کد خبر: ۹۸۹۷۴
تاریخ انتشار: ۱۳:۲۰ - ۰۲ آبان ۱۳۹۵
مدیرکل بهزیستی فارس خبر داد:

اجرای طرح غربالگری تنبلی چشم با حضور247 هزار کودک

مدیرکل بهزیستی استان فارس گفت: در راستای مقابله و پیشگیری از تنبلی چشم 247 هزارکودک 3 تا6 سال توسط اداره کل بهزیستی فارس مورد معاینه تنیلی چشم قرارمی گیرند.

به گزارش شیرازه، سید مرتضی موسوی صبح امروز درجمع خبرنگاران اظهار داشت: طرح تنبلی چشم از اول تا آخر آبان ماه ازسوی هزارو 730غربالگر، 6 چشم پزشک و35 بینایی سنج درسراسر استان فارس اجرا می شود.

وی با اشاره به اینکه بیش از 2 تا 5 درصد کودکان در دنیا مبتلا به تنبلی چشم هستند، افزود: براساس آخرین آمار صورت گرفته درکشور ¼ دهم و در استان فارس بین 2 تا 5/2 درصد کودکان که بسیاری براثر ازدواج فامیلی مبتلا به تنیلی چشم هستند و با احتساب این میزان میزان تنبلی چشم در کودکان فارس از نرم کشوری بالاتراست.

مدیرکل بهزیستی فارس خاطرنشان کرد: درسال گذشته از 240 هزار کود ک جامعه هدف 104 هزار نفر مورد معاینه چشم قرارگرفتند که ازاین تعداد 895 مبتلا به تنبلی چشم  ازسوی پزشکان تشخیص د اده شده اند.

موسوی تصریح کرد: برای مقابله با تنبلی چشم خانواده بایدهمکاری لازم را با سازمان بهزیستی انجام دهند و هرسال کودکان 3 تا 6 ساله خود را که اوج مبتلا به تنبلی چشم هستند به مراکز غربالگری معرفی کنند.

وی بیان داشت: سازمان بهزیستی دراجرای طرح غربالگری تنبلی چشم به مناطق عشایری و روستایی اعزام و در این راستا هزینه درمان تنبلی چشم کودکان بی بضاعت را بر عهده دارد.

مدیرکل بهزیستی فارس اضافه کرد: این اداره کل در راستای تعهدی که به جامعه هدف دارد مدت اجرای طرح غربالگری را درشهرها و مناطق روستایی و عشایری افزایش می دهد.

 

نظرات بینندگان