کد خبر: ۹۹۸۹۳
تاریخ انتشار: ۱۷:۱۴ - ۱۴ آبان ۱۳۹۵
امام جمعه بوانات:

تا زمانی که ریشه فتنه خشک نشود از فتنه باید گفت/مصلحت اندیشی نمایندگان در رای اعتماد به سه وزیر پیشنهادی

امام جمعه بوانات گفت: تا وقتی بعضی افراد ناآگاه از تریبون مجلس از فتنه گر دفاع می کنند یعنی فتنه هست و باید گفت و مبارزه کرد.

به گزارش شیرازه به نقل از حرف رسا، حجت الاسلام علی مدد زارع امام جمعه شهرستان بوانات در خطبه های نماز حضور در راهپیمایی 13 آبان را مایه یاس و نا امیدی دشمنان نظام برشمرد و اظهار داشت: بحمدالله ملت ما بصیر و آگاه هستند و با دشمن شناسی خوبی که دارند، در این گونه مراسمها که زنگ خطر برای دشمن است آنچنان حاضر می شوند که هر کس هر خوابی برای چراغ سبز نشان دادن به دشمن دیده آشفته می شود. از همه عزیزانی که در این راهپیمائی حضور داشتند و حماسه آفریدند تشکر می نمایم.

امام جمعه بوانات در ادامه سخنان خود به جلسه رای اعتماد وزرای دولت و سخنان یکی از نمایندگان در خصوص فتنه اشاره و تصریح کرد: در جلسه رأی اعتماد به وزرای جدید مطالبی مطرح شد و جواب کافی به آنها داده نشد، تفکری در بین یک عده افراد ناآشنا به مبانی دینی و قرآنی از جمله بعضی از نمایندگان وجود دارد که «تا کی بناست از فتنه حرف بزنید؟» جواب این سوال و این افراد ناآگاه و یا مغرض صریحا در آیات قرآن است، آنجا که می فرماید: وَ قاتِلُوهُمْ حَتّى لا تَکُونَ فِتْنَةٌ یعنی آیا می خواهی بدانی تا کی بناست از فتنه حرف بزنیم؟ تا وقتی که ریشه فتنه خشک نشده، تا وقتی بعضی افراد ناآگاه از تریبون مجلس از فتنه گر دفاع می کنند یعنی فتنه هست و باید گفت و مبارزه کرد، اگر بناست از فتنه حرفی نزنیم باید بسیاری از آیات قرآن را حذف کنیم.

وی در جای دیگری از خطبه ها مصلحت اندیشی نمایندگان در رای اعتماد به وزرای پیشنهادی را درسی برای دولت دانست و افزود: نمایندگان مجلس با نقدهاى جدى خود به این سه وزیر، این پیام را به جناب رئیس جمهور منتقل کردند که گزینه‏هاى معرفى شده اگرچه از حداقل شایستگى‏ها برخوردار بودند، اما با توجه به اینکه فرصت کوتاهی تا پایان این دولت باقى مانده، اگر بخواهند چرخه اداره سه وزارتخانه را متوقف کنند تا گزینه مطلوب و ایده آل توسط دولت معرفى شود، کلیت نظام و کشور در این فرصت محدود، متضرر می شود، لذا با بیان نقدهای جدی خود به وزرای پیشنهادی هم اتمام حجتی با این سه وزیر شد که آهای وزرای محترم خطوط قرمز یادتان نرود، و هم این سه وزارتخانه ای که بدون متولی بود دارای وزیر شدند تا خدای ناکرده در این ماههای پایانی مشکلی برای کشور نباشد.

خطیب جمعه بوانات درگذشت سردار محمدحسینی را تسلیت گفت و اضافه کرد: یکی از همین عمارها فرمانده دلاور سپاه اسلام جانباز و سردار سرافراز مرحوم آقای محمدحسینی بود که همه بسیجیان دوران دفاع مقدس او را می شناختند، پاسدار متواضع و شجاعی که علاوه بر دوران دفاع مقدس از مدافعین حرم بود و تقدیر بر این بود که در این ایامی که کوهی از تجربه بود سپاه اسلام با فقدان او مواجه شود، این ضایعه را به محضر امام زمان، مقام معظم رهبری، مردم ولایتمدار بوانات و خانواده ایشان تسلیت عرض می کنیم.

حجت الاسلام زارع همچنین روز فرهنگ عمومی را تبریک گفت و اظهار داشت: 14آبانماه بنام روز شورای فرهنگ عمومی نامگذاری شده، از نظر رهبری فرهنگ عمومى دو بخش دارد: یک بخش آن ظاهرى و بارز مثل: شکل لباس و شکل معمارى است که تأثیر خاصى بر روى ذهنیات و خلقیات و منش و تربیت افراد دارد و بخش دیگرش مربوط به امور نامحسوس مثل اخلاقیات فردى و اجتماعى مردم، وقت‏شناسى، وجدان کارى، مهمان‏دوستى و احترام به بزرگترهاست. فرهنگ عمومى به‏ عنوان یک بستر، در تعیین مصادیق زندگى روزمره و سبک زندگى افراد جامعه نقش مهمى را بازى مى‏ کند و همان‏طور که در جریان شکل‏گیرى انقلاب اسلامى شاهد بودیم، فرهنگ عمومى توانست بر سبک زندگى مردم تأثیر بگذارد و یک نوع سبک زندگى انقلابى را صورت‏بندى کند، لذا ضرورت دارد فرهیختگان جامعه نسبت به امر خطیر فرهنگ حساس باشند و در دوران گذار مراقب باشند که دشمن خواسته های خود را به خورد نسلهای جدید ندهد و این مهم در شورای فرهنگ عمومی پایه گذاری می شود.

امام جمعه بوانات اربعین را بزرگترین حرکت و تجمع و راهپیمائی جهانی مسلمانان برشمرد و گفت: پیاده روی اربعین فرصتی برای اندیشیدن و شعور است، تفکر در این موضوع که چرا اینقدر تاکید به زیارت هرساله شده؟چرا ائمه فرموده اند اگر به زیارت امام حسین نروی جفا کرده ای و عاق رسول الله خواهی شد؟چرا اگر کسی به زیارت امام حسین نرود از عمر او کاسته می شود؟ چرا اینقدر تأکید به زیارت با پای پیاده شده؟ این پیاده روی اربعین اگر هیچ اثری نداشته باشد جز همین رعب و وحشتی که در دل دشمن می اندازد همین کافیست، هرگز نگوئید شلوغ است و من نمی توانم زیارت کنم بگذارم بعدا، نه حتما بروید، این پیاد ه روی برای اعلام حضور است، در زیارت اربعین می خوانیم، فمعکم معکم لا مع عدوکم، در اربعین همین اعلام موضع کافی است، عرضه می داریم و نصرتی لکم معده، اگر معنی این جمله را درک کنیم داریم به اربابمان می گوئیم ما با شما هستیم و موضع ما موضع شماست.


نظرات بینندگان