کد خبر: ۱۵۴۰۱۳
تاریخ انتشار: ۱۸:۱۸ - ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۱
نماینده مجلس شورای اسلامی:

ارز ترجیحی فساد زا است

عسکری با تاکید بر اینکه ارز ۴۲۰۰ تومانی ذاتا فسادزا است و ما برای اینکه جلوی فساد را بگیریم و مدیریت کنیم چاره ایی نداریم جز اینکه ارز ترجیحی را حذف کنیم، گفت: پس حتما باید در این راستا دقت و تدبیری اندیشیده شود که این فساد زایی بیش از این منجر به منفعت یک عده خاص و ضرر و زیان عده ای دیگر نگردد.



به گزارش سرویس سیاسی شیرازه، محمد جواد عسکری رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی  در پاسخ به این سوال شیرازه، که آیا شما با حذف ارز 4200 تومانی موافق هستید؟ عنوان کرد:ارز ترجیحی یا همان ارز ۴۲۰۰ تومانی ذاتا فسادزا است و ما برای اینکه  جلوی  فساد را بگیریم و مدیریت کنیم چاره ایی نداریم جز اینکه ارز ترجیحی را حذف کنیم، پس حتما باید در این راستا دقت و تدبیری اندیشیده شود که  این فساد زایی بیش از این منجر به منفعت یک عده خاص و ضرر و زیان عده ای دیگر نگردد.

وی در ادامه به عملکرد شتاب زده دولت در خصوص ارز 4200تومانی اشاره کرد و گفت: در بحث نحوه اجرای این طرح، علی رغم جلساتی که با رئیس جمهور،معاونین وی، وزیر جهاد کشاورزی و دستگاه های متوالی برگزار کرده و اعلام نمودیم که تجربه خوبی از نرخ هدفمندی یارانه ها در گذشته داریم، به گونه ای که در دهه 80وقتی این طرح عملیاتی شد مردم راضی بودند اما به نظرم اکنون دولت کمی شتابزده عمل کرد.

عسکری  ادامه داد: ما باید حساب خانوار ها را مشخص کرده، دو یا سه مرحله یارانه به آنها پرداخت می کریدم، همچنین در نحوه توزیع اقلام و کالاهای اساسی نیز بایستی قبل از اینکه ارز ۴۲۰۰ تومانی را برداریم این اقدامات انجام میشد تا این التهابات فروکش و مشکل برطرف شود.

نماینده مردم شهرستان های داراب و زرین دشت در مجلس با بیان اینکه اتفاق خوبی که افتاد این بود که ریس جمهور در برنامه تلویزیونی مباحث مربوط به واریز یارانه ها را تشریح کرد، گفت: ما نیز باید روند این هدف من سازی یارانه ها را تسریع کنیم پسر فضایی ایجاد شود که دغدغه مردم برطرف گردد.

انتهای پیام/س


نظرات بینندگان