کد خبر: ۱۰۳۶۱۳
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۰ - ۰۹ دی ۱۳۹۵
معاون فرهنگی شهرداری شیراز:

قیام ۹ دی، نمونه دیگری از حماسه حسینی است /توزیع بروشور و کتابچه با زوایای پنهان فتنه ۸۸

معاون فرهنگی شهرداری شیراز گفت: مردم بعد از کنار رفتن گردوغبار فتنه متوجه اهداف سوء سران فتنه و جریانات همسوی آنان شدند و مسیر خود را از خواص بی بصیرت جدا نمودند.

به گزارش شیرازه؛ احمد همتی بوشهری معاون فرهنگی شهرداری شیراز در گفتگو با خبرنگار ما علت نامگذاری روز ۹ دی ماه به عنوان "یوم الله” بیان داشت: جوش و خروش میلیونی مردم با بصیرت ایران از حماسه عاشورای حسینی نشات گرفته است و به تعبیر مقام معظم رهبری ۹ دی، تجلی قدرت خداوند بود که در تاریخ انقلاب ماندگار شد.

رئیس سازمان فرهنگی شهرداری شیراز حضور حماسی مردم شیراز را در ۸ دی ماه و دفاع جانانه آنان از حریم ولایت را نقطه عطفی در تاریخ استان فارس دانست و افزود: در مساله فتنه دشمنان تلاش کردند که از یک طرف ارزش های دینی را بعداز هتک حرمت و توهین به ساحت عزاداران زیر سوال ببرند و از طرف دیگر اساس نظام و انقلاب که ولایت فقیه بود را نشانه گرفتند و انتخابات را بهانه و دستاویزی برای نفوذ به حریم ولایت قرار دادند که معجزه ۹ دیماه با ایستادگی و مقاومت مردم تمام نقشه آنان را نقش برآب کرد.

وی به چهره و نفاق و دورویی اشخاص و جریانات را در ایام فتنه تبیین نمود و افزود: مردم بعد از کنار رفتن گردوغبار فتنه متوجه اهداف سوء سران فتنه و جریانات همسوی آنان شدند و مسیر خود را از خواص بی بصیرت جدا نمودند و اگر نبود هوشیاری و بصیرت رهبری معلوم نبود که فرجام این ماجرا به کجا ختم می شد، لذا همواره باید شکرگذار محور ولایت بود که به حق مردم در پیروی از این نعمت سربلند بیرون آمدند.

فضا سازی شهری صورت گرفته

معاون فرهنگی شهرداری شیراز از اقدامات صورت گرفته در حوزه شهری را مورد تاکید قرار داد و اذعان داشت: در جهت بصیرت افزایی، ۷ الی ۱۰ روز قبل از برگزاری مراسم، تبلیغات شهری را بطور گسترده در دستور کار قرار داده و در مراسم ۹ دیماه انتشار بروشور و کتابچه هایی که زوایای پنهان فتنه ۸۸ را بازگو می کند با همکاری بسیج هنرمندان فارس و معاونت فرهنگی بسیج در برنامه مدون قرار داده ایم.

همتی بوشهری ادامه داد: دربعد سخت افزاری نیز آماده سازی جایگاه مراسم در حوزه شهرداری منطقه تاریخی شهر شیراز و همچنین تبلیغات محیطی محل برگزاری نیز از اقدامات دیگر این حوزه است.

وب با اشاره به برنامه های بلند مدت شهرداری در رابطه با شاخص های بصیرت افزایی و دشمن شناسی در طول سال خبر داد و ابراز داشت: از برنامه های اولویت دار حوزه فرهنگی شهرداری بصیرت افزایی و ایجاد روشنگری در سطح عموم مردم می باشد که در برنامه های مناسبتی و آموزشی در سطح فرهنگسراها همواره یادآور می شویم تا رکن اصلی انقلاب یعنی رهبری و ولایت استوار بماند وان شاء الله موج ۸۸ و حماسه ۹ دی در دست آیندگان انقلاب قرار گیرد.

خبرنگار: پریساخلیلی

منبع:  پایگاه تحلیلی خبری موج ما

نظرات بینندگان