کد خبر: ۹۹۵۳۳
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۳ - ۰۹ آبان ۱۳۹۵
باز هم دلالان برای کشاورزان دردسر ساز شدند؛

نوسان قیمت؛ آفت زحمات پسته کاران نی ریزی

پسته کاران بخش آباده طشک از نوسان قیمت این محصول و خرید نامناسب آن و سرازیر شدن سود زحمات آنان به جیب دلالان و واسطه ها در این منطقه گلایه مند هستند.

به گزارش شیرازه به نقل از نبض نی ریز؛ یکی از مشکلات پسته کاران در نی ریز که همه ساله در هنگام برداشت نمود می کند نوسان قیمت این محصول می باشد که هم مسوولین جهاد کشاورزی و هم پسته کاران به این امر اذعان دارند و این امر موجب زیان پسته کاران شده و سود زحمات آنان به جیب دلالان و واسطه ها می رود.


امینی مدیر جهاد کشاورزی آباده طشک گفت: پسته کاران آباده طشک از نوسان قیمت و کاهش سالانه آن گلایه مند هستند به نحوی که قیمت این محصول امسال نسبت به پارسال 30 درصد کاهش داشته است.


پسته کاران این بخش حضور دلالان و واسطه گران را علت اصلی کاهش قیمت خرید از باغدار عنوان کرده و خوستار خرید تضمینی این محصول توسط دولت هستند.

مدیر جهاد کشاورزی آباده طشک گفت: این بخش هشت هزار و 250 هکتار باغ پسته دارد و متوسط برداشت آن در هر هکتار هزار و 300 کیلوگرم است.

وی گفت: پسته برداشت شده در منطقه آباده طشک پس از برداشت به  پنج کارخانه فرآوری منتقل و پس از پوست گیری ، رطوبت گیری ،درجه بندی و  به بازارهای مصرف فرستاده می شود.


گفتنی است ؛ یکی دیگر از خواسته های پسته کاران عدم حمایت دولت در زمینه تأمین نهادهای کشاورزی از جمله کود وسم  بود که البته از افزایش قیمت وکاهش شدید کیفیت کودهای ریزمغذّی و سموم هم گلایه مند  بودند.






برچسب ها: پسته ، کشاورزان ، دولت
نظرات بینندگان