره از کتاب فاروق شهری از ولایت استخر فارس رونمایی شد.

نظرات بینندگان