کد خبر: ۱۰۲۵۸۶
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۹ - ۲۴ آذر ۱۳۹۵
رویداد های پلیسی استان فارس؛

واژگوني پرايد با 3 کشته و 2 مجروح در فارس

واژگوني يک دستگاه خودرو سواري پرايد در جاده رستم – ياسوج، سه کشته و دو مجروح برجاي گذاشت.
به گزارش سرویس فرهنگی اجتماعی شیرازه، پلیس به‌ عنوان یک سازمان انتظامی و اجتماعی نقشی تعیین‌کننده در امنیت اجتماعی، اخلاقی جامعه دارد. این نهاد با هدف امنیت پایدار وظیفه خطیری را بر عهده دارد. شیرازه روزانه در قالب یک بسته خبری اخبار و جرائد پلیسی استان را منتشر می‌کند.

واژگوني پرايد با 3 کشته و 2 مجروح در فارس

رئيس پليس راه شمالي استان فارس گفت: شامگاه روز گذشته خبري مبني بر واژگوني خودرو در 30 كيلومتري جاده رستم - ياسوج به مرکز فوريت هاي پليسي 110 گزارش شد.
سرهنگ احمد احمدي افزود: با اعلام خبر بلافاصله تيمي از ماموران براي بررسي موضوع به محل اعزام که در بررسي هاي به عمل آمده مشخص شد يک دستگاه خودرو سواري پرايد از جاده منحرف و واژگون شده است.
وي تصريح کرد: در اين حادثه راننده و دو نفر از سرنشينان خودرو پرايد به علت شدت جراحات وارده در دم فوت و دو تن ديگر از سرنشينان مجروح و به مراکز درماني منتقل شدند.رئيس پليس راه شمالي استان فارس خاطر نشان کرد: کارشناس پليس راه علت حادثه را عدم توانايي در كنترل وسيله نقليه ناشي از خستگي و خواب آلودگي راننده خودرو اعلام کرد .
سرهنگ احمدي در پايان از رانندگان خواست در سفرهاي طولاني به ازاء هر دو ساعت رانندگي مداوم بين 10 الي 30 دقيقه استراحت کنند تا همواره هوشياري لازم در حين رانندگي حفظ شود .

دستگيري دو سارق درون خودرو با 75 فقره سرقت


سردار احمد علي گودرزي فرمانده انتظامي استان گفت: ماموران کلانتري 18 وليعصر (عج) شهرستان شيراز يك سارق درون خودرو به نام "م – ن" را در هنگام گشت زني دستگير و يک دستگاه ضبط و پخش سرقتي از وي كشف كردند.

وي ادامه داد: متهم دستگير شده براي ادامه تحقيقات به پليس آگاهي منتقل و در بررسي سوابق کيفري وي مشخص شد، داراي هفت فقره سابقه کيفري به اتهام سرقت و نگهداري موادمخدر مي باشد.

فرمانده انتظامي استان فارس اظهار كرد: در تحقيقات انجام شده اين فرد به 40 فقره سرقت درون خودرو به روش شکستن شيشه و تخريب درب اقرار و عنوان كرد اموال مسروقه را به يك نفر مالخر در شيراز فروخته است.

گودرزي با بيان اينكه صحنه هاي سرقت بازسازي و تاکنون 15 نفر از مالباختگان شناسائي شده اند، افزود: تحقيقات پليس براي شناسائي و دستگيري فرد مالخر ادامه دارد.

وي در ادامه از دستگيري يك سارق ديگر در جنوب شهرستان شيراز خبر داد و گفت: ماموران کلانتري 26 رحمت يك سارق درون خودرو را دستگير و براي ادامه تحقيقات به پليس آگاهي منتقل كردند.

اين مقام انتظامي افزود: در تحقيقات انجام شده از اين سارق كه داراي دو فقره سابقه به اتهام سرقت و مصرف مواد مخدر بود، 35 فقره سرقت درون خودرو در سطح شهرستان شيراز كشف شد.

گودرزي به مخلان نظم و امنيت در جامعه، هشدار داد: پليس با چشمان تيز بين خود نسبت به شناسايي و دستگيري بر هم زنندگان نظم و امنيت عمومي اقدام كرده و با تشكيل پرونده آنها را به مقام قضائي معرفي مي كند.

دستبند پليس شيراز بر دستان دو متهم سابقه دار


سرهنگ يوسف ملك زاده فرمانده انتظامي شهرستان شيراز گفت: ماموران يگان امداد فرماندهي انتظامي شهرستان شيراز هنگام گشت زني در سطح شهر، به يك دستگاه خودرو پژو  405 با دو نفر سرنشين مرد و يك نفر سرنشين زن مشكوك شدند.

وي ادامه داد: زماني كه ماموران قصد متوقف كردن خودرو را داشتند، راننده بدون توجه به فرمان ايست ماموران اقدام به فرار كرد.

فرمانده انتظامي شهرستان شيراز افزود: پس از مسافتي تعقيب و گريز خودرو متوقف و در استعلام به عمل آمده مشخص شد هردو نفر مرد سرنشين خودرو از افراد سابقه دار مي باشند كه يكي از آنها به نام "م – ك" زنداني فراري و تحت تعقيب مراجع قضائي شهرستان شيراز به اتهام سرقت مسلحانه و ديگري به نام "ع – ر" داراي سوابق کيفري در زمينه سرقت و حمل موادمخدر مي باشد. سرهنگ ملك زاده اظهار كرد: در بازرسي از خودرو متهمان يك قبضه سلاح کلت كمري، يك حقه وافور، سه عدد پايپ استعمال موادمخدر، دو تيغه قمه، يک دستگاه لب تاپ، هفت دستگاه گوشي تلفن همراه و مقاديري موادمخدر از نوع شيشه و ترياك كشف شد. وي خاطر نشان كرد: متهمان با تشكيل پرونده به مراجع قضائي معرفي شدند.


توقيف كالاي قاچاق يك ميليارد و 100 ميليوني در"رستم"

سرهنگ محمد اسلامي فرمانده انتظامي شهرستان رستم گفت: ماموران پليس اين شهرستان در اجراي طرح ممنوعيت ورود کالاي قاچاق و بر خورد با متخلفان،هنگام کنترل خودرو هاي عبوري در اطراف شهرستان يک دستگاه کاميون حامل بار تخته ام دي اف را متوقف كردند.

وي افزود: در بازرسي از اين خودرو 21 پالت روکش ملامينه درب (تخته ام دي اف خارجي) به وزن20 تن كه فاقد هرگونه مدارک قانوني و گمرکي بود، کشف شد.

فرمانده انتظامي شهرستان رستم با اشاره به دستگيري راننده اين كاميون گفت: ارزش محموله کشف شده بالغ بر يک ميليارد و 100 ميليون ريال برآورد شده است.








نظرات بینندگان