کد خبر: ۹۹۶۳۰
تاریخ انتشار: ۱۲:۲۱ - ۱۰ آبان ۱۳۹۵
اندر لطایف روزگار؛

قبض‌های برقی که تنشان به فیش‌های نجومی خورده است

تعدادی از شهروندان شاهد اختلاف 100 برابری در قبض برق خود بودند، شاید تن این قبض‌ها به فیش‌های نجومی خورده است.

به گزارش شیرازه به نقل از بام فارس؛  این ماه که قبض‌های برق به دست برخی شهروندان رسید همه چیز عادی بود و هزینه برق مشترکان، کم و زیاد تغییر زیادی نداشت.

اما هنگام پرداخت قبض، حکایت جور دیگری رقم خورد و تعدادی از این قبض‌ها بنای ناسازگاری گذاشته و مبلغی که به مشترک نمایش دادند اختلاف بسیار زیاد با مبلغ درج شده در قبض برق را داشت و حتی در مواردی این تفاوت 100 برابری بود.

در قبض یک شهروند که به خبرنگار ما مراجعه کرد مبلغ قابل پرداخت 169 هزار ریال نوشته شده و در حالی که همه مشخصات قبض درست است به دلیل درج نادرست شناسه قبض و شناسه پرداخت مبلغی که از مشترک گرفته می‌شود نزدیک به 16 میلیون ریال است.




در این میان بعضی‌ها متوجه شدند و پرداخت نکردند و عده‌ای هم بی‌خبر قبض را پرداخت کردند و موقعی متوجه چند صفر ناقابل و اضافی شدند که کار از کار گذشته بود و حالا باید بدوند برای برگرداندن پول اضافی که پرداخت کردند.

هنگام مراجعه به اداره برق برای اعتراض و برگشت پول، گویی باید آب ریخته را جمع کنند. در نهایت تعجب و بدون اینکه اقدامی برای برگرداندن مبلغ اضافی شود به آن‌ها گفته شد قبض مشترک دیگری را پرداخت کردید و شما بستانکار می‌شوید. آن هم چه بستانکاری! با یک محاسبه سرانگشتی می‌توان گفت پرداخت 16 میلیون ریالی یک مشترک، تا حدود 10 سال او را از پرداخت قبض معاف می‌کند.




تا کنون از طرف اداره برق اطلاعیه‌ای مبنی بر دقت شهروندان به قبض‌های خود یا برگشت مبلغ اضافی و حتی عذرخواهی مسئولین صادر نشده است. پس شهروندان، خود مراقب صفرهای قبض برق خود باشند.


پایان پیام/

نظرات بینندگان