کد خبر: ۱۰۴۱۶۲
تاریخ انتشار: ۱۳:۰۴ - ۱۹ دی ۱۳۹۵
رویداد های پلیسی استان فارس؛

دزد 45 پراید در شیراز دستگیر شد

فرمانده انتظامي شهرستان شيراز افزود: متهم در تحقيقات پليسي به 45 فقره سرقت خودرو پرايد در سطح شهرستان شيراز اعتراف کرد.
دزد 45 پراید در شیراز دستگیر شدبه گزارش سرویس فرهنگی اجتماعی شیرازه، پلیس به‌ عنوان یک سازمان انتظامی و اجتماعی نقشی تعیین‌کننده در امنیت اجتماعی، اخلاقی جامعه دارد. این نهاد با هدف امنیت پایدار وظیفه خطیری را بر عهده دارد. شیرازه روزانه در قالب یک بسته خبری اخبار و جرائد پلیسی استان را منتشر می‌کند.

كشف محموله هاي كالاي قاچاق ميلياردي در "فيروزآباد"

سردار احمد علي گودرزي فرمانده انتظامی استان گفت: در راستاي مبارزه با قاچاق کالا و برخورد قاطع با قاچاقچيان ، ماموران انتظامي شهرستان فيروزآباد اقدام به كنترل و بازرسي از خودروهاي عبوري در محورهاي مواصلاتي كردند .
وي افزود: در اين راستا 23 دستگاه خودرو سبك و سنگين كه حامل كالاي قاچاق بودند شناسايي و توسط مأموران جهت بررسي بيشتر متوقف شدند.
فرمانده انتظامي استان فارس تصريح كرد: در بازرسي از اين خودروها شش هزار و 495 عدد انواع قوطي نوشيدني، 20 تن و 990 كيلوگرم برنج، 103 حلقه انواع لاستيک خودرو، 54 عدد روغن چهار ليتري، 23 دستگاه آبميوه گيري، 17 دستگاه ال اي دي ، 9 دستگاه ماشين لباسشويي، يك هزار و 500 کيلوگرم چوب جنگلي بلوط، دو دستگاه يخچال، دو دستگاه بخاري برقي، يك دستگاه ماشين ظرفشويي و يك دستگاه موتورسيکلت قاچاق و فاقد مجوز قانوني و گمركي كشف شد.
وي با اشاره به دستگيري 24 قاچاقچي كالا در اين رابطه و معرفي آنها به مراجع قضائي، گفت: ارزش اين محموله هاي قاچاق يک ميليارد و 750 ميليون ريال برآورد شده است.
فرمانده انتظامي استان فارس خاطر نشان كرد: قاچاق كالا ضربات جبران ناپذيري به اقتصاد كشور مي زند كه در اين خصوص نيروي انتظامي با قاطعيت با قاچاقچيان برخورد قانوني خواهد كرد.

اعتراف سارق خودرو به 45 فقره سرقت

سرهنگ يوسف ملك زاده فرمانده انتظامی شیراز گفت: در پي وقوع چندين فقره سرقت خودرو پرايد در سطح شهرستان شيراز، موضوع به صورت ويژه در دستور کار مأموران انتظامي اين فرماندهي قرار گرفت.
وي تصريح کرد: تحقيقات پليسي پيرامون اين موضوع ادامه داشت تا اينكه در نهايت مأموران كلانتري گل سرخ شيراز موفق شدند با انجام كارهاي اطلاعاتي و پليسي يك نفر را در اين خصوص شناسايي و دستگير كنند.
فرمانده انتظامي شهرستان شيراز افزود: متهم در تحقيقات پليسي به 45 فقره سرقت خودرو پرايد در سطح شهرستان شيراز اعتراف کرد.
ملك زاده در پايان با اشاره به اينکه تحقيقات بيشتر پليس براي كشف سرقت هاي احتمالي ديگر از اين سارق ادامه دارد، گفت: شهروندان در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک مراتب را در اسرع وقت از طريق تلفن 110 به پليس اطلاع دهند تا نسبت به شناسايي و دستگيري متخلفان اقدام شود.

26 درصد از تصادفات فوتي و جرحي سپيدان مربوط به موتور سواران است

سرهنگ مصطفي عباسي رئيس پليس راهنمايي و رانندگي استان گفت: تصادفات فوتي وجرحي در هشت ماهه اول سال 95 شهرستان سپيدان 62 فقره بوده كه شش درصد تصادفات استان را به خود اختصاص داده است.
وي ادامه داد: طي 9 ماه اول سال تعداد430 دستگاه موتورسيكلت متخلف در شهرستان سپيدان توقيف شده است كه نسبت به مدت مشابه سال گذشته 13 درصد افزايش داشته است.
رئيس پليس راهنمايي و رانندگي استان فارس با تأكيد بر برخورد قاطع پليس با موتورسيكلت سواران متخلف، گفت: برابر آمارهاي موجود در سپيدان حدود 26 درصد و در سطح استان 34 درصد تصادفات فوتي و جرحي مربوط به موتور سواران مي باشد.
سرهنگ عباسي با بيان اينكه توقيف موتور سيكلت به دليل ارتكاب تخلفات حادثه ساز و عدم استفاده از كلاه ايمني، از وظايف پليس راهور و بر حسب دستورات ابلاغي مي باشد، از مطالب منتشر شده در برخي از رسانه ها مبني بر رها سازي موتورسيكلت سواران به حال خود با اين توجيه كه خود موتور سوار در اثر تخلف آسيب مي بيند و نه شخص ديگري ، انتقاد كرد و گفت: بيان اينگونه موارد علاوه بر اينكه باعث تجري متخلفان مي گردد، باعث سوء استفاده افراد فرصت طلب شده و زحمات شبانه روزي كاركنان ناجا در جهت جلوگيري از تخلفات رانندگي را خدشه دار مي كند.
وي در پايان با تأكيد مجدد بر برخورد شديد و قانوني پليس راهنمايي و رانندگي با موتورسيكلت سواران متخلف در سطح استان، افزود: از اصحاب رسانه انتظار مي رود در جهت اجراي قوانين و مقررات و گسترش نظم و امنيت در جامعه قلم فرسايي كرده تا شاهد كاهش تخلفات رانندگي كه تبعات و آثار زيانبار مادي و معنوي به دنبال دارد، باشيم.

پايان خط سارقان خودرو با 4 فقره سرقت

سرهنگ دلاور القاصي مهر فرمانده انتظامي شهرستان مرودشت گفت: ماموران پليس آگاهي با انجام يکسري اقدامات اطلاعاتي و پليسي موفق شدند سه نفر از سارقان را دستگير و يک دستگاه ميني بوس هيونداي سرقتي را کشف كنند.
وي افزود: سارقان اين وسيله نقليه را از شهرستان شازند سرقت وقصد اوراق كردن و فروش آن را داشتند که با هوشياري ماموران پليس آگاهي در آخرين گام دستگير شدند.
اين مقام انتظامي ادامه داد: سارقان در ابتدا به عنوان مسافر سوار بر خودرو شده وسپس راننده را دست و پا بسته در گوشه اي رها و اقدام به سرقت وسيله نقليه كرده بودند.
سرهنگ القاصي مهر تصريح کرد: ماموران هنگام بازرسي محل نگهداري وسيله نقليه که يک گاراژ در يکي از خيابان هاي شهر مرودشت بود، موفق به کشف يک دستگاه وانت نيسان سرقتي در اين گاراژ شدند.
وي افزود: ماموران در ادامه با انجام يکسري کارهاي تخصصي اعضاي باند پنج نفره را شناسايي وبا هماهنگي مقام قضائي طي يک عمليات غافلگيرانه دو نفر از سارقان ديگر را در مخفيگاهشان دستگير كردند.
رئيس پليس شهرستان مرودشت در پايان با اشاره به اينکه در اين پرونده چهار نفر سارق به همراه يک نفر همدست آنان دستگير شده است، خاطر نشان کرد: متهمان علاوه بر سرقت خودروهاي فوق به سرقت به عنف يک دستگاه ميني بوس ويک دستگاه تويوتا هايلوکس در عسلويه اعتراف کرده اند.

توقيف سمند با بيش از 40 ميليون ريال خلافي در كازرون

سرهنگ رجبعلي رزمجويي فرمانده انتظامي شهرستان كازرون گفت: در اجراي طرح برخورد با خودروهاي متخلف ، مأموران پليس راهور اين شهرستان يک دستگاه خودرو سواري سمند را به دليل انجام تخلف متوقف كردند.
وي افزود: ‌با استعلام سوابق خودرو مشخص شد اين خودرو 40 ميليون و 770 هزار ريال خلافي پرداخت نشده دارد که بلافاصله برابر ماده 8 قانون رسيدگي به تخلفات رانندگي توقيف و روانه پارکينگ شد.
فرمانده انتظامي شهرستان كازرون در پايان گفت:رانندگاني كه مبالغ تخلف منظور شده براي وسيله نقليه آنان بيش از 10 ميليون ريال است، هر چه سريع تر نسبت به پرداخت آن اقدام کنند در غير اين صورت نسبت به توقيف وسيله نقليه آنان و سير مراحل اداري در اسرع وقت اقدام خواهد شد.
نظرات بینندگان