کد خبر: ۱۰۰۴۱۶
تاریخ انتشار: ۱۶:۴۳ - ۲۱ آبان ۱۳۹۵
امام جمعه بخش پاسارگاد:

آقای استاندار؛ لطفا پاسارگاد را به نامش نگاه نکنید، به امکاناتش هم نگاه کنید/ جوانان بیکار پاسارگاد ضربه پاسارگادی بودن خود را می خورند

امام جمعه بخش پاسارگاد گفت: آقای استاندار و مسئولان استان فارس لطفا پاسارگاد را به نامش نگاه نکنید، به امکاناتش هم نگاه کنید، هیچ چیزی ندارد، نه درمانگاه شبانه روزی نه اداره ای، نه زیرساخت درستی پس به چه چیز پاسارگاد افتخار می کنیم.

به گزارش شیرازه  به نقل از  طنین پاسارگاد، حجت الاسلام محمد پردل در خطبه های نماز جمعه این هفته باتسلیت ایام اربعین حسینی  اظهار داشت: اربعین یک فرصت مناسبی است که انسان به اوج کمالات برسد وبا شناخت امام حسین راه سعادت وخوشبختی را پیداکند.

وی افزود: اربعین که بزرگترین تجمع در دنیا هست، نشان دهنده شناخت صحیح ودرک درست از امام حسین (ع) وقیام  آن امام است و این درحالیست که یکی از نشان های فرد مومن زیارت اربعین است که در درجه بالایی قرار دارد و در رده نماز وعبادت است.

امام جمعه بخش پاسارگاد گفت: یکی ازاموری که ما  را در مقابل قدرتهای بزرگ مواجه می کند وباعث می شود در این میدان شکست نخوریم، اقتصاد است  البته باید به جایی برسد که ما خودکفا بشویم  واین خودکفایی اقتصادی مقابله با استکبار است..

وی ادامه داد: لازمه اقتصاد پویا، استقلال اقتصادی است، اگر کشوری بخواهد مستتقل شود وبه استقلال برسد باید باید استقلال اقتصادی داشته باشد.اگر ما در اقتصاد وابسته به غیر بشویم دربقیه امور هم وابسته خواهیم شد

 پردل تصریح کرد: شرط مستقل بودن این است که به غیر احتیاج نداشته نباشیم.

وی افزود:  تلخ ترین چیزی که درذائقه انسان باید باشد این است که پیش دشمن دست دراز کند که ارزاق ما را بدهد، برای ما ننگ است که دستمان را پیش آمریکا دراز کنیم وبگوییم ارزاق ما رابده وباید بنا رابر این بگذاریم که احتیاج مان را از غیر خدا سلب کنیم، که دراین صورت شکست خواهیم خورد.

پردل اضافه کرد: ریشه همه وابستگی های اقتصادی کم کاری است، اگر کم کاری باشد وابستگی به وجود می آید که پیامد این وابستگی تسلیم در برابر دشمنان وابر قدرتهاست.

امام جمعه بخش پاسارگاد گفت: بعضی ها دنبال افتتاح دفتر مرکز اتحادیه اروپا در کشور هستند، ما اجازه افتتاح مرکز باج گیری رابه غربی ها نمی دهیم.

وی بیان داشت: تحریم ۳۰ساله شرکت ملی نفتکش ایران هدیه پسابرجام اتحادیه اروپا هست، آنها برای رفع تحریمها هیچ کاری که نکردند که هیچ، بلکه تحریم ها را هم اضافه کردند ولی متاسفانه عده ای نمیخواهند باور کنند و هنوز به آمریکا و غربیها اعتماد دارند که این اعتماد به آمریکا یک اشتباه تاریخی است.

امام جمعه بخش پاسارگاد در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: نسبت به مشکلات و نیازهای پاسارگاد ومردم پاسارگاد،با این دید سیاسی که نسبت به پاسارگاد هست هیچوقت شاهد پیشرف آن نخواهیم بود، اینجا یک منطقه فرهنگی وبعد گردشگری است که تمدن،قدمت واصالت ایران رابه دنیا نشان می دهد، چرا ما از دید ایران اسلامی به قضیه نگاه نکنیم ؟

وی افزود:  دشمن دارد از این موضوع سوء استفاده می کند، یک بعد قضیه گردشگری است و بعد دیگر آن که مهمتر است فرهنگی است، اما ما فقط آن بعد گردشگری را میبینیم پس فرهنگ آن کجا رفته است.

پردل تصریح کرد: در بخش پاسارگاد هیچ امکانات فرهنگی نمیبینیم، اینجا باید یک منطقه ویژه باشد، امکانات ویژه داشته باشد،چرا مسولین توجه به مردم اینجا نمی کنند.

وی ادامه داد: آقای استاندار و مسولان استان فارس لطفا پاسارگاد را به نامش نگاه نکنید، به امکاناتش هم نگاه کنید، هیچ چیزی ندارد، نه درمانگاه شبانه روزی نه اداره ای، نه زیرساخت درستی پس به چه چیز پاسارگاد افتخار می کنیم.

امام جمعه بخش پاسارگاد اضافه کرد: فقط اینکه یک عده ای بعضی ایام خاص مثل ۷آبان وعید نوروز وارد اینجابشوند و باعث فتنه بشوند و ارزشها رازیر سوال ببرند و توهین به اسلام، پیامبر، قرآن، نظام وانقلاب و رهبری و علما بکنند و بروند.

 وی تصریح کرد: اینجا یعنی پاسارگاد شده مرکز فساد بعضی ها شراب بخورند رقص وپایکوبی داشته باشند، حرمت شکنی کنند و به مقدسات توهین کنند.

پردل گفت: بعضی ها هم دنبال باستان گرایی هستند وکوروش را در مقابل پیامبر قرار می دهند، آرامگاه کوروش را کعبه می خوانند، اورا پدر خود می خوانند.

وی ادامه داد: بعضی ها هم دنبال منافع شخصی خودشان هستند ومنافع مردم رانادیده می گیرند و سعی در تضعیف برنامه های ملی ومذهبی دارند وبا ستاد نماز جمعه مخالفت می کنند که در این میان بعضی مسولان هم با اینگونه افراد همسو می شوند ما خواهان برخورد جدی با اینگونه افراد ومسولان همسو هستیم .

امام جمعه بخش پاسارگاد گفت: ما خواهان این هستیم که مسولان شهرستان و بعضا استان در منافع و درآمدهای بعضی ایام دربخش پاسارگاد دخالت نکنند و درهمین ایام ۷آبان چند میلیارد تومان می توانست به دست بیاید که کمک خیلی خوبی به زیرساخت های فرهنگی وشهری بود اما بی تدبیری بعضی مسولان مغرض باعث از بین رفتن این پول شد وباعث نارضایتی مردم گشت.

 پردل ادامه داد: مردم اینجاچه گناهی کردند که باید چوب این بدنامی ها را بخورند، جوان تحصیل کرده اینجا مجبور است به جنگل برود وباسقز وبنه خرج خانواده اش را تامین کند، وقتی برای استخدام مراجعه می کند با بی مهری روبرو می شود که شما اهل همان جایی هستی که برعلیه نظام شعار می دهند وبه دین واسلام وپیامبر توهین می کنند.

وی بیان داشت: در پاسارگاد نه اجازه ساخت دوطبقه دارند، نه کارخانه ای هست  و نه شرکتی، حتی در ۷آبان به خاطر نبود امکانات اولیه مسافرین از در ودیوار مردم بالا می رفتند تا قضای حاجت نمایند! وحتی آب خوردن هم وجود نداشت!

نظرات بینندگان