کد خبر: ۱۰۱۵۵۲
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۳ - ۰۹ آذر ۱۳۹۵
مسئول هیئت ورزش باستانی شهرستان سپیدان گفت:

قطب ورزش باستانی کشورگرفتار کمبود امکانات

شهرستان پهناور سپیدان را به دلیل قهرمانان صاحب نامی که در رشته ورزش باستانی دارد می‌توان یکی از قطب این ورزش در ایران دانست این درحالی است که ورزش باستانی در سپیدان گرفتار کمبودها ومشکلات مالی است.
به گزارش شیرازه ؛ به نقل از مارگون شهرستان سپیدان همواره یکی از قطب های ورزش فارس وکشور محسوب شده که در رشته های مختلف ورزشی به موفقیت های بزرگی رسیده است؛ در این میان ورزش زورخانه ای و پهلوانی از جایگاه ویژه و منحصر به فردی در شهرستان سپیدان برخوردار است به طوری که قهرمانان صاحب نامی از این شهرستان در سطح کشور به فعالیت مشغول هستند.

حبیبی مسئول هیئت ورزش باستانی شهرستان سپیدان در گفتگو با خبرنگارمااظهار داشت: شهرستان سپیدان دارای مردمی متدین و انقلابی و اصیل است به همین خاطر از دیرباز ورزش زورخانه ای و پهلوانی در این شهرستان رونق چشمگیری داشته است.

وی افزود: هم اکنون با تلاش های صورت گرفته و همت فعالان رشته باستانی، تنهازورخانه شهرستان در طول سال مشغول به فعالیت بوده و به همت احمدپور رئیس اداره ورزش وجوانان سپیدان نیز قدم های خوبی را برای گسترش این رشته برداشته است.

 حبیبی ادامه داد: برادران راحمی وگلناری وصاحبکرم از جمله ورزشکاران به نام عرصه پهلوانی و زورخانه ای شهرستان سپیدان محسوب می شوند.

مسئول هیئت ورزش باستانی شهرستان سپیدان اضافه کرد: زورخانه مرتتضی علی (ع) در شهر اردکان ودر بلوار ورودی شهر واقع شده و با مرشدی برادر مجید احمدی به فعالیت می پردازد.

وی متذکر شد: شهرستان سپیدان هم اکنون به عنوان یک قطب اصلی ورزش باستانی محسوب می شود به طوری که در تمامی مسابقات استانی مقام های اول و برتر را ورزشکاران سپیدانی از آن خود می کنند.

مسئول هیئت ورزش باستانی شهرستان سپیدان ادامه داد: ورزش های باستانی و زورخانه ای در سپیدان قدمت دیرینه ای دارد و بزرگان زیادی در این رشته آموزش دیده اند و شاگردان زیادی در سپیدان تربیت کرده اند. اهمیت این رشته ورزشی ما را بر آن داشت تا به آموزش این رشته در سنین پایه بپردازیم .

 حبیبی اظهارداشت: ورزش باستانی که اخیرا ورزش پهلوانی نام گرفته است ورزش آبا و اجدادی ما ایرانیان است و وقتی تاریخ را ورق می زنیم می بینیم خیلی از رشته های ورزشی که در حال حاضر مخاطبان زیادی دارند در زمان های گذشته اصلا وجود نداشتند و وارداتی هستند اما رشته باستانی و زورخانه ای از دیرباز در ایران کهن وجود داشته است .

 وی ادامه داد: رشته باستانی ورزش جوانمردی فتوت و گذشت و ایثار است و تقوا در دل این ورزش نهفته است واگر این آیتم ها را از این ورزش برداریم بی ارزش می شود .

حبیبی با اشاره به مشکلات موجود در ورزش باستانی شهرستان سپیدان گفت: امروز ورزش باستانی شهرستان سپیدان از نظر بودجه مالی و تأمین هزینه های مرشد و امورات زورخانه با مشکلات متعددی مواجه است و حمایت مالی در این زمینه صورت نمی گیرد.

وی عنوان کرد: اداره ورزش وجوانان شهرستان نیز کمک های لازم را به ورزش باستانی کرده است اما با توجه به مشکلات این اداره، بودجه اختصاص داده شده متوازن با پتانسیل ها و ظرفیت های این رشته در سپیدان نیست.

حبیبی گفت:اگر درتابستان وزمستان به زورخانه های سپیدان مراجعه می کنید، گرمای وسرمای محیط آن خسته کننده است و باید ورزشکاران و فعالان این رشته از جیب خود برای حل مشکلات اقدام کنند.

وی افزود: امروز شهرستان سپیدان از پتانسیل و ظرفیت های بالایی در ورزش باستانی برخوردار است و از آنجایی که شهرستان سپیدان دارای بافت مذهبی و دینی بوده این ورزش نیز در آن رونق دو چندانی پیدا کرده است. دراین راستا میطلبد تا مسئولان استانی وشهرستانی برا یاین ورزش پهلوانی راه حل وچاره ای بیاندیشند .

نظرات بینندگان