کد خبر: ۱۰۰۸۵۲
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۰ - ۲۷ آبان ۱۳۹۵
فرماندار ویژه لارستان:

مرکز مشارکت زنان نیکوکار لارستان الگویی از گذشت و ایثار است

معاون استاندار و فرماندار ویژه لارستان گفت: آنچه که امروز در مرکز مشارکت زنان نیکوکار لارستان ملاحظه نمودم، الگویی از گذشت، ایثار و حس نوع‌دوستی بود.

به گزارش شیرازه به نقل از لادستان جلیل حسنی فرماندار ویژه لارستان در بازدید از مرکز مشارکت زنان نیکوکار بنی‌فاطمه(س) این شهرستان اظهار داشت: آنچه که امروز در این مرکز ملاحظه نمودم، الگویی از گذشت، ایثار و حس نوع‌دوستی، خداجویی و وجود انگیزه و پشتکاری است که با زبان امثال بنده قابل تقدیر و تشکر نیست.

وی ادامه داد: کارهای بزرگی که به‌وسیله زنان نیکوکار شهرستان و به‌خصوص اعضاء هیئت‌مدیره این مرکز انجام گرفته است و خدا را شکر استمرار دارد، نیازمند حمایت همه‌جانبه است که امیدواریم با همکاری و هماهنگی و ایجاد ارتباط مستمر بین مرکز و مجموعه دولتی اقدامات این مرکز گسترش یابد و زمینه اشتغال بیشتر بانوان این منطقه را فراهم آورد.

حسنی با بیان اینکه آسیب‌ها و ناهنجاری‌های اجتماعی خبر نمی‌کند؛ تصریح کرد: این آسیب‌ها ممکن است خیلی راحت و به‌صورت نرم در درون خانواده‌ها به‌خصوص خانواده‌های بدسرپرست یا بی‌سرپرست رخنه کند؛ لذا احداث چنین مکان‌های امنی که باعث اشتغال زنان بدسرپرست یا بی‌سرپرست شده است، قابل تقدیر می‌باشد.

وی خطاب به اعضا هیئت‌مدیره مرکز مشارکت زنان نیکوکار بنی‌فاطمه(س) افزود: کاری که شما عزیزان بدون هیچ چشم‌داشتی انجام می‌دهید، کاری است که از نظر اخلاقی و انسانی توجیه دارد و خداپسندانه است و ما مسئولین هم بایستی کمک شما باشیم و حمایتتان کنیم.

فرماندار ویژه لارستان ضمن تشکر از بانیان خیر این مرکز و کسانی که ادامه‌دهنده این فعالیت‌ها هستند؛ افزود: بنده و مجموعه فرمانداری و تمامی دستگاه‌های اجرایی شهرستان خود را موظف به خرید از این مرکز خیریه هستیم و تا حد توان هم هر کمکی از دستتمان بر بیاید مضایقه نمی‌کنیم و با جان و دل انجام خواهیم داد.

پیش از این نیز اشرف وثوقی عضو هیئت مدیره مرکز زنان نیکوکار بنی‌فاطمه(س) لارستان هم به ارائه گزارشی از این مرکز پرداخت.

وی افزود: مرکز زنان نیکوکار بنی‌فاطمه(س) لارستان با هدف جلوگیری از تکدی‌گری و اشتغال زنان بی‌سرپرست و بدسرپرست از سال 1379 در لارستان شروع به فعالیت کرد.

وثوقی گفت: این مرکز در ابتدا با سرمایه اندک و بدون مکان مشخص، به همت بانوی خیر لاری خانم افتخار، افتتاح و بعدها با ساخت ساختمان این مرکز توسط بنیاد نیک‌اندیشان هاشمی و با حمایت از زنان بدسرپرست و بی‌سرپرست آنها را  مشغول به‌کار کرد. بانوان در این مرکز با خدمات خانگی، پخت نان محلی و خُرد و بسته‌بندی کردن سبزیجات مختلف درآمد کسب کرده و زندگی می‌گذرانند.

وی اظهار داشت: این مرکز خیریه 16 سال است  فعالیت دارد و هم‌اکنون 40 بانو در این مرکز مشغول به‌کارند.

وثوقی ادامه داد: در این مرکز همچنین کارهایی مثل تهیه مربا، انواع ترشیجات، حلوا، هسته کردن آلبالو، گرفتن آبغوره وآبلیمو و دیگر خدمات خانگی انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه این مرکز زمینه ایجاد اشتغال بیشتر را دارد، گفت: از مسئولان و همچنین خیران می‌خواهم با توجه به  صرف همه هزینه‌ها برای زنان نیازمند در ایجاد اشتغال و گسترش مرکز ما را یاری کنند تا بتوانیم از افراد بیشتری حمایت کنیم.

وی اظهار کرد: این مرکز همچنین در کنار تمام خدماتی که ارائه می‌کند صندوق قرض‌الحسنه فاطمه زهرا(س) را نیز دارد که به‌صورت ماهیانه به خانواده‌های نیازمند وام بدون بهره می‌دهد و صندوق دیگری نیز وجود دارد که مختص خانواده‌های اعضای همین مرکز است.

 وثوقی از کمک‌ها و حمایت‌های خیرین و دستگاه‌های اجرایی شهرستان قدردانی کرد و افزود: ما منتظر دست یاری دستگاه‌های اجرایی و خیران هستیم تا بتوانیم این مرکز را توسعه و افراد بیشتری را تحت پوشش قرار دهیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: این مرکز هم برای بانوان ایجاد شغل کرده و هم از مازاد درآمد آن برای برخی خانواده‌های تحت پوشش و نیازمند، جهیزیه و سیسمونی نوزاد تهیه و به آنها کمک‌هزینه تحصیلی و حتی درمانی پرداخت می‌کند.

در ادامه فرماندار ویژه لارستان از قسمت‌های مختلف این مرکز بازدید کرد.

نظرات بینندگان