جهرم به «برند» گردشگری نیاز دارد
به گزارش سرویس شهرستان های شیرازه به نقل از پسین جهرم، یکی از مسائلی که می تواند نقش مهمی در مسئله اقتصاد مقاومتی ایفا کند گردشگری و توسعه این صنعت درآمدزا است. متاسفانه به این عامل مهم در برنامه ریزی های شهری به ویژه در جهرم کمتر توجه شده است.
برنامه
ریزی صحیح درباره گردشگری می تواند به معرفی هر چه بیشتر جایگاه شایسته
شهرستان جهرم کمک شایانی داشته باشد. در این راستا باید توجه داشت هر گونه
اقدام در تدوین برند گردشگری شهرستان جهرم بسیار مهم خواهد بود و باید
برندی به کشور معرفی شود که دربرگیرنده تمام ظرفیت های این شهرستان باشد.
البته
پیشنهاد هم می شود دانشگاه ها و مراکز یا پژوهشکده ها به صورت مستقل به
این موضوع بپردازند چرا که موضوعات بسیاری وجود دارد که باید به صوت بومی و
منطقه ای بدان پرداخته شود که یکی از آنها نوع برند گردشگری شهرستان است
که این بحث از دل مطالعات عمیق و چند جانبه در ابعاد اقتصادی اجتماعی،
سیاسی و فرهنگی استخراج می شود.
با
این وصف امروز همگی باید عزم راسخ داشته باشیم که با تدبیر مناسب به توسعه
گردشگری جهرم بیندیشیم و محدودیت های گذشته را در این زمینه جبران کنیم.
بی شک امروز در بحث گردشگری نیازمند ایجاد زیر ساخت های اساسی در گردشگری شهرستان هستیم، از این رو ایجاد زیر ساختها صرفاً معطوف به ساخت هتل نیست بلکه همانگونه که باید به فکر ساخت هتل باشیم باید به دنبال تولید نرمافزارهای مناسب برای توسعه پایدار گردشگری جهرم نیز باشیم.