کد خبر: ۹۹۶۲۲
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۵ - ۱۰ آبان ۱۳۹۵

اینجا نگین زاگرس است انتقاد ممنوع

متاسفانه باید اذعان کرد که در شهرستان سپیدان برخی از مسئولین طاقت شنیدن انتقادات و نقد را ندارند و چنانچه کسی بخواهد کوچکترین انتقادی داشته باشد واکنش های تند و برخورد مسئولین مربوطه را به همراه خواهد داشت.

به گزارش شیرازه به نقل از مارگون انعکاس مشکلات، کمبودها، درد دل های مردم، وضعیت موجود در جامعه و بیان کردن واقعیت ها وظیفه ای خطیری است که بر دوش اصحاب رسانه نهاده شده است، اصحاب رسانه ای که هدف و سعی آنان باید ایجاد فضای همدلی، همگرایی و وحدت در جامعه باشد و از درج مطالبی که سبب یأس و سرخوردگی مردم می‌شود و فضای تشنج را به جامعه تزریق می کند، دوری کنند، اما این به آن معنا نیست که خبرنگاران میرزا بنویس هستند و  فقط باید از مسئولان تعریف کنند.


برخی از مسئولین تصور می‌کنند خبرنگاران و اصحاب رسانه در واقع خدمتکار و میرزا بنویس آنها هستند و باید هر آنچه که به نفع و صلاح آنها باشد، بنویسند و اگر جز این باشد، مورد کینه، غضب و خشم قرار خواهند گرفت.متاسفانه باید اذعان کرد که هم اکنون در شهرستان سپیدان اکثر مسئولین آن طاقت شنیدن انتقادات و نقد را ندارند و چنانچه کسی بخواهد کوچکترین انتقادی داشته باشد واکنش های تند و برخورد مسئولین مربوطه را به همراه خواهد داشت.برای اینکه در سپیدان محبوب باشی و دست نوازش مسئولین را بر سرت داشته باشی میبایست دور انتقاد را خط بکشی چون اینجا همه چی آرومه ، هیچ مشکلی در شهر وجود ندارد و مردم نیز از وضعیت موجود راضی هستند!

خوشبختانه یا متاسفانه پس از انتشار و انعکاس برخی اخبار پیرامون کم توجهی ، سهل انگاری و انفعال برخی مدیران دستگاههای اجرایی و نظارتی در این پایگاه خبری نمایان تر میشود فلذا باید این مسئله را یک آسیب جدی تلقی کرد چرا که به مجرد اینکه از معضلی و مشکلی دم زده میشود ، با پاسخی نامناسب مواجه خواهیم شد و این همان مسئله عدم انتقاد پذیری و پائین بودن آستانه تحمل مسئولین شهرستان است.

خبرنگاران در جامعه به عنوان پل ارتباطی میان مردم و مسئولین شناخته می‌شوند، بنابراین باید در اطلاع‌رسانی به مردم تمامی تلاش را به کار گیرند و از طرق مختلف به ویژه تعامل با خبرنگاران این مهم را از حرف به منصه عمل برسانند.از آنجا که به اذعان خود مسئولین، خبرنگاران چشم بینا و گوش شنوا و زبان گویای جامعه بوده و وظیفه خطیر اطلاع‌رسانی عملکرد مسئولین را به مردم عهده‌دار هستند بنابراین تعامل مسئولین با اصحاب رسانه و خبرنگاران می‌تواند بیانگر اعتقاد راسخ آنان به این گفته خود باشد.

به راستی انعکاس مشکلات، کمبودها، درد دل های مردم، وضعیت موجود در جامعه و بیان کردن واقعیت ها وظیفه ای خطیری است که بر دوش اصحاب رسانه نهاده شده است، اصحاب رسانه ای که هدف و سعی آنان باید ایجاد فضای همدلی، همگرایی و وحدت در جامعه باشد و از درج مطالبی که سبب یأس و سرخوردگی مردم می‌شود و فضای تشنج را به جامعه تزریق می کند، دوری کنند. جدا از این قضیه بعضی از  مدیران ومسئولان شهرستان از خبرنگاران فراری هستند ودرتکثر مواقه جوابگوی آنها نیستند و سعی بر این دارند که تا می توانند از رسانه فاصله داشته باشند و در حاشیه و بدون نقد به کار خود بپردازند و قطعاً مسئولانی که تعامل سازنده ای با رسانه ها ندارند از فواید و عواقب آن آگاه نیستند؛ چرا که باید نسبت به مسئولیتی که دارند پاسخگو باشند زیرا پاسخگویی و مسئولیت آن ها در یک راستا است و کسی که قبول مسئولیت می کند در واقع قبل از آن پاسخگویی به مردم را پذیرفته است.

به امید روزی که آستانه تحمل مسئولین بالا رود و انتقاد را به مثابه تخریب، تضعیف و ... ندانند واز تمامی مسئولینی که به درخواست ها و مطالبات و انتقادات مردم و رسانه ها پاسخگو هستند قدردانی می کنیم و توقع می رود دیگر مسئولین نیز احساس مسئولیت کنند.


برچسب ها: سپیدان ، زاگرس ، انتقاد ، دولت
نظرات بینندگان