کد خبر: ۱۰۲۶۷۴
تاریخ انتشار: ۱۴:۵۴ - ۲۵ آذر ۱۳۹۵

برف و باران نگین زاگرس را فرا گرفت

موج جدید برف و باران و سرما درراه است و با توجه به افت دمای هوا احتمال یخ‌زدگی و آب‌گرفتگی در معابر شهرستان سپیدان وجود دارد.

به گزارش  شیرازه  موج جدید باران، برف و سرما درراه است تا آرام‌آرام زمستان حضور خود را اعلام کند ولی در این میان برخی مشکلات و حوادث غیرمترقبه باعث می‌شود مسوولان همواره هشدارهایی در این زمینه بدهند.

 مشتاقی لارمسئول ستادبحران شهرستان سپیدان در گفتگو با خبرنگارما در مورد وقوع حوادث غیرمترقبه در شهرستان پهناور سپیدان هشدار داد و اظهار کرد: بر اساس گزارش هواشناسی سامانه بارشی ازدیروزوارد شهرستان شده و به‌تبع با بارش برف و باران شاهد افت دمای محسوس در استان خواهیم بود. وی گفت: با توجه به برودت هوا و افت دما  احتمال یخ‌زدگی و آب‌گرفتگی در معابر و جاده‌ها وجود دارد.

وی بابیان اینکه با بارش برف در ارتفاعات و گردنه‌ها  مشکل تردد هم ایجاد می‌شود، گفت: رانندگان حتماً قبل از سفر تمهیدات ایمنی و گرمایشی را برای داشتن سفری خوب فراهم کرده تا از حوادث ناگوار جلوگیری شود.

مشتاقی لار تأکید کرد: . با توجه به گزارش هواشناسی بارش باران و برف را در ارتفاعات خواهیم داشت و در این میان با توجه به بارش برف، سطح جاده‌ها لغزنده می‌شود و رانندگان باید خودرو خود را به زنجیر چرخ مجهز کنند و از سرعت غیرمجاز بکاهند و در رانندگی دقت کنند.

وی  تأکید کرد: با توجه به اینکه احتمال وقوع مه رانندگان باید آستانه دید خود را وسیع کنند. وی نیز به رانندگانی که قصد تردد در  گردنه‌ها و محورهای برف گیر این شهرستان  را دارند توصیه کرد  زنجیر چرخ و سایر تجهیزات سفر  زمستانی را به همراه داشته باشند.

همچنین خسروی مدیر آبفا گفت: با شروع فصل زمستان و برودت و سرمای هوا احتمال یخ زدگی انشعابات آب و تأسیسات وجود دارد که باید شهروندان سپیدانی نسبت به عایق بندی تأسیسات خود اقدام کنند

خسروی تصریح کرد: مشترکین حتماً برای پوشاندن کنتور آب از پشم شیشه استفاده کنند، عایق بندی کلیه تأسیساتی که در فضای بازی هستند ضروری است و از یخ زدگی و احتمال وقوع ترکیدگی جلوگیری می‌کند و در موقع یخ زدگی لوله‌ها آب گرم را مستقیم روی لوله ها نریزیم.وی گفت: اگر کنتور آب یخ بزند مکانیزم کنتور به هم می‌خورد و دقت کنتور تحت تأثیر قرار می‌گیرد.

منیع:  مارگون

برچسب ها: برف و باران
نظرات بینندگان