کد خبر: ۱۰۲۰۹۷
تاریخ انتشار: ۱۴:۰۵ - ۱۷ آذر ۱۳۹۵

واحد سیار مشاوره و اطلاع رسانی ایدز در سطح زرقان و لپویی+عکس

استقرار واحد سیار اطلاع رسانی، مشاوره و آزمایش ایدز AIDS/HIV در نقاط مختلف شهر زرقان ، با استقبال مردم این شهر روبرو شد.

به گزارش شیرازه به نقل از زرقونیا، استقرار واحد سیار اطلاع رسانی، مشاوره و آزمایش ایدز AIDS/HIV در نقاط مختلف شهر زرقان ، با استقبال مردم این شهر روبرو شد.

به مناسبت هفته جهانی اطلاع رسانی ایدز و به همت واحد مبارزه با بیماری های واگیر این شبکه، واحد سیار مشاوره، اطلاع رسانی و آزمایش بیماری ایدز در نقاط شلوغ و پر رفت و آمد شهر زرقان و لپویی مستقر شد و با بازخورد مناسب از سوی مردم و مسئولان شهر مواجه شد.

محمد حسین باقری مسئول مبارزه با بیماری های واگیر شهر زرقان در این خصوص گفت :  تعداد مواردی که این چند روز جهت انجام مشاوره و آزمایش به  این مرکز سیار مراجعه کرده اند معادل با یک سال فعالیت مرکز مشاوره ایدز زرقان می باشد.

باقری افزود: نظر به اینکه آموزش و اطلاع رسانی عمومی از ارکان اصلی برنامه کنترل بیماری ایدز می باشد ضروری است که این برنامه در مقاطع بعدی زمانی ادامه داشته باشد.

مسئول مبارزه با بیماری های واگیر زرقان در خصوص این بیماری گفت : با توجه با اینکه ایدز یک بیماری رفتاری است و هر فردی که رفتارهای پر خطر داشته باشد در معرض ابتلا به این بیماری قرار دارد و چون آلودگی به این بیماری ممکن است سالهای سال بدون علامت باشد، بنابراین فرد می بایست جهت اطمینان از سلامت خود، اقدام به انجام آزمایش اچ آی وی(HIV)  کند.

وی افزود: رفتارهای پرخطر عبارت اند از اعتیاد تزریقی، تماس جنسی محافظت نشده، داشتن شرکای جنسی متعدد و در سال های اخیر استفاده از مواد روان گردان و به دنبال آن داشتن روابط جنسی محافظت نشده و پرخطر می باشد که استراتژی های پیشگیری از انتقال جنسی بیماری ایدز شامل پرهیز از روابط ناسالم جنسی و به تاخیر انداختن نخستین رابطه تا زمان ازدواج، پایبندی و وفاداری به همسر و چارچوبهای نظام خانوادگی و استفاده صحیح و همیشگی از کاندوم برای افراد با رفتارهای پرخطر، می باشد.

وی ادامه داد: از چالش های مهم در شناسایی افراد آلوده عدم آگاهی فرد از ماهیت بیماری، بی علامتی بیماری تا سالهای سال پس از ابتلا به آن و پنهان کاری شرکای جنسی است که اگر بخواهیم به اهداف جهانی 90-90-90 برسیم تا سال 2020 میبایست 90 درصد از افراد آلوده را شناسایی شوند و با روش های درمانی استاندارد و اصولی، 90 درصد این افراد را تحت درمان قرار داده و 90 درصد از انتقال بیماری به سایرین جلوگیری نمائیم. برای رسیدن به این هدف آموزش های گسترده، صریح و مستمر با استفاده از تمامی ظرفیت ها الزامی به نظر می رسد.

idz95_x2x
idz95_x4x

idz95_x1x

نظرات بینندگان