کد خبر: ۱۰۱۱۲۳
تاریخ انتشار: ۱۳:۴۱ - ۰۱ آذر ۱۳۹۵

جبران ضرر و زیان مسافران نقره داغ در فرودگاه شیراز

مدیرکل فرودگاه های فارس با اشاره به تعطیلی دو غرفه در فرودگاه بین المللی شیراز، گفت: مهلت چندروزه به صاحبان غرفه های فرودگاهی داده شد تا نسبت به اخذ پروانه کسب اقدام نمایند که متاسفانه برخی از غرفه داران هیچ اقدامی نکرده و پس از اخطار، غرفه آنها تعطیل شد.
به گزارش شیرازه، رضا بديعي فرد مديركل فرودگاه هاي فارس افزود: طي جلساتي كه در استانداري فارس مبني بر فعاليت و نحوه نظارت بر غرفه هاي فرودگاه بين المللي شيراز برگزار شد، مقرر گرديد غرفه داران هرچه سريع تر پروانه كسب بگيرند تا نحوه نظارت بر فعاليت آنها قانوني شود و تخلفات به صورت قانوني مورد پيگيري قرار گيرد.

به گفته وي، غرفه هاي فرودگاه بين المللي شيراز به بخش خصوصي واگذار شده و نرخ برخي از اقلام در اين غرفه ها به دليل گراني با اعتراض افراد مواجه شده كه هم اينك اين موضوع در دست بررسي و پيگيري است.
مديركل فرودگاه هاي فارس با تاكيد بر اينكه پديده گران فروشي در همه جاي شيراز وجود دارد، افزود: متاسفانه مدتي است پديده گران فروشي در فرودگاه شيراز مطرح شده و تمامي فعاليت هاي موثر و بزرگي كه در اين فرودگاه صورت گرفته را نيز زير سوال برده است.
بديعي فرد ادامه داد: طي بررسي هاي صورت گرفته 90 درصد افرادي كه از غرفه هاي فرودگاهي به دليل گرانفروشي شكايت كرده اند، همراهان مسافران بوده اند كه با پيگيري ها، ضرر و زيان اين افراد جبران شده و اضافه پرداخت ها به آنها برگردانده شده است.
مديركل فرودگاه هاي فارس همچنين اضافه كرد: نوع ارائه خدمات و سرويس دهي در فرودگاه شيراز به مسافران متفاوت است و هزينه هاي جاري نيز بسيار گران مي باشد، هرچند كه ما منكر گرانفروشي در اين مجموعه نيستم، اما منتقدان به اين پديده بايد همه جوانب را در نظر بگيرند.
بنابر این گزارش، چندی پیش هم مدیرکل تعزیرات حکومتی استان فارس از تشکیل 106 فقره پرونده تخلفات برای غرفه های متخلف فرودگاه شیراز خبر داد و گفت: این تعداد پرونده بالغ بر 922 میلیون ریال جریمه نقدی در پی داشته و طی بازرسی های به عمل آمده توسط بازرسین سازمان صنعت، معدن و تجارت و اتاق اصناف شیراز در سال جاری از غرفه های مستقر در فرودگاه شیراز، تعداد 106 فقره پرونده تخلفات صنفی تشکیل و جهت رسیدگی به تعزیرات حکومتی ارسال شده است. لازم به ذکر است علاوه بر جریمه 922 میلیون ریالی، 4 مورد نصب پارچه تخلفات، 3 مورد تعطیلی محل کسب، 11 مورد مهر تخلف و 6 مورد درج در پرونده نیز برای متخلفین در نظر گرفته شده است.

منبع: خبرجنوب

برچسب ها: فرودگاه شیراز
نظرات بینندگان