کد خبر: ۱۰۰۹۴۲
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۹ - ۲۹ آبان ۱۳۹۵
اربعین فرصتی برای سبز سرخ:

با اهدا هر قطره خون همراه با لبخند تو، زندگی گرم جریان می یابد / کاهش ذخائر خونی درفارس

اهدای خــون نمــادی ارزشمنـد از همـدلی، احساس مسئولیت، پـیونـد بـا همنــوع و از خالص‌ترین نمونه‌های نوع دوست در جهــان امروز است.

در هیاهوی زندگی مادی، اهدا کننـدگـان خون قهرمانانی هســـتند که بدون هیچ توقع و چشم داشتی، بخشی از وجودشان را در اختیار همنوعان خود قرار می‌دهند،این‌ها که سخاوتمندانه سلامتی‌شان را با دیگران قسمت می‌کنند، به باران رحمتی می‌مانند که قطراتی از وجود‌شان بر درد و آلام بیماران نیازمند می‌بارد و این بارش مهر، به دیگران جانی دوباره می‌بخشد.

به گزارش شیرازه، در حال حاضر، با وجود پیشرفت‌های چشم‌گیر در زمینه علوم پزشکی هنوز هیچ جایگزین مصنوعی برای خون ساخته نشده است و فقط خونی که توسط انسان‌های نیکوکار اهدا می‌شود، می‌تواند جان انسان‌های دیگر را از مرگ نجات بخشد؛ به همین دلیل اهداکنندگان همیشه از اهمیت و جایگاه ویژه‌ای برخوردارند.

شاید وقتی دیگربرایمان تکرار نشود

مدیر کل انتقال خون استان فارس ضمن دعوت از مردم برای اهدای خون در روز اربعین، گفت: با کاهش اهدای خون، برای تامین خون و فرآورده های آن با مشکل رو به رو هستیم که اربعین می تواند فرصت طلایی و مناسبی برای تزریق جان دوباره به بدن نیازمندان به خون و فرآورده های خونی باشد.

محمدحسین کریمی در گفتگو با خبرنگار شیرازه، ابراز داشت: ایستگاه آسیاب قوامی واقع در در ساختمان مرکزی در خیابان قصردشت روز سی ام آبان ماه جاری که مصادف با اربعین حسینی است از ساعت 8 صبح تا 30: 18 میزبان مردم نوع دوست شیراز است ومبادرت به خونگیری از داوطلبان می کند.

وی با بیان این که علاوه در شیراز، پایگاه های انتقال خون در شهرستان های استان آماده خونگیری از مردم است، تصریح کرد: پایگاه های انتقال خون در شهرهای لار، جهرم، کازرون، فسا، مرودشت، آباده و گراش از ساعت 8 صبح تا 12 آماده خونگیری از عزاداران حسینی است.

طرح سپاس طرحی برای اهدا سلول های بنیادی

مدیرکل انتقال خون استان فارس، در بخش دیگری از این گفتگو به طرح سپاس سازمان انتقال خون اشاره کرد و ادامه داد: طرح سپاس، طرحی است که افراد علاقمندمی توانند با اهدا سلول های بنیادی به یاری بیماران سرطانی که نیاز به پیوند مغز و استخوان دارند، بشتابند.

کریمی اضافه کرد: پایگاه سازمان انتقال خون درایستگاه نمازی روزهای یکشنبه و سه شنبه هر هفته از ساعت 8 صبح الی 13 پذیرای افراد علاقمند برای اهدا سلول های بنیادی است.

وی همچنین به طرح اهدا پلاسما اشاره کرد و گفت: در راستای اجرای اقتصاد مقاومتی مورد نظر مقام معظم رهبری و جلوگیری از خارج شدن ارز از کشور طرح اهدا پلاسما برای بیماران هموفیلی در حال اجرا است.

کریمی تصریح کرد: طبقه دوم پایگاه انتقال خون در نمازی پذیرای داوطلبان برای تولید مشتقات پلاسما است که هزینه ایاب و ذهاب داوطلبان توسط سازمان انتقال خون پرداخت می شود.

مدیرکل انتقال خون استان فارس با بیان این که اهدای خون هر سه ماه یک بار امکان پذیر است، یادآورشد: اهدا پلاسما هفته ای یک بار امکان پذیر است و هر فرد می تواند در طول سال 54 باز پلاسما اهدا کند.

وی خاطرنشان کرد: قبل از اهدا پلاسما همه تست های لازم بر افراد داوطلب انجام می شود و اهدا پلاسما باعث می شود که مشتقات پلاسما از خود مردم و سلامتی آن تضمین شده باشد.

نظرات بینندگان