کد خبر: ۱۰۰۷۲۷
تاریخ انتشار: ۱۵:۵۱ - ۲۵ آبان ۱۳۹۵

150 اصله درخت سیب هفت ساله در اقلید از بین رفت+تصاویر

یکی دو روز پیش شخصی ناشناس در منطقه مهجان((مهگون))به مزرعه سیب 1هکتاری وارد میشود و حدود 150 اسلحه درخت سیب 7ساله را از ریشه به وسیله اره قطع میکند.

به گزارش شیرازه به نقل از  کلیدفارس؛درخت در نماد شناسی اسطوره‌ای جهان یکی از پیچیده‌ترین نمادهاست و در فرهنگ همه‌ی ملت‌های جهان و به خصوص در فرهنگ ایران قبل و بعد از اسلام همواره ارزشی نمادین داشته است و همچون پدیده‌ای رمزآلود و ارزشمند در باور بسیاری از مردم این سرزمین نمادی از زندگی بوده است.

امام صادق(ع)نیز در این خصوص میفرماید که درختان میوه را قطع‏ نکنید، که خداوند بر سر شما عذاب سختى فرو مى‏ریزد .

واقعاً اگر ما انسانها بدانیم که وجود درختان، چه ثمراتی برایمان دارند، هیچ گاه به آنها آسیب نمی رسانیم، تا چه رسد که آنها را قطع کنیم و از بین ببریم وجود درخت، حتّی اگر میوه هم نداشته باشد، فواید زیادی دارد .

یکی دو روز پیش شخصی ناشناس در منطقه مهجان((مهگون))اقلید به مزرعه درختان سیب 1هکتاری وارد میشود و حدود 150 اسلحه درخت سیب 7ساله را از ریشه به وسیله اره قطع میکند.

اکبرقاسمی صاحب این مزرعه ضمن تایید این حادثه گفت:این اتفاق در 3سال متوالی رخ داده است و ما هم به مقامات قضایی مراجعه و پرونده نیز در دست بررسی مراجع قضایی میباشد.

وی ادامه داد:ما به اداره آبخیزداری شهرستان اقلید مراجعه نموده ایم و به ما پاسخ داده اند که هیچ ارتباطی به این اداره ندارد.



برچسب ها: درخت ، اقلید
نظرات بینندگان