کد خبر: ۱۰۲۶۳۲
تاریخ انتشار: ۲۲:۵۹ - ۲۴ آذر ۱۳۹۵
تجلیل از یک عمر کوشش و جهاد علمی آیت‌الله حدائق

هم‌نشینی با مردم باوجود مقام علمی بالا ویژگی بارز آیت‌الله حدائق

امام‌جمعه پیشین کلن آلمان گفت: هم‌نشینی با مردم کوچه و بازار در عین مقام علمی بالا از ویژگی‌های بارز آیت‌الله حدائق است.

به گزارش شیرازه، آیت‌الله سید محمود وزیری امشب در آیین تجلیل از آیت‌الله حدائق در مسجدالرسول قصردشت این شهر اظهار داشت: تواضع و فروتنی آیت‌الله حدائق در هم‌نشینی با مردم مثال‌زدنی است.

جانشین پیشین نماینده رهبری در کشور سوریه گفت: امروز بزرگانی که به این مجلس آمده‌اند برای تجلیل از مقام علمی آیت‌الله‌ حدائق جمع شده‌اند و برای اینکه به جوانان نشان دهند که تنها ارزش‌ها برای انسان می‌ماند.

وی گفت: آفرین بر کسانی که برای این تجلیل زیبا قدم برداشتند و در واقع استان فارس برای ادامه راه امام راحل نیازمند بازشناسی چهره‌هایی مانند آیت‌الله حدائق است.

امام‌جمعه پیشین کلن آلمان افزود: تقوا، قداست، علم و فقاهت و رابطه خوب با مردم معیارهایی است که برای شناخت علما به کار می‌رود و حتی علم عالم ربانی چنان ارزش دارد که از خون شهدا مقامش بالاتر است.

وی با اشاره به همراهی خود در سفر حج با آیت‌الله ‌حدائق گفت: این جلسه برای بزرگداشت یک عالم ربانی و مجاهدی است که استان فارس تا ابد به او می‌بالد و در سفری که با ایشان در حج همراه بودم تقوای بالای این مرد بزرگ را مثال‌زدنی دیدم.

وزیری اظهار داشت: آیت‌الله‌ حدائق مجاهد نستوه، عالم، فقیه و مبارزی خستگی‌ناپذیر محسوب می‌شود و زمانی به زندگی این مرد بزرگ نگاه می‌کنیم، شاگردان بسیار او که علمای طراز اول کشور هستند، گواه حرف ما است.

این مدرس حوزه علمیه قم افزود:60 سال تلاش برای تربیت علما و طلاب، ساختن مدرسه و مسجد و... گوشه‌ای از زحمات این عالم ربانی است که برای ساختن آینده استان فارس از خود مایه‌های بسیاری گذاشت.

وزیری گفت: هم‌نشینی با مردم و تداوم نماز شب از هفت‌سالگی از دیگر ویژگی‌های این مجاهد نستوه است و نماز باران ایشان شهره خاص و عام بوده که حتی در بلاد عربی نیز زبانزد مردم شده است.

این مدرس حوزه علمیه قم افزود: آن‌طور که نقل‌شده، آیت‌الله حدائق هر بار که نماز باران خوانده، مردم شاهد نزول رحمت الهی بوده‌اند و این نیز گواه بر سلامت نفس و تقوای الهی ایشان است.

وزیری در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به تلاش‌های دشمن در تفرقه‌افکنی در ایران نیز گفت: کسانی که در تخت جمشید سجده می‌کنند بدانند که ما فرزندان محمد مصطفی هستیم و به ملیت خود نیز افتخار می‌کنیم تا آنجا که با ارزش‌های دینی ما منافات نداشته باشد.

امام‌جمعه پیشین کلن آلمان بیان کرد: اگر پیامبر 14 قرن پیش با بت‌پرستان مبارزه کرد امروز نوعی دیگر از بت‌پرستی مدرن را با عبودیت اصنام جدید می‌بینیم که باید با آن مبارزه کرد.

این مدرس حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: کسانی که به مسائل دینی کم‌توجهی کرده و ادعای ملی بودن می‌کنند باید بدانند که برای ملیت خود نیز مدیون مردان بزرگی مانند امام خمینی(ره) و پیروان راستین او هستند.

وزیری در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به اهمیت خدمت به مردم نیز اظهار داشت: آقایان رؤسای اداره‌ها و مسؤولان اگر مرتب مسؤول دفتر شما به مردم بگوید که در مأموریت هستید یا فرصت دیدار با ارباب‌رجوع را ندارید، بدانید که از مسیر ولایت جدا شده‌اید.

این مدرس حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: شیطان تمام انسان‌ها را به‌نوعی فریب می‌دهد و گاهی عالمی را با تسبیح، متمکنی را با ویلا و... به سراشیبی سقوط می‌کشاند و دام‌های بسیاری بر سر راه انسان نهاده است.

وی با اشاره به ارزش تواضع و خشوع گفت: اگر به‌دنبال صالحان برویم دشمن نیز کمتر به ما طمع خواهد کرد و با مردم جوشیدن و ماندن یک هنر است و نباید خود را تافته جدا بافته دانست.

این نشست باشکوه امشب با حضور جمع کثیری از مردم و مسؤولان استان فارس در مسجدالرسول قصردشت به همت اداره کل تبلیغات اسلامی استان فارس و هیئت‌امنای این مسجد برگزار شد.

در این نشست که آیت‌الله ایمانی امام‌جمعه شیراز، آیت‌الله دستغیب تولیت آستان شاه‌چراغ(ع) و جمعی از مدیران این استان حضور داشتند، از خدمات آیت‌الله محمدرضا حدائق و فرزند ایشان حجت‌الاسلام علیرضا حدائق تجلیل شد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

نظرات بینندگان