کد خبر: ۹۷۹۸۰
تاریخ انتشار: ۰۸:۰۶ - ۱۹ مهر ۱۳۹۵
برای نخستین بار در شهرستان سپیدان؛

کارگاه آموزش مهارت‌ کسب و کار برگزار شد

نخستین کارگاه آموزشی مهارت‌های کسب و کار و کارآفرینی ویژه مدد جویان بهزیستی در سپیدان برگزار شد .

به گزارش شیرازه به نقل از مارگون نخستین کارگاه آموزشی مهارت‌های کسب و کار و کارآفرینی ویژه مدد جویان بهزیستی در سپیدان برگزار شد .

کاظمی مسئول فنی وحرفه ای شهرستان سپیدان درگفتگو باخبرنگارما  اظهار داشت در این کارگاه به ارائه تیپ‌های مختلف شخصیتی و زندگی شغلی پرداخت می شود ومددجویان بیش از هر چیزی نیاز به حمایت دارند و وظیفه جامعه لبخند امیدوارکننده به این طبقه است.

وی عنوان کرد: در بین این جامعه کوچک مددجویان کسانی هستندکه می‌خواهد با کمک جامعه و تکیه بر آینده‌ای روشن حرکت روبه رشد داشته است افراد نابغه و نخبه‌ای وجود دارند که از همه مهمتر خلاق و کارآفرین هستند.

مسئول اداره فنی وحرفه ای شهرستان گفت: کارآفرین فرد تلاشگر با ریسک‌پذیری بالاست که با اعتماد به نفس و توکل بر خداوند و امید به فردایی پربار می‌تواند از حداکثر توانایی‌های جسمی، مادی و تخصصی خود از راه حلال برای منافع و جامعه محل زندگی خود استفاده کند.

کاظمی با اشاره به اینکه ویژگی خلاقیت و ابتکار، کارآفرین را از بقیه متمایز می‌کند بیان کرد: خلاقیتی که در موقعیت‌های حساس تصمیم‌گیری و ریسک‌پذیری او را یاری می‌دهد تا با پشتکار لازم و اتکا به نفس دست به برنامه‌ریزی بزند و طرح‌های بلندمدت و سودآور را عملیاتی کند.

وی افزود: کارآفرین به خاطر ویژگی خود در محیط‌های سازمانی محدودتر می‌شود زیرا بخش دولتی با قوانین، آیین‌نامه‌ها و ساختار ثابت خود در محدود کردن آزادی عمل کارآفرین تأثیر زیادی دارد.

مسئول اداره فنی وحرفه ای شهرستان با توجه به اهمیت موضوع مشاوره کارآفرینی و کسب و کار و نقش آن در ایجاد و پایدارسازی شرکت های نوپا و دانش بنیان، توانمندسازی این مراکز از اولویت های جامعه کاروهدف می باشد. در واقع مرکز فنی وحرفه ای شهرستان از طریق برقراری تعامل با سایرادارات ونهادهای شهرستان و همچنین ارتباط با اساتید و صاحبنظران بهرهمندی از نظرات ارزشمند آنها، می توانند به وضعیت بهتر و توانمندی بیشتر دست یابند. در این راستا اولین دوره آموزش آموزش مهارت‌ کسب و کار پرداخته است تا بتواند گامی موثر در روند ایجاد شغل برای مددجویان بهزیستی بردارد.

براساس این گزارش کارگاه آموزشی مهارت‌های کسب و کار و کارآفرینی توسط مدرسین اداره فنی وحرفه ای متناسب با انتظارات جامعه هدف به منظور برآورده ساختن نیازهای نظری و عملی مددجویان بهزیستی به مدت سه روز با همکاری اداره بهزیستی برگزار شد و در پایان کارگاه برای شرکت‌کنندگان گواهینامه آموزشی صادر شد.


برچسب ها: مارگون ، کارگاه ، مهارت
نظرات بینندگان