کد خبر: ۱۰۲۰۹۲
تاریخ انتشار: ۱۳:۵۳ - ۱۷ آذر ۱۳۹۵

بازدید اساتید حوزه علمیه از مرکز توانبخشی اکرام سپیدان

مدیریت ومعاونین و جمعی از اساتید حوزه علمیه امام حسن عسکری (ع) از مرکز توانبخشی اکرام شهرستان سپیدان بازدید نمودند.

به گزارش شیرازه به نقل از مارگون مدیر حوزه علمیه امام حسن عسکری حاج آقا فرهانی و معاونت فرهنگی مدرسه علمیه حاج آقا موسوی  و جمعی از اساتید حوزه من جمله حاج آقا ملک نسب، جعفری و زارعکار از مرکز توانبخشی اکرام به مناسبت روز جهانی معلولین بازدید کردند.

دراین مراسم که با هدف گرامیداشت روز جهانی معلولین و آشنایی با خدمات وعملکرد بهزیستی صورت گرفت،مسئولین از نزدیک با شرایط کنونی این مرکز و مشکلات آن آشنا شدند.

در این بازدید،  مسئولان واساتید حوزه علمیه ضمن شنیدن توضیحات مسئول این مرکز توانبخشی با نحوه عملکرد و ارائه خدمات توانبخشی و حرفه آموزی به معلولین کم توان ذهنی آشنا شد.همچنین مسئول این مرکز مسائل و مشکلات مالی، کمبود مربی، ساختمان و ... را بیان داشت.

لازم به ذکر است این مرکز توانبخشی تحت نظارت اداره بهزیستی بوده و تنها مرکز توانبخشی در شهرستان سپیدان می باشد.

ملک نسب از اساتید حوزه علمیه شهرستان در حاشیه بازدید از مرکز توانبخشی اکرام در گفتگو با خبرنگار ما اظهار داشت: امروز به مناسبت روز جهانی معلولین توفیقی پیدا کردیم که از مراکز نگهداری معلولین اکرام شهرستان بازدیدی کنیم و خوشبختانه شاهد این هستیم که در این مراکز مربیان مجرب و کاردانی به فعالیت مشغول هستند.

این استاد حوزه ودانشگاه گفت: کار های  خوبی در زمینه توانبخشی افراد تحت پوشش این مراکز انجام شده است و تقریبا امکانات اولیه لازم در این مراکز وجود دارد.

ملک نسب با اشاره به بزرگترین مشکل این مراکز بیان داشت: بزرگترین معضل و مشکلی که این مراکز با آن مواجه است  مشکلات مالی ومعیشتی معلولان و پرستتران است که با کمک خیرین می توان راه را کمی هموار تر کرد .

وی خاطرنشان ساخت: دیدن این توان خواهان انسان را متاثر می‌کند و انسان را به تفکر در مورد خود وا می دارد که خداوند بزرگ همه تفاوت‌ها را در یک کروموزوم یا سلول قرار می‌دهد و این افراد یک کروموزوم از بقیه انسان‌های عادی بیشتر دارند و می بینیم که انسان‌هایی مثل انیشتین و انسان‌های متوسط و پایین را همه خداوند بزرگ خلق کرده است.

نظرات بینندگان