کد خبر: ۹۸۸۱۰
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۵ - ۰۱ آبان ۱۳۹۵
ای کاش کسی کاری کند؛

سایه های مرگ همچنان بر سر جاده های سپیدان

سوانح منجر به مرگ در راه های سپیدان طی چند سال گذشته به واقع نشان می دهد هیچ یک از مسئولین در این شهر تا کنون نتوانسته اند تصویری دقیقی از وضعیت اسف بار این جاده ها را در میان دولت مردان کشوری و استانی ترسیم کند.

به گزارش شیرازه به نقل از مارگون،فاجعه تلخ کشته شدن چند نفر از اعضاء خانواده سپیدانی در تصادف وآتش سوزی  نوروز94در جاده سپیدان که مردم این شهرستان را در شوک فرو برد به راحتی از ذهن مردم این شهرستان پاک نخواهد شد، خانواده ای که برای همیشه سفری بی بازگشت را آغاز کردند.

جاده های سپیدان شاهد یکی از تلخ ترین حوادث خود طی چند سال گذشته بود که در آن چندین عضو یک خانواده درآتش سوختندو در دم جان خود را از دست دادند تا نگین زاگرس را ماتم زده کند.

هر چند این حادثه تلخ تنها یکی از ده ها سانحه منجر به فوت هموطنان در جاده های مواصلاتی این شهرستان بوده ولی به علت حجم فوتی ها می توان آن را تلخ ترین حادثه سال سپیدان دانست.

بی گمان آنچه مشهود و غیر قابل انکار از سوی مسئولان شهرستانی و استانی است جاده های مواصلاتی سپیدان بوی خون و مرگ می دهند و به قتل گاه های برای هم وطنان تبدیل شده و تا کنون صدها نفر در این راه ها جان خود را از دست داده اند.

وجود اختلاف ارتفاع جاده با حاشیه در برخی مسیرها ، کم عرض بودن و کمبود حفاظ جاده ای، نبود سامانه روشنایی، فرسودگی آسفالت جاده ها، نبود حتی یک متر اتوبان در حوزه استحفاظی سپیدان، مهم ترین عللی است که همراه با خطاهای انسانی باعث سانحه های دلخراشی در مسیرهای این شهرستان شده است.

آنچه مشهود است  عمده راه های بین شهری سپیدان طی چندسال گذشته هیچ تغییری از نظر عرض و گسترش به خود ندیده و این مهم نشان می دهد که مسئولان سپیدانی یا هیچ توجهی به این حوزه ندارند و یا مسئولان استانی نخواستند که توجهی به راه های سپیدان داشته باشند.

 سوانح منجر به جرح در راه های سپیدان طی چند سال گذشته به واقع نشان می دهد هیچ یک از مسئولین در این شهر تا کنون نتوانسته اند تصویری دقیقی از وضعیت اسف بار این جاده ها را در میان دولت مردان کشوری و استانی ترسیم کند.

حال وقت آن نرسیده که مدیران ارشد  استانی وشهرستانی به جای توجه ویژه به بحث های حاشیه ای بویژه در جریان سفر مقامات عالی استان و کشور؛ به این منطقه نیم نگاهی نیز به جاده های مرگ سپیدان می انداختند و برای جاده های شهرستان تمام تلاش خود را به کار می بستند؟

بی گمان باید این نکته را یاداور شد که راه های روستای و همچنین سپیدان به شیراز ویاسوج ومارگون نیز دارای کم ترین استاندارد ها هستند و نیاز است که به صورت کاملا جدی ترمیم و استاندارد سازی شوند.هرچند در تصادفات محور های سپیدان خطای انسانی را نیز نباید از یاد برد که نیاز است رانندگان با حرکت سرعت مطمئنه از بروز هر گونه حادثه جلوگیری کنند.

امید است حال مسئولان شهرستانی پیگر وضعیت جاده های این شهرستان باشند که هر روز فرشته مرگ را مهمان خود می کنند و تعداد از خانواده ها را داغ دار می نماید.

برچسب ها: تصادف ، جاده مرگ ، سوانح
نظرات بینندگان