پروژه های عمرانی شیراز در ایام عید نیمه تعطیل خواهد بود
محمد هادی پوست پرداز افزود: در طراحی تقاطع ها شریان های اصلی مشخص می شود و چراغ دار بودن و نبودن مسیرهای زیر تقاطع ها با این فرض است. وجود چراغ راهنما در زیر تقاطع های از جمله بصریت با فرض این بوده که معالی اباد شریان اصلی است و ظاهرش چراغ است و در خصوص چراغ دار کردن مسیرهای زیر تقاطع های فلکه خاتون و دارالرحمه ما مجبور هستیم مهندسی ارزشی را درنظر بگیریم
وی گفت: نزدیک به 40 پروژه مختلف در شهر شیراز داریم که توسط معاونت عمرانی شهرداری در حال انجام است و هدف اصلی آن باز کردن گرههای ترافیکی شریان اصلی در شهر است
پوست پرداز خاطر نشان کرد: هزینه های پیش بینی شده شده برای اجرایی پروژه هفت تن دلگشا بالغ بر 26 میلیارد تومان است و به دلیل وجود باغ میراثی و تاریخی دلگشا پروزه را بصورت زیر زمینی در حال اجرا هستیم و برای ایجاد ارتباط در برای رفع مشکل تردد عابر پیاده یک گذر عابر پیاده بصورت زیر گذر در نظر گرفته شده است بدون اینکه ترافیک را مختل کنند ترافیک عبوری کوچه ها و بازدید از باغ بصورت 2 تا روگذر است. درنیمه سال اول سال اینده این پروزه به بهر برداری خواهد رسید.
وی بیان داشت: پروژه تقاطع دلگشا تا کنون 40 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است که مدت زمانی اجرای آن 18 ماه است. طرح ترافیک ی برای این پروزه این بوده که کاملا خیابان بسته شود و ترافیک از مسیر جایگزین در خیابان های فرعی و پشت باغ دلگشا باشد علیرغم اینکه خیابان های داخل شهری ورود کامیون ممنوع است متاسفانه ورود کامیون و تریلی در این خیابان صورت میگیرید و هیچ محدومیتی برای این کار وجود ندارد شهرداری نیز برای جلوگیری از مشکلات بیشتر طرح را اجرا نکردیم و بصورت خاص در دوطرف پروژه خط عبوری در نظر گرفتیم
پوست پرداز اظهار داشت: تا شب عید برای رفاه حال مسافران پل سلمان فارسی باز می شود و ترافیک روان می شود
وی ضمن اشاره به اینکه برف باعث شده سرعت پروژه با تاخیر روبرو شود بیان داشت: در 90 درصد پروزه ها دروبین های نظارت تصویری داریم تا مشکلات ترافیکی رفع شود.
اظهار داشت: عملیات عمرانی پروزه های عمرانی شهرداری تا 30 اسفندماه سال جاری ادامه خواهد داشت اما حفاری ها جدید تا 15 اسفند تکمیل می شود و بعد از این مدت هیچ حفاری ایجاد
نخواهد شد.
پروژه ها در ایام عید عملا تا 20 فرودین نیمه تعطیل خواهد بودو اجازه ایجاد ترافیک سنگین نخواهیم داشت.
یکی از ایرادتی که که میگرفتند چرا فلکه خاتون بصورت روگذر احداث شده به دلیل وجود 2 قنات فعال و خط فاضلاب بوده است که با زیر گذر کردن آن یک سد از اب ها ایجاد می شود.
پوست پرداز بیان داشت: وجود تاسیسات در محل پروژه های شهرداری باعث تاخیر در اجرای تقاطع ها و پل ها شده است بطوری که در تقاطع هفت تن و دلگشا 8 ماه درگیر کارهابی جابجایی بودیم و میدان معلم فشار کار روی تاسیسات جابجایی لوله گاز بود
وی خاطر نشان کرد: نظرات نیروی انتظامی روی زمان پروزه و مشکلات ترافیکی باشد و با خود پروژه مشکل ندارند و برای مشکلات ترافیک در پروزه ها مسایل در شورای ترافیک مطرح می شود و نقشه ترافیکی تهیه می شود.
وی عنوان کرد: قبل از اقدام به کار برای عملیات پروژه های عمرانی با نظر راهنمایی و رانندگی صورت میگیرید و برخوردی وجود ندارد و بستگی به شرایط محدوده های ترافیکی در نظر گرفته می شود
پوست پرداز بیان داشت : برخی مواقع بیایم درس فکر کنیم و وجود ترافیک در کنار گذرهای مثل بصریت به دلیل توقف های ماشین های عبوری برای خرید مواد غذایی و میوه فروشی است نه مشکل طراحی پل یا روگذر باشد.