کد خبر: ۱۵۹۱۵۳
تاریخ انتشار: ۱۵:۳۷ - ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۲
امام جمعه شهرستان کوار در گفتگو با شیرازه:

قانون‌گذار باید جدی و مقتدر پای کار دفاع از آمران به معروف بایستد

خطیب جمعه کوار گفت: اگر قانون با نظارت محکم و قوی از آمران به معروف دفاع کند، در جامعه دیگر شاهد جنایاتی این چنینی نخواهیم بود؛ قانون‌گذار باید جدی و مقتدر پای کار بیاید.
به گزارش خبرنگار گروه سیاسی پایگاه تحلیلی خبری«شیرازه»، حجت‌الاسلام سید عبدالرحمن موسوی انور امام جمعه شهرستان کوار در گفتگوی با خبرنگار این رسانه با اشاره به فداکاری شهید حمیدرضا الداغی که جان خود را فدای حفظ ناموس جامعه کرد، گفت: شهادت این جوان عزیز پیام‌ها و حرف‌های بسیاری برای مردم ایران و همه ما دارد؛ این مرد بزرگ با همت و غیرتی که داشت جان خود را در این راه فدا کرد.

وی در پاسخ به این سوال که چرا این اتفاق در کشور ما رخ داده و ناشی از چه عواملی است؟ اظهار کرد: باید گفت، این‌گونه جنایات نشان از نفس‌های آخر دشمنان است که نا امید شده و روی آورده‌اند به چنین حرکات ایضایی و نمونه بارز آن کشف حجاب توسط برخی بانوان، در خیابان‌ها و معابر عمومی است که البته در این نقشه شوم هم موفق نخواهند شد.

موسوی انور ادامه داد: نکته دوم در خصوص عوامل این جنایت، بی‌تفاوتی برخی از مسئولان و خواص و افراد تاثیرگذار و چهره‌های فرهنگی، اجتماعی و ...است که در جامعه اثرگذار هستند و گاه در برخی مسائل کم اهمیت و بی‌ربط  توجه ویژه نشان می‌دهند و گاهی هم در قبال مباحث مهمی همچون عفاف، حجاب، پاکدامنی و غیرت که می‌تواند کانون خانواده را نشانه بگیرد یا در رشد و تعالی جامعه اثرگذار باشد بی‌تفاوتی نشان می‌دهند. که این یک زنگ خطری است برای این‌گونه افراد که کف خیابان مانور شهوت می‌دهند، اما نمی‌دانند که یک روز هم نوبت خودشان می‌شود.

امام جمعه کوار در ادامه تصریح کرد: در ذکرعامل دیگر این واقعه خطاب به مسئولین باید گفت،تا کی باید در کشور اسلامی که این همه شهید  برای دفاع از خاک و ناموس و وطنمان داده‌ایم، شاهد چنین اتفاقاتی باشیم؟ چرا باید عده‌ای اراذل و اوباش و قداره‌کش در خیابان‌ها جولان و مانور دهند و مزاحم نوامیس مردم شوند؟

خطیب جمعه کوار افزود: از دستگاه قضائی و نظارتی درخواست داریم فضا برای افراد جانی و اراذل و اوباش نا امن شود و با این افراد به شدت برخورد شود؛ اگر قرار باشد با تسامح برخورد کنیم مجدد شاهد تکرار جنایات بعدی هستیم.

وی با بیان اینکه شهادت این شهید عزیز برای همه ما درسی عبرتی است، تصریح کرد: جامعه متدینین و خواص نباید بی‌تفاوت باشند چون حضور آنان در صحنه بسیار موثر است.

حجت‌الاسلام موسوی انور در پاسخ به این سوال که چرا سبلیریتی‌ها در برخی مسائل که بی‌ربط به آنهاست ورود کرده اما در چنین مواقعی سکوت می‌کنند؟ با بیان اینکه ذکر این نکته نیز ضروری است که برخی از سلبریتی‌ها انقلابی و همسو با ارزش‌های اسلام هستند اما عده‌‌ای دیگر به واسطه این آب و خاک به جاهایی رسیده‌اند و اکنون دارند در زمین دشمن بازی می‌کنند، گفت: این افراد چند گروه هستند، گروه اول که هیچ تقیدی به مسائل اخلاقی، ایمانی، عفت و حیا و دینی ندارند که از این افراد خیلی انتظاری نداریم، اما عده دیگری هستند که اشراف و آگاهی چندانی به مسائل ندارند و با جو موجود پیش می‌روند و فضاسازی می‌کنند و گروه آخر هم آن دسته از سلبریتی‌هایی است که سر در آخور سفارت‌خانه انگلیس و فرانسه دارند و پیاده نظام صهیونیست‌ها شده‌اند وخود فروخته و وطن‌فروشند و قطعا در این موارد موضوع خلاف واقعیت می‌گیرند.

این مقام مسئول با بیان اینکه شهادت این جوان غیرتمند قصه پرغصه‌ای است که رخ داده، تصریح کرد: این سوال مطرح است که چرا متولیان امر در برابر حق جوانی که با شجاعت تمام در برابر بی غیرتی و فحشا ایستاده است قد علم نمی‌کنند؟ گفت: مسئولان در پیشگاه خداوند باید پاسخگو باشند.

موسوی انور در واکنش به این پرسش که آیا قانون از آمران به معروف حمایت می‌کند؟ گفت: بر اساس قانون مصوب در مورد آمران به معروف که قانون محکمی هم است باید از این افرا حمایت شود، اما در عمل می‌بینیم چنین اتفاقی نمی‌افتد و مساحمه‌کاری و تسامح باعث شده امنیتی برای متدینین و انقلابیون وجود نداشته باشد.

خطیب جمعه کوار در پایان تصریح کرد: اگر قانون با نظارت محکم و قوی از آمران به معروف و ناهیان از منکر دفاع کند، در جامعه دیگر شاهد جنایاتی این چنینی نخواهیم بود؛ قانون‌گذار باید جدی و مقتر پای کار بیاید.

انتهای پیام/224224

نظرات بینندگان