کد خبر: ۴۷۷۵۲
تاریخ انتشار: ۲۰:۱۴ - ۰۸ آذر ۱۳۹۲
امام جمعه شیراز:

قوه مجریه و قوه قضاییه خمیر مایه کارشان را از مجلس می گیرند

مجلس ناظر بر حسن اجرای امور است؛ یعنی کارها به نحو صحیح انجام بشود و قوانین مجلس باید ضمن اینکه معیشت و زندگی مادی مردم را تأمین می کند باید به تعالی اخلاق اسلامی منتهی بشود.
به گزارش شیرازه به نقل از ایرنا، آیت الله ˈاسدالله ایمانیˈ امروز در خطبه های نماز جمعه شیراز با گرامیداشت دهم آذر سالروز شهادت مرحوم آیت الله سیدحسن مدرس و روز مجلس افزود: مرحوم آیت الله مدرس فردی بود که یک تنه استقلال و تمامیت ارضی ایران را در یک برهه از زمان حفظ کرد.

وی ادامه داد : آن موقعی که کشور روسیه تزاری ایران را تهدید کرده بود، او با دست لرزانش پشت تریبون مجلس شورای ملی آن روز قرار گرفت و مجلس خفته آن روز را بیدار کرد و مجلس که بیدار شد کشور از سقوط در دامن روسیه تزاری حفظ شد.

امام جمعه شیراز گفت: مجلس شورای اسلامی ویژگی هایی دارد که اسلامی است؛ یعنی دستمایه آن قرآن و سنت اهل بیت است، ملی است؛ یعنی نمایندگانش بوسیله رأی مردم انتخاب می شوند و در رأس امـور است؛ یعنی قوه مجریه و قوه قضاییه خمیر مایه کارشان را از مجلس می گیرند.

نماینده مقام معظم رهبری در استان فارس اظهار داشت: مجلس ناظر بر حسن اجرای امور است؛ یعنی کارها به نحو صحیح انجام بشود و قوانین مجلس باید ضمن اینکه معیشت و زندگی مادی مردم را تأمین می کند باید به تعالی اخلاق اسلامی منتهی بشود.

وی گفت: اخلاق اسلامی باید با این قوانین رشد پیدا کند و ارزشها در جامعه تقویت بشود و وحدت و انسجام امت اسلامی حول محور ولایت در قوانین مجلس باید دیده شود.

وی تصریح کرد: به همین دلیل دشمنان ما تا آنجا که می توانستند از شکل گیری مجلس جلوگیری می کردند و بعد که موفق نمی شدند در انتخاب افراد دخالت می کردند و آنجا هم که تیرشان به سنگ می خورد به نفوذ در درون آنها دل بسته بودند .

امام جمعه شیراز در بخش دیگر سخنانش با گرامیداشت هفته و روز جهانی معلولان گفت: دید ما نسبت به آنانی که محدودیت حرکتی و معلولیت جسمی دارند باید اصلاح شود زیرا جامعه به آنها با دیده ترحم نگاه می کند که دیده ترحم غلط است، در حالی که ما باید امکانات و ابراز بروز استعدادهای آنها را فراهم کنیم تا توانمندی این قشر آشکار شود.
نظرات بینندگان