کد خبر: ۱۰۳۷۵۸
تاریخ انتشار: ۱۲:۵۳ - ۱۲ دی ۱۳۹۵
حمایت فرماندار شیراز از کمپین «ما صدای بختگان هستیم»؛

تشکل های مردم نهاد و کمپین ها تنها صدای شنیدنی در جلوگیری از تخریب زیست محیطی

فرماندار شیراز در حمایت از کمپین «ما صدای بختگان هستیم» نوشت: فعالیت تشکلهای مردم نهاد و کمپین های حمایتی تنها صدای شنیدنی در حفظ و جلوگیری از تخریب زیست محیطی بختگان است.لذا بنده نیز به نوبه خود از این کمپین حمایت می نمایم.
به به گزارش شیرازه، دریاچه بختگان، دومین دریاچه بزرگ کشور  است که این روزها جانش را تسلیم کرده و تبدیل به شوره زار شده است. دریاچه بزرگی که مابین شهرستان استهبان و نی ریز قرار گرفته و روزگاری علاوه بر اینکه زیستگاه بسیاری از پرندگان و جانوران گوناگون بود اقتصاد بخشی از مردم محلی را تامین می کرد. و این روزها چیزی از پیکر بی جانش نمانده است.
با تشکیل کمپین«ما_صدای_بختگان هستیم»، بسیاری از دوستداران و فعالان محیط زیست از سیاسیون تا ورزشکاران حمایت خود را اعلام کردند.
در ادامه این حمایت ها فرماندار شیراز هم با ارسال پیامی در شبکه های اجتماعی حمایت خود را از این کمپین اعلام نمود.

حیدر عالیشوندی نوشت:محيط زيست طبيعي وانساني تنها قلمرو و عرصه موجود براي تحقق اهداف توسعه پایدار است. چهار بعد ايدئولوژي مشاركتي، اطلاع رساني و آموزش و تامين منابع براي جلب مشارکت‌های مردمي  جهت دست یابی به توسعه پایدار توسط آموزش لازم و ضروری است امروزه حفظ، بهبود و ايجاد محيط زيست سالم يكي از مولفه هاي مهم دستيابي به پايداري در توسعه قلمداد می‌شود.

در ادامه پیام آمده است: توجه روز افزون به محيط زيست ناشي از نحوه مديريت نوع بشر بر روي كره زمين طي سالهاي متمادي بوده است. با توجه به فعاليتهاي خود آگاهانه و عمدي بشر نمی‌توان از عنصر انساني به عنوان يكي از تاثير گذارترين عوامل تغيير شرايط زيستي كره زمين چشم پوشي كرد.

عالیشندی نوشت: در واقع پايداري اکوسیستم‌های مديريت شده به فعاليتهاي انسان هدفمند و خود آگاه بستگي دارد. بنابراين ارتقاي دانش، بينش و مهارت افرادي كه در محيط زيست و منابع طبيعي دخالت مستقيم و غير مستقيم دارند، مهم بوده و آموزش محيط زيست يكي از اهرم‌های مناسب براي تغيير است. بين توسعه و محيط زيست ارتباط دو طرفه اي وجود دارد. غفلت از محيط زيست می‌تواند اهداف توسعه را تضعيف نمايد
فرماندار شیراز با اشاره به بررسی‌های گوناگون دریاچه آورده است: این برسی ها نشان می‌دهد که در بین راه های متعدد مقابله با مشکلات محیط زیستی، بنیادی‌ترین، موثرترین و با صرفه‌ترین روش جلوگیری از تخریب محیط زیست، آموزش و فرهنگ سازی عمومی و مشارکت افراد جامعه می‌باشد. مقوله فرهنگ و تاثیر آن بر محیط زیست یکی از ابعاد توسعه پایدار و گام اولیه در جهت نیل به این هدف است. برای تحقق پایداری و توسعه و حفظ محیط زیست ما به اخلاق زیست محیطی نیازمندیم.

وی در پایان می نویسد: اکنون که صدای رعد و برق و باد و باران در سرزمین ما چند صباحی است رخت بربسته است و جاری شدن آب دیگر شنیدنی نیست فعالیت تشکلهای مردم نهاد و کمپین های حمایتی «همچون ما صدای بختگان هستیم» تنها صدای شنیدنی در حفظ و جلوگیری از تخریب زیست محیطی  بختگان است.لذا بنده نیز به نوبه خود از این کمپین حمایت می نمایم.

نظرات بینندگان