کد خبر: ۹۸۷۵۱
تاریخ انتشار: ۱۳:۵۱ - ۳۰ مهر ۱۳۹۵
امام جمعه شيراز

آمريكا در هيچ شرايطي قابل اعتماد نيست

امام جمعه شيراز اعتقاد دارد كه آمريكا ايجاد آرامش در موصل را دنبال نمي‌كند و نمي‌خواهد موصل به راحتي در اختيار عراق قرار گيرد و همانگونه كه حلب در سوريه را به‌عنوان يك كانون نگه‌داشته است، قصد دارد موصل را هم به عنوان كانون فتنه در عراق حفظ كند.
به گزارش شیرازه، آيت‌الله اسدالله ايماني در خطبه‌هاي نماز جمعه 30 مهر شيراز گفت: دولت و ملت عراق بعد از يكسال و اندي، موفق شدند استان موصل و پايتخت حكومت ابوبكر البغدادي را از چنگال داعش آزاد كنند.

وي گفت: نكته مهمي كه بايد مد نظر باشد، تهديدات آمريكا است. آمريكا نمي‌خواهد موصل راحت در اختيار عراق باشد، او مي‌خواهد موصل هم نقطه‌اي مانند حلب در سوريه باشد. تهديدهايي هم در اين زمينه داشته.

خطيب جمعه شيراز با بيان اينكه تركيه و برخي گروه‌ها در عراق نيز با اين انديشه آمريكا هم‌سو هستند، گفت: دولت و ملت عراق بايند مراقب باشند كه نقشه‌هاي آمريكا در موصل عملياتي و فضاي پياده شدن ايده‌هاي آمريكا در اين نقطه محقق نشود.

او تصريح كرد: آمريكا همانگونه كه حلب در سوريه را نگه‌داشته است، مي‌خواهد موصل را به‌عنوان كانون فتنه در عراق نگه‌دارد. ملت و دولت، روحانيت و مرجعيت شيعه و علماي اهل سنت اجازه ندهند در عراق به‌عنوان مهد اهل بيت(ع) و خاندان پيامبر، ايده‌هاي آمريكا شكل گرفته و مشكلاتي براي دنياي اسلام فراهم شود.

آيت‌الله ايماني در بخشي از خطبه‌هاي نماز جمعه شيراز با اشاره به در پيش بودن 4 آبان، گفت: 4 آبان مصادف با سخنراني امام راحل رضوان‌الله‌ تعالي، عليه مصوبه مجلس شوراي ملي آن زمان در چهارم آبان سال 1342 و مخالفت امام با اين مصوبه.

وي اضافه كرد: آمريكا در آن زمان مبلغ 20 ميليون دلار به ايران وام داد و در مقابل خواسته بود كاپتالاسيون را كه به معناي مصونيت قضائي نظاميان و همراهان آنان در ايران بود، توسط مجلس تصويب شود.

خطيب جمعه شيراز با تشريح اثرات كاپتالاسيون در جامعه ايران، و با تاكيد براينكه تصويب اين قانون استقلال كشور را شكست، گفت: نكته قابل ملاحظه در اين موضوع تاريخي اين است كه امام(ره) 4 آبان سخنراني كرد اما 14 آبان ايشان تبعيد شد. يعني زماني كه سرنوشت انتخابات رياست‌جمهوري آمريكا مشخص و جانسون رئيس‌جمهور شد.

وي گفت: اين موضوع نشان مي‌دهد كه آمريكا از آغاز ورودش به ايران چقدر در امور دخالت داشته و در سلسله ظلم‌هايي كه بر ملت ايران روا  داشته يكي هم تصويب اين قانون كاپيتالاسيون بود كه بعد از انقلاب و توسط مجلس شوراي اسلامي لغو شد.

امام جمعه شيراز با تاكيد براينكه آمريكا در هيچ شرايطي قابل اعتماد نيست، گفت: در هيچ وضعيتي نمي‌توان به آمريكا به‌‌عنوان يك شريك يا نقطه اتكاء نگاه كرد او جز خيانت به ملت‌ها كاري نكرده و همواره به‌دنبال سيطره بر دنيا بوده است.

آيت‌الله ايماني همچنين به تدوين و ابلاغ سياست‌هاي كلي انتخابات به‌عنوان يك سند بالادستي از سوي مقام معظم رهبري به روساي سه‌قوه و مجمع تشخيص مصلحت نظام، اشاره و خاطرنشان كرد: مجلس شوراي اسلامي بايد براساس اين سند بالادستي قانون انتخابات را اصلاح كرده و قوانين آينده را نيز بر همين اساس تنظيم و تصويب كند و همه در همه سازمان‌ها، جناح‌ها گروه‌ها و ... تصميم‌گيري روي انتخابات بر اساس اين ابلاغيه 18 ماده‌اي باشد.

امام جمعه شيراز گفت: عمده‌ترين نكات مورد بحث و توجه در اين ابلاغيه، ارتقاء سلامت انتخابات و منتخبان، عدالت محوري، افزايش آگاهي راي دهندگان، شفاف‌سازي منابع مالي در انتخابات، جلوگيري از دخالت بيگانگان و افزايش ثبات و قانونگرايي بوده است.

آيت‌الله ايماني تصريح كرد: انتخابات تا امروز در ايران هم از نظر سلامتي و هم از نظر ميزان حضور و مشاركت مردم، بالاتر از همه كشورهاي جهان بوده است.

امام جمعه شيراز همچنين به برگزاري مانور نيروي هوايي ارتش جمهوري اسلامي ايران اشاره و با مقتدرانه و تاثيرگذار خواندن اين مانور، گفت: نيروي هوايي ارتش همواره در طول دوران دفاع مقدس و بعد از آن دين خود را به اسلام عزيز ادا كرده است.
نظرات بینندگان