کد خبر: ۱۶۳۴۱۳
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۰ - ۲۸ فروردين ۱۴۰۳
کارشناس مسائل آفریقا:

رژیم صهیونیستی بسیار آسیب‌پذیر شده است

کارشناس مسائل آفریقا گفت: رژیم صهیونیستی در حال حاضر به هیچ وجه در شرایطی نیست که بتواند وارد یک حمله جدید شود، زیرا بسیار آسیب‌پذیر شده است.

به گزارش خبرنگار گروه سیاسی پایگاه تحلیلی خبری«شیرازه»، جعفر قناد باشی با تأکید بر اینکه رژیم صهیونیستی در حال حاضر به هیچ وجه در شرایطی نیست که بتواند وارد یک حمله جدید شود،گفت: آن‌ها با مشکلات اقتصادی فراوانی روبرو هستند و یک انزجار جهانی علیه خود را به دنبال داشتند، لذا در حال حاضر به هیچ وجه در شرایطی نیست که بتواند وارد یک حمله جدید شود، زیرا بسیار آسیب‌پذیر شده است.

وی افزود: اگر وارد عرصه دیگری شود و گام دیگری در جهت تجاوز به خاک ما بردارد، وارد یک دور نبرد طولانی خواهد شد که می‌شود از آن به عنوان یک دالان تاریک یاد کرد که نهایتاً به نابودی اسرائیل خواهد انجامید.

این کارشناس مسائل آفریقا با بیان اینکه آمریکایی‌ها نیز که حامی این رژیم هستند در صورت تداوم این جنگ بسیار آسیب‌پذیر خواهند بود، تصریح کرد: آن‌ها به هیچ وجه در شرایطی نیستند که با ما وارد جنگ شوند و چنانچه این کار را انجام دهند با پاسخی بسیار دندان شکن و پشیمان‌کننده مواجه خواهند شد.

رژیم صهیونیستی بسیار آسیب‌پذیر شده است

وی با اشاره به اینکه سخنان رؤسای جمهور آمریکا همیشه چند بعدی است، افزود: از یک لحاظ می‌خواهند در صورتی که جنگی رخ داد از منظر جهانی خودشان را مبرا از آن نماید و در انزار جهانی یک چهره درستی از خود به جای گذارند و از طرفی دیگر نگرانند که تنش در منطقه گسترش یافته و به روند انتقال نفت و گاز به دنیای غرب آسیب وارد شود.

قناد باشی افزود: اگر آسیبی به خطوط انتقال نفت و گاز وارد شود؛ قطعاً بنزین در آمریکا گران خواهد شد و در این صورت بایدن و هم حزبی‌هایش در انتخابات به رقبای خود خواهند باخت؛ همچنین این موضوع سبب می‌شود که بسیاری از بحران‌های که در حال حاضر در خصوص انرژی بعد از جنگ اوکراین پدید آمده است گسترش بیشتری پیدا کند.

وی ادامه داد: از طرفی دیگر بایدن خوب می‌داند که اگر تنش در منطقه گسترش پیدا کند، پایگاه‌های آمریکایی هم در معرض خطر خواهند بود، لذا از اسراییلی‌ها هم می‌خواهد که فعلا دیوانگی نکنند، چرا که خود اسراییلی‌ها که به عنوان عامل تنش هستند در حال حاضرآسیب‌پذیر بوده و ممکن است هر دیوانگی آن‌ها منجر به از میان رفتن شاکله اسراییل شود.

این کارشناس مسائل آفریقا در پایان با بیان اینکه رژیم صهیونیستی اهرمی در اختیار آمریکا است، گفت: این رژیم دست تجاوز آمریکایی‌ها به منطقه محسوب می‌شوند و طبیعتا آمریکایی‌ها نمی‌خواهند که این اهرم فشار را از دست دهند؛ لذا صحبت‌های آقای بایدن ابتدا جنبه تبلیغاتی داشته برای اینکه چهره آمریکا مخدوش نشود و گناه گسترش تنش‌ها به گردن ایالت متحده نیفتد و دیگر اینکه حقیقتاً در صورت ادامه جنگ منافع آمریکایی‌ها در خطر خواهد بود.

 

انتهای خبر/

 

 

 

 

منبع: دانا
برچسب ها: تحلیل ، اسرائیل ، غزه ، شیرازه
نظرات بینندگان