کد خبر: ۱۰۲۲۰۰
تاریخ انتشار: ۱۶:۳۱ - ۱۹ آذر ۱۳۹۵
خطیب جمعه فراشبند:

تصویب داماتو و تمدید ده ساله ی تحریم ها، نتیجه ی تعجیل در اجرای برجام است

امام جمعه فراشبند گفت: گفتند برجام جزو مسایل سری و مهم کشور است و همه کس نباید ورود پیدا کند و حتی به نمایندگان مجلس نیز اجازه اظهارنظر ندادند و این ظلم و جفایی بزرگ بود بر کشور که انجام شد.

به گزارش  شیرازه به نقل از نخل بیدار، حجت الاسلام والمسلمین هادی ابراهیمی خطیب جمعه ی شهرستان فراشبند،  این هفته با اشاره به 16 آذر، روز دانشجو گفت: گرامی می داریم این روز را که روز بیدار بودن، فهمیدن، قیام کردن، حرکت کردن و روز دشمن شناسی است.

یکی از گروه های تصمیم ساز و تاثیرگذار در جامعه قشر دانشجو است که علاوه بر به حرکت درآوردن چرخ اقتصاد کشور در ایجاد جنبش های مردمی و تاثیرگذار در انقلاب ها و قیام های مردم نیز نقش بسیار زیادی دارند.

نماز جمعه ی فراشبند اذر95

وی خطاب به دانشجویان گفت: بنده خطابم به همه دانشجویان انقلابی و دلسوز به نظام و انقلاب این است که اولا باید خیلی خوب درس بخوانید، ثانیا به تولیدات علمی کمک کنید و حساس باشید و ثالثا به تهذیب نفس و اخلاق اسلامی بپردازید و چهارم اینکه نسبت به مسائل سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جامعه نیز بی تفاوت نباشید.

امام جمعه فراشبند  افزود: دانشجو در مسایل کلان کشور نباید بی تفاوت باشد، باید نظر بدهد و خیرخواهی کند، قدرت تحلیل مسایل مهم و سرنوشت ساز کشور را داشته باشد و اجازه ندهد محکوم به سلائق دولت ها باشد. دانشجو باید مستقل فکر کند و با توجه به قانون کشور، سرنوشت کشور، مسایل مهم و ملی و معنوی کشور و با توجه به پیام خون شهیدان و گفتمان امام (ره) و مقام معظم رهبری موضع گیری کند، بیانیه صادر کند و از کرسی های آزاد اندیشی که خواسته رهبر عزیزمان است استفاده بهینه کند.

نماز جمعه ی فراشبند اذر95

وی اضافه نمود: بنده به همه دانشجویان عرض می کنم چرا در مساله برجام کوتاه آمدید و چرا در مساله حقوق های نجومی فعال نیستید؟ چرا کرسی های آزاد اندیشی در دانشگاه ها آن چنان که باید و شاید فعال نیست؟ امروز بعضی از اساتید غربگرا و حامی فتنه به راحتی در دانشگاه ها رفت و آمد می کنند، سخنرانی می کنند. ارزش ها را زیر سوال می برند و از گفتمان امام(ره) و مقام معظم رهبری انتقاد می کنند و دستاوردهای نظام اسلامی را زیر سوال می برند و ترویج فرهنگ بی فرهنگی غربی می کنند.

ابراهیمی گفت: در اینجا ابتدا کسانی که مجوز حضور این افراد را در دانشگاه ها می دهند مقصرند و دوما شما دانشجویان انقلابی نباید بگذارید که این ها ورود پیدا کنند. البته بعضی مسئولین شما دانشجویان انقلابی را متهم به تندروی می کنند. بنده این را می دانم و بگذارید هر چه دلشان می خواهند این را تکرار کنند کما اینکه در مسئله برجام فضایی را درست کردند که شما ورود پیدا نکنید. گفتند برجام جزو مسایل سری و مهم کشور است و همه کس نباید ورود پیدا کند و حتی به نمایندگان مجلس نیز اجازه اظهارنظر ندادند و این ظلم و جفایی بزرگ بود بر کشور که انجام شد.

وی افزود: بعضی ها با این مثال که کار را باید به متخصصش واگذاشت اجازه ورود به کسی ندادند و خودشان را محرم و متخصص و دیگران را نا متخصص نامیدند. این ظلمی بزرگ بر کشور است که متاسفانه باز هم عذرخواهی نمی کنند. به نصایح رهبری گوش ندادند و اینک که این شرمساری به بار آمده است می گویند ما همه این کارها را با مشورت رهبری انجام دادیم. چرا از رهبری هزینه می کنید؟ رهبری که خطوط قرمز را مشخص کرد ولی شما در بعضی جاها بعضا نادیده گرفتید.

امام جمعه فراشبند : رهبری فرمودند "قدم به قدم حرکت کنید، یک قدم ما و یک قدم آنها بردارند" که متاسفانه شما عجله کردید بدون اینکه یک قدم سرنوشت ساز و مهم برداشته شود. شما امروز نتیجه این عجله را با تصویب قانون داماتو و تمدید تحریم ها به مدت 10 سال توسط آمریکا می بینید.

وی خاطرنشان کرد: اینجاست که می بینیم شما دانشجویان کوتاهی کردید و مجلس محترم نیز کوتاه آمد و عجیب است که مساله ای به این مهمی با آن سرعت در مجلس تایید شد و اکنون دولت و مجلس بدنبال مقابله به مثل با آمریکا هستند که این تقابل البته به فال نیک گرفته می شود منتها باید در عمل هم قابل لمس باشد و مردم نیز منتظر دیدن این عمل اند.

وی در پایان این مبحث خود جمله ای را از امام(ره) خطاب به همه لیبرال ها و غرب گرایان و اعتدال گرایان گفت: «با توسل به آمریکا ضعف و ناتوانی خود را برملا نسازید و از گرگ ها و درنده ها برای شبانی و حفظ منافع خود استمداد نطلبید. ابرقدرت ها آن لحظه که منافعشان اقتضا کند شما و قدیمی ترین وفاداران و دوستان خود را قربانی می کنند و پیش آنان دوستی و دشمنی و صداقت و نوکری معنایی ندارد.»(صحیفه نور ج 2 ص 932)

حجت الاسلام ابراهیمی در پایان خطبه دوم خود با اشاره به فرارسیدن نهم ربیع الاول و شروع هفته وحدت با اشاره به اوضاع ویژه ای که در جهان اسلام برقرار است و کشورهای عربی با سلفی گری و وهابی گری روبرو هستند  از تمامی مسلمانان خواست  که وحدت خود را حول مشترکات زیاد خود حفظ نموده و از کارهایی که موجب اختلاف و دوئیت بین برادران مسلمان است پرهیز کنند.



انتهای پیام/

نظرات بینندگان