کد خبر: ۹۹۱۷۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۸:۱۰ - ۰۵ آبان ۱۳۹۵
دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان فارس:

نباید امر به معروف و نهی از منکر را به تعداد اندکی از ناهنجاری های اجتماعی گره بزنید

با حکم دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان فارس علی بوستانی و افراسیاب رستمی به ترتیب به عنوان رئیس و دبیر شورای امر به معروف و نهی از منکر شرکت آبفای روستایی فارس منصوب شدند.

 به گزارش شیرازه، دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان فارس با حضور در نشست فصلی مدیران ارشد و میانی و مدیران امور آبفا روستایی شرکت آب و فاضلاب روستایی استان فارس گفت: امر به معروف و نهی از منکر تقام الفرایض است و اجرا و ماندن همه واجبات به این فریضه بستگی دارد.

سلیمان مهدوی با اشاره به سخن حضرت علی (ع) گفت: همه کارهای نیک و جهاد در راه خدا در مقابل امر به معروف و نهی از منکر همانند قطره ای است در برابر دریایی پهناور.

نباید امر به معروف و نهی از منکر را به تعداد اندکی از ناهنجاری های اجتماعی گره بزنید

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر فارس بیان داشت: برای برپایی نظام جمهوری اسلامی و با یک امر به معروف و نهی از منکر امام (ره)، 220 هزار نفر شهید شدند تا انقلاب اسلامی صورت بگیرد.

وی در ادامه به اصل هشتم قانون اساسی اشاره کرد و گفت: امر به معروف و نهی از منکر وظیفه همه آحاد مردم است و همه مردم حق دارند به حکومت نیز در صورت ارتکاب منکر امر به معروف و نهی از منکر کنند.

مهدوی ادامه داد: امر به معروف و نهی از منکر جهان شمول است و نباید به تعداد اندکی از ناهنجاری های اجتماعی گره بزنیم بنابراین هر چیزی که خلاف صراط مسقیم باشد و هرچیری که حلال خدا را حرام کند و حرام خدا را حلال کند این شامل امر به معروف و نهی از منکر است.

وی تصریح کرد: امر به معروف و نهی از منکر از چند مرحله تشکیل شده است که یکی قلبی و یکی لسانی ویا(کتبی)و یکی عملی، امر به معروف و نهی از منکر در مرحله
قلبی لسانی و یا کتبی به عنوان آمر به معروف و ناهی از منکر به عهده ی همه مردم است. در مرحله عملی این فریضه به عهده ضابطین قضایی شامل دستگاه هایی که قانون آنها را ضابط قرار داده است.

مهدوی گفت: یکی از سیاست های ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان فارس تخصصی نمودن این فریضه الهی است که باید برای امر به معروف و نهی از منکر کمیته های تخصصی فرهنگی، اجتماعی، آموزشی و ... تشکیل شود.

وی گفت: اصل امر به معروف و نهی از منکر این است که هیچ فردی نباید نسبت به فرد دیگر بی تفاوت باشند.

مهدوی تاکید کرد: تمامی دستگاههای اجرایی استان اعم از عمومی و خصوصی موظفند طبق ماده 5 دستور العمل اجرایی قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر شورای امر به معروف و نهی از منکر که شامل رئیس، دبیر، فرمانده پایگاه، حراست، مسئول امور بانوان، مسئول فرهنگی امام جماعت و دو نفر متدین از خود اداره یا دستگاه اجرایی را تشکیل دهند.

وی ادامه داد: یکی از وظایف شورای امر به معروف و نهی از منکر تشکیل جلسه استخراج معروفات متروکه و منکرات رایج در دستگاه اجرایی خود هستند و معروفات را گسترش و منکرات را از بین ببرید.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان فارس اضافه کرد: آمران به معروف و ناهیان از منکر باید منکرات و معروفات را بشناسند به این معنی که هر چیزی که حلال خداست معروف است و هرچیزی که خداوند آن را حرام کرده منکر است.

وی ادامه داد: یکی از معروفات، ترویج سبک زندگی اسلامی است که حضرت امام خامنه ای در 21 عنوان از سبک زندگی اسلامی به آن اشاره کرده است. و این نشان دهنده این است که متاسفانه از سبک زندگی اسلامی فاصله گرفتیم و به سمت مدرنیته شدن در حال حرکتیم و مکاتب غربی وارد زندگی بعضی از افراد شده است و با اجرای امر به معروف و نهی از منکر به سبک زندگی اسلامی بر می گردیم.

وی افزود: در اجرای امر به معروف و نهی از منکر بایستی کرامت انسانی افراد حفظ شود و به صورت آینه وار باشد.

در ابتدای این مراسم مدیر عامل شرکت آبفای روستایی استان فارس ضمن تسلیت به مناسبت ایام سوگواری حضرت اباعبدا... الحسین (ع) گفت : نهضت عاشورای حسینی در راستای احیاء و اشاعه فرهنگ و فریضه واجب امر به معروف و نهی از منکر در بین آحاد جامعه انجام شد.

علی بوستانی ضمن اشاره به ضروری بودن احیاء فریضه امر به معروف و نهی از منکر در بین دستگاه های اجرایی در سراسر استان از مجموعه اقدامات انجام گرفته شده در راستای احیاء این فریضه در بین مدیران، کارکنان و خانواده های کارکنان شرکت آبفاروستایی استان فارس همچنین از برگزاری همایش آمرین معروف و ناهیان از منکر در سال گذشته و انشاا... برگزاری دومین همایش آمرین همزمان با ایام سوگواری اربعین حسینی با همکاری ستاد امر به معروف و نهی از منکر خبر داد.

در پایان این نشست با حکم دبیر ستاد امر یه معروف و نهی از منکر فارس استان فارس علی بوستانی و افراسیاب رستمی به ترتیب به عنوان رئیس و دبیر شورای امر به معروف و نهی از منکر شرکت آبفای روستایی فارس منصوب شدند.



نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
محمد
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۰۵ آبان ۱۳۹۵
0
بفرمایید تا کنون چه موفقیت هایی داشته اید
در زمینه اخلاق
جلوگیری از فساد و فحشا
جلوگیری از دزدی و اختلاس
جلوگیری از سیر نزولی حجاب ساپورت پایین تنه و اخیرا بال تنه