کد خبر: ۱۰۳۱۱۸
تاریخ انتشار: ۱۲:۲۰ - ۰۲ دی ۱۳۹۵

رونمایی از سامانه و بانک اطلاعاتی جامع سرطان سینه در فارس

سامانه و بانک اطلاعاتی جامع سرطان سینه امروز در شیراز رونمایی شد.
به گزارش شیرازه، دکتر رضا ملک زاده معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در مراسم رونمایی سامانه و بانک اطلاعاتی جامع سرطان سینه با بیان اینکه 40  درصد از سرطان ها قابل پیشگیری است، گفت: سیگار، مواد مخدر، مصرف الکل، چاقی و پرخوری عامل اصلی ابتلا به سرطان است.

وی افزود: رژیم غذایی با نمک و چربی زیاد، مصرف کم سبزی، عوامل شغلی و عوامل عفونی و ویروس ها نیز می تواند در ایجاد سرطان موثر باشد.

وی با بیان اینکه مرکز تحقیقات سرطان سینه از 20 سال پیش در شیراز پایه گذاری شده است ادامه داد: دراین مرکز کار تحقیقاتی از سالها پیش شروع شده است ، این مرکز در نوع خود در کشور مرکزی نمونه است و به پیشگیری بیشتر کمک می کند .

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز خاطر نشان کرد: پیشگیری از بروز و ابتلا به سرطان امروز به یک ضرورت تبدیل شده است، مراکز تحقیقاتی روی پیشگیری از بروز سرطان سینه حرکت کرده اند و موفق بوده اند.

دکترعبدالرسول طالعی رئیس مرکز تحقیقات سرطان سینه دانشگاه علوم پزشکی گفت: دراین بانک، اطلاعات مربوط به پنج هزار و 800 بیمار مبتلا به سرطان سینه جمع آوری شده است، روزانه 120 تا 150 نفر به این مرکز تحقیاقاتی مراجعه می کنند و تحت معاینه سرطان سینه قرار می گیرند .
وی با بیان اینکه درسال گذشته 814 مورد ثبت سرطان سینه دراین مرکز انجام شده است تصریح کرد: تا کنون 60 طرح پژوهشی و 101 مقاله علمی با استفاده از اطلاعات علمی موجود در سامانه و بانک اطلاعاتی ارائه شده است .
انتهای پیام/
نظرات بینندگان