کد خبر: ۱۰۲۲۶۷
تاریخ انتشار: ۱۳:۱۰ - ۲۰ آذر ۱۳۹۵
در بازدید استاندار از نی ریز مطرح شد؛

فولاد نی‌ریز تا اوایل اسفندماه سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد

استاندار و مسئولین همچنین از پروژه ملی فولاد نی‌ریز که یکی از پروژه‌های استان می‌باشد بازدید کردند.

به گزارش شیرازه به نقل از نبض نی ریز؛ سید محمد علی افشانی استاندار در رأس هیئتی بلند پایه از مدیران ارشد استان به شهرستان نی ریز سفر کرد.

 استاندار فارس در ابتدا از پروژه چهار بانده نی‌ریز- سیرجان بازدید و سپس با توجه به اهمیت سد چشمه عاشق در حوزه اقتصادی و بحث آب شرب منطقه بازدیدی هم از سد داشت و زمینه شبکه زیردست که جزو درخواست‌های شهرستان می‌باشد دستورات لازم را داد.

استاندار و مسئولین همچنین از پروژه ملی فولاد نی‌ریز که یکی از پروژه‌های استان می‌باشد بازدید و در ادامه به نی‌ریز و با حضور در گلزار شهدا به مقام شامخ این عزیزان ادای احترام کردند و سپس در شورای اداری شرکت نمودند.

وی همچنین بعد از شورای اداری نشست‌هایی با فعالان اقتصادی، صنعتی، سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و زیست‌محیطی برگزار کردند.

استاندار و هیئت همراه از سد چشمه عاشق بازدید کردند.

در جریان این بازدید، ناظر پروژه توضیحاتی درباره روند ساخت سد و مصالح استفاده شده در آن را ارائه کرد. وی همچنین گفت که هم‌اکنون 800 هزار متر مکعب آب پشت سد ذخیره شده است.

هر چند دهقانی مدیرعامل آب منطقه‌ای فارس از پیشرفت 93 درصدی سد خبر داد، اما استاندار از وی خواست تا دهه فجر کار فیزیکی دیواره‌ها تمام شود و سد را به طور کامل تحویل دهد.


حضور استاندار در سایت فولاد
 استاندار ضمن بازدید از منطقه حفاظت شده بهرام گور و پارک ملی قطرویه، وارد سایت فولاد نی‌ریز شد تا در جلسه‌ای با حضور مسئولان فولاد شرکت کند.


 کیهان معاون پروژه فولاد نی‌ریز در این جلسه به استاندار قول داد که فولاد نی‌ریز تا اوایل اسفندماه سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد و در اردیبهشت سال آینده نیز محصول نهایی (آهن اسفنجی) تولید می‌شود.

 اصغر مسعودی نماینده مجلس نیز در این جلسه با اشاره به این که مسئولان در تأمین زیرساخت فولاد از جمله آب و برق آن همکاری لازم را انجام می‌دهند، گفت: از مسئولان فولاد هم توقع است تا جایی که امکان دارد، از نیروی بومی استفاده کنند.

سید محمد علی افشانی هم با بیان این که پروژه فولاد در صورتی مفید خواهد بود که چرخه تولید به طور کامل در شهرستان انجام شود، اظهار داشت: عقل، منطق و عرف حکم می‌کند نیروی انسانی فولاد بومی باشد. چرا که این کارخانه از آب منطقه استفاده می‌کند و وجود آن برای مردم منطقه هزینه‌های جانبی دیگری هم دارد. پس توجیهی وجود ندارد که سود آن بخواهد به جایی دیگر برسد.

وی افزود: ما در استان هیچ مشکلی برای تأمین نیروی کارخانه فولاد نداریم. اولویت استخدام نیرو در شهرستان و پس از آن در استان است.

همتی مدیر کل صنعت، معدن و تجارت استان فارس نیز گفت: طبق صحبتی که شخصاً با وزیر صنعت، معدن و تجارت داشتم، ایشان دستور داد تا جایی که در شهرستان باشد، از نیروی بومی شهرستان، بعد از آن استان و در صورتی که نیرویی نباشد ،از خارج استان تأمین شود.


برگزاری شورای اداری شهرستان نی ریز با حضور استاندار فارس در سالن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی

سیدمحمدعلی افشانی استاندار فارس در جلسه شورای اداری شهرستان نی ریز افزود: سد چشمه عاشق شهرستان نی ریز هم که با توجه به طرح های در حال اجرا در منطقه یک نعمت بزرگ محسوب می شود، تا پایان امسال آماده بهره برداری خواهد شد.


استاندار فارس، همچنین ضمن تاکید بر لزوم تامین نیروی مورد نیاز کارخانه فولاد نی ریز از نیروی بومی منطقه و استان افزود: این موضوع با توجه به وجود بهترین دانشگاهها و نیروهای تخصص کشور در استان فارس محقق شود.


وی در بخش دیگری ا ز سخنان خود با تاکید بر لزوم آشنایی مدیران با قوانین و مقررات حوزه مسئولیتشان گفت: یکی از دلایل تاخیر در تصمیم گیری ها، بی اطلاعی مدیران نسبت به قوانین و مقررات است.


افشانی ادامه داد: گاهی یک کارشناس کاری را خلاف قانون معرفی می کند و مدیر هم متعاقب آن از تصمیم گیری خودداری می کند در حالی که اگر مدیر خودش بر قانون اشراف و تسلط داشته باشد می تواند به راحتی تصمیم گرفته و مشکلات مردم را رفع کند.


وی، ضمن تاکید بر لزوم دفاع مدیران از اقدامات دولت ادامه داد: دفاع از دولت به معنای دفاع از نظام و دفاع از مردم است و این موجب امیدواری مردم می شود.


استاندار فارس افزود: مردم وقتی امیدوار شوند امیدوارانه وارد عرصه سرمایه گذاری و مشارکت در مسائل اقتصادی می شوند و برای حل مشکلات امروز جامعه تلاش می کنند.


افشانی، ناامید کردن مردم را یک خیانت دانست و تصریح کرد: امروز مردم دچار مشکلات اقتصادی هستند و تنها راه رفع این مشکلات اتحاد، همبستگی و ایجاد امید در جامعه است.


وی افزود: همه ما باید در کنار یکدیگر و با پرهیز از ایجاد کینه و نفرت، با استفاده از تمام داشته هایمان در جهت رفع مشکلات کشور و استان بکوشیم.


استاندار فارس، آرامش حاکم بر استان را فوق العاده و مثال زدنی توصیف کرد گفت: در مقطعی شاهد بودیم که رسانه ها مسائل منفی را در خصوص استان مطرح می کردند اما امروز می توان امیدوار بود که در سایه آرامش، هماهنگی و همراهی رونق سرمایه گذاری در استان ایجاد خواهد شد.

امیری فرماندار نی‌ریز با برشمردن ویژگی‌های شهرستان نی‌ریز، مهمترین خواسته‌های مردم این شهرستان را توسعه پروژه‌های زیرساختی، راه‌ها، تقاطع‌های غیر همسطح نی‌ریز، جاده نی‌ریز - خرامه، روکش جاده نی‌ریز - آباده‌طشک، اتصال گاز نی‌ریز به شهر هرات برای جلوگیری از افت فشار گاز و آب رسانی روستا‌ها عنوان نمود.

آیت‌الله سید محمد فقیه امام جمعه نی‌ریز و عضو مجلس خبرگان رهبری هم خواستار احیاء بختگان، استفاده از نیروی‌های بومی در فولاد نی‌ریز، تکمیل  سیمان خاکستری و تبدیل بیمارستان جدید نی‌ریز از 120 تختخوابی به 160 تختخوابی شد.

دکتر مسعودی نماینده مجلس هم در سخنانی به وضعیت راه‌های نی‌ریز اشاره نمود و از خام فروشی معادن و سهیم نبودن مردم نی‌ریز در مالیات معادن انتقاد کرد.


دیدار با فعالان سیاسی و اجتماعی شهرستان نی‌ریز

بعد از شورای اداری، استاندار و هیئت همراه طی جلسه‌ای در دانشگاه آزاد، با فعالان اقتصادی و صنعتگران دیدار کردند.

دیدار با فعالان سیاسی و اجتماعی شهرستان نی‌ریز، پایان بخش برنامه‌های سفر افشانی به نی‌ریز بود.


نظرات بینندگان